Gå til innhold

Bestille fra statene

Ranger emnet


audiman

Anbefalte innlegg

Kan du ikke fortelle hvilken komponent dette var og hvor du kjøpte den? Og er du sikker på at den du kjøpte var ny og uskadet?

 

Kjøpte den på ebay og den var splitter ny! Og har ikke lyst å fortelle hva det er, men er ikke subben :)

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Pluss at man får kjøpt mye artig som ikke har forhandlere her også, da!
Jeg håper du har selvinnsikt nok til å se grunnen til at mange produkter ikke (lenger) har forhandlere/importører her hjemme også! ;) Ingen gidder å være hovedimportør for et merke og bruke masse penger på lagerhold, demonstrasjonsbiler og -produkter i flere butikker hvis alle uansett kjøper produktet selv i USA!

Tilslutt, om alle gjør som du sier, er det ingen lenger som driver butikker hvor du får fremvist og demonstrert bilstereo, og da må man gjette seg til hva som er bra og man vil få mange bomkjøp før man finner det man er ute etter. Er dette et bra og økonomisk alternativ for forbrukere som deg selv synes du? Ville du kjøpt mye av det du har kjøpt fra USA, om du ikke hadde hørt det i en norsk butikk først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte den på ebay og den var splitter ny! Og har ikke lyst å fortelle hva det er, men er ikke subben
Jahaja... så hva var da formålet ved å legge ut en melding om at du har spart masse penger på å kjøpe noe i USA, når vi ikke kan få sjekke om det faktisk stemmer? Kan du fortelle hvilken butikk det var på eBay ihvertfall??
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier bare: eBay!

 

Når man bestiller et frontsett fra f.eks. megabillig, lønner det seg selvsagt ikke. Han har jo lagt på så sykt. Dersom man bestiller fra visse butikker på eBay, kan man få produktene LEVERT I NORGE, INKLUDERT FRAKT OG MOMS PÅ KJØPESUM OG FRAKT for omtrent akkurat denne prisen som megabillig tilbyr (men som man må legge til frakt på). Jo mer man kjøper, jo mer sparer man.

 

Det er også et norsk transportfirma som tilbyr gratis registrering av amerikansk fastlandsadresse hos deres terminal i USA, som gjør at man ikke er begrenset til butikker som sender internasjonalt, men også kan bestille fra de mer sære som kun sender til USA. På denne måten blir det også mye billigere om man bestiller MYE og flere sammen!

 

Det er som sagt viktig å vite hva man skal se etter. "New in sealed box - NOT refurbished items" er f.eks. ikke så vanskelig å finne. Dessuten er det MANGE som selger, og som har MANGE gode tilbakemeldinger (en kontakt jeg har der, har over 42000 salg). Det er også viktig å finne rette merker, rette produkter og å ha evnen til å sammenlikne prisene man ser på nettet med de her hjemme. Man må kunne SE at man tjener på det, og å regne seg fram til et prisoverslag som stemmer noenlunde.

 

Gidder man å bruke litt tid på det, er det mye å spare. Selv skal jeg bestille varer for flerfoldige tusen fra over dammen snart, sammen med to kamerater. Til sammen blir det varer for over 33.000,- i Norge. Dette betaler vi ca. 17.000,- for, ferdig levert.

 

Hvis noen vet om en norsk sjappe som vil gi så mye rabatt, så si gjerne i fra! Gir de så fornuftige priser til alle, skal jeg sørge for at de får øket omsetningen sin med hvertfall 17000,- på et par minutter. Problemet er at den butikken ikke finnes - eller ikke er interessert i å vise Norge at den finnes! :)

 

Hvis man går i norske nettbutikker og finner kjente "amerikanske" varer (Alpine, Infinity, MTX, Audiobahn, Pioneer... you name it) til over 2500,- "villedende" pris i Norge, kan man spare alt fra 3-700,- på å bestille fra USA. Dette er med flyfrakt, så man har varen fort. 300,- er ikke så mye, men 700,- er en del. Både i prosent og kroner! Jo dyrere varen er i Norge, jo mer sparer man også på å importere den!

 

Nå innser jeg selvsagt at lagerføring og det å ha folk i arbeid er dyrt, men jeg mener at det å drive salg innebærer at man må følge med i tiden. Jeg mener at de fleste i dag gir blanke i at de får snakke med en ekspeditør fremfor å bestille noe over nett, så lenge de sparer 1000,- på å bestille over nett. Det er en grunn til at internettsalget i Norge øker som det gjør - og det er ikke bare at flere får internettilgang.

 

Nå må bare nettbutikkene i Norge få nettbutikkpriser! De fleste ligger bare akkurat så lite under butikkpris at frakta gjør at det går opp i opp.

 

At det blir overflødige mennesker fra selgerbransjen, det er en del av utviklingen. Om ikke forhandlerne tar til vettet, selvsagt! :)

 

Enig med deg her!

 

Men vi må jo selvfølgelig huske på at de norske forhandlerne også gjerne vil ha litt igjen til å leve for :)

Og man mister all den gode servicen og hjelpen man KAN få her i Norge. Så derfor er vel egenimport først og fremst for dem som kan ting godt fra før av? Nybegynnere vil jeg ikke anbefale å bestille fra nett. Jeg ville ihvertfall vært flau om jeg dro til en forhandler for å få hjelp uten å ha kjøpt noe som helt hos dem.. :)

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jahaja... så hva var da formålet ved å legge ut en melding om at du har spart masse penger på å kjøpe noe i USA, når vi ikke kan få sjekke om det faktisk stemmer? Kan du fortelle hvilken butikk det var på eBay ihvertfall??

 

Jeg ville bare komme med et eksempel på at noen ting kan man spare rimelig mye på! Ebay-butikken heter hookedontronics.

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bare komme med et eksempel på at noen ting kan man spare rimelig mye på! Ebay-butikken heter hookedontronics.
Du kom IKKE med et eksempel, du kom med en påstand som ingen kan sjekke om faktisk er en korrekt sammenligning mellom norske og amerikanske priser. ;) Helt verdiløst i en debatt!

Kan du ifarten også skrive hvorfor du ikke kan fortelle oss konkret hva du kjøpte til denne prisen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper du har selvinnsikt nok til å se grunnen til at mange produkter ikke (lenger) har forhandlere/importører her hjemme også! ;) Ingen gidder å være hovedimportør for et merke og bruke masse penger på lagerhold, demonstrasjonsbiler og -produkter i flere butikker hvis alle uansett kjøper produktet selv i USA!

Tilslutt, om alle gjør som du sier, er det ingen lenger som driver butikker hvor du får fremvist og demonstrert bilstereo, og da må man gjette seg til hva som er bra og man vil få mange bomkjøp før man finner det man er ute etter. Er dette et bra og økonomisk alternativ for forbrukere som deg selv synes du? Ville du kjøpt mye av det du har kjøpt fra USA, om du ikke hadde hørt det i en norsk butikk først?

 

Demonstrering av bilstereo i en butikk er uansett fullstendig verdiløst, og dersom bilstereo av kvalitet var billigere, ville flere hatt det - ergo, mye lettere å få hørt på stereoen du har lyst på, i sitt rette miljø: En bil! Selv om ikke alle biler er like, er det likevel mye større sjanse for at du hører noe som likner på det ferdige resultatet i din bil, når du tester det i en BIL fremfor et demo-rack i en svær butikk.

 

Beklager, men jeg syns ikke det holder som argument for å brødfø det norske elektronikksamfunn. Ikke misforstå: Jeg har ikke noe imot å betale litt ekstra for service i Norge om jeg handler i BUTIKK, og om jeg skal kjøpe en enkeltgjenstand som koster relativt over 10.000,- går jeg til en norsk butikk. Det innrømmer jeg gjerne. Det samme gjelder ting som er så tungt at det ikke lønner seg å sende! :)

 

En annen ting som irriterer meg, er at de fleste forhandlere gir "tilbud" på forespørsel, og går under veiledende pris uten å mukke. Samtidig MÅ de jo tjene noe, for ingen selger med tap! Ta f.eks. de tilbudene her på forumet. Jeg sier ikke at det er galt å gi tilbud, men hvorfor stille opp de veiledende prisene for å rævkjøre alle som ikke har vett/erfaring nok til å spørre om et tilbud? I tillegg bidrar kunstig høye veiledende priser til at flere vurderer egenimport - noe som er fullt forståelig!

 

Jeg sier ikke at alle norske forhandlere tar blodpris HELE TIDEN, jeg bare mener at man ikke bør være nødt til å rævslikke eller kjenne noen for å få denne "riktige" prisen - fordi de fleste forhandlere tydeligvis ikke har noen problemer med å gi "special price, just for you" til veldig mange "spesielle" kunder uansett!

 

Det at de fleste forhandlere går ut og skryter av at de "ikke har noen problemer med å matche priser i utlandet" men samtidig ikke gjør antydning til å prøve, gjør det hele verre i mine øyne.

 

"Vi kunne hatt lavere priser, men vi liker å le mens tjene grovt på deg - så vi velger å la være!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting som irriterer meg, er at de fleste forhandlere gir "tilbud" på forespørsel, og går under veiledende pris uten å mukke. Samtidig MÅ de jo tjene noe, for ingen selger med tap! Ta f.eks. de tilbudene her på forumet. Jeg sier ikke at det er galt å gi tilbud, men hvorfor stille opp de veiledende prisene for å rævkjøre alle som ikke har vett/erfaring nok til å spørre om et tilbud? I tillegg bidrar kunstig høye veiledende priser til at flere vurderer egenimport - noe som er fullt forståelig!
Helt enig med deg her... og nettopriser vil uunngåelig komme mer og mer... men da må også forbrukerne innse at de ikke vil få flere varer på tilbud!!! Grunnen til de høye veilledende prisene mange har idag, er for at det skal bli solgt PÅ TILBUD, da det er det norske forbrukere er gale etter.

Vi har kun én pris hos oss og aldri tilbud, det går godt som det går med dét, men jeg er jo ikke tvil om at om vi doblet prisen på endel produkter og deretter la det ut på salg med 50% AVSLAG, altså solgte det til samme pris som nå, ville vi solgt langt mer av de produktene!!

Norske forbrukere er helt blindet av pris og "tilbud" og synes de har gjort et megakupp når de har kjøpt noe på salg. I virkeligheten er de ofte blitt "lurt".

 

Jeg må jo le når folk sier de kjenner noen som kan gi dem 30-50% rabatt på noen merker. Egentlig får de da kjøpt varen til den prisen den skulle hatt! Vi har nemlig en lov i det landet her som sier at man ikke kan legge ut ting på SALG med en førpris/veilledende pris uten at det faktisk har blitt solgt til veilledende pris. Derfor blir ting lagt ut tidlig med en høy pris, slik at det både senere kan "dumpes" ut i gigantsalg, og gis "tilbud" til de som spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan det nok hende vi er enige, i bunn og grunn.

 

Treffer spikeren på hodet med det du skriver der. Egentlig er det synd at det har utviklet seg til et slikt marked. Jeg syns det er mye bedre at prisene er jevnt over riktige, så man slipper å suge seg til "godprisene", men det poenget har jeg nok understreket godt nok nå! :)

 

På den annen side - når folk er så opptatt av å få ting på "tilbud", så blir de jo hvertfall glade, når de får ting til "opprinnelig veiledende" priser. At kunden er glad, er jo det viktigste, ikke sant? Hehe...

 

Uttrykket "villedende pris:" er nok ikke tatt helt ut av lufta! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår