Gå til innhold

Hjelp til å montere annlegg i varebil

Ranger emnet


ford_fan

Anbefalte innlegg

Jeg har en varebil (vito) og lurer på om noen har noen tips til hvor jeg skal plassere 6*9 høytalerne..

 

Har tenkt på veggen bak, men vil helst slippe å skjære i den + at det blir stygt bak..

 

Er det noen steder som ikke egner seg pga. dårlig lyd??

Mit tips er:

Monter høytalere i dasjen, mener det passer 13 cm der, og ev en subb under setet. Hvis du på død og liv skal ha 6*9, så kan du jo kjøpe ferdigbygde kasser, for så å skru fast disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange muligheter å gjøre dette på. Vet ikke hvor seriøst du skal montere disse men et forslag kan være hvis du har 3 seter å montere de foran i underkant av 2 setern. Vet ikke om dette lar seg gjøre på vito men på transporter er det endel som har gjort det. Lyd bildet vil ikke akkurat være konkuranse dyktig men det funker for de som bare vil ha lyd i bilen.

 

Ellers kan du lage til en form for hylle i taket over hodet, mot skillevegen på en måte (de som har vito skjønner). Husker jeg gjorde det engang. Var et haste bygg for å få no lyd inn i bilen frem til den andre planen ble satt til verks. Letteste her å lage til en "L" form hvis du skjønner med langsiden hvilende mot skilleveggen. kan festet med skruer mellom skillevegg eller mye bedre å bruke klebatett eller teq7 som fåes kjøpt på nærmeste trevare handel. Dette sitter sinnykt godt. Husk på at taket er krummet dvs at det kan være køddent å få til slik at rammen passer perfekt med krumningen på taket. Gull verdt med elektrisk høvel! Problemet her er at igjen lydbildet blir litt vel mye. Du får det så å si oppi hodet ditt..!

 

Hentet den gamle rammen min så kan du se hva jeg mener. sjekk bilder.

 

HPIM0399.jpg

 

HPIM0398.jpg

 

Men det lureste er vel nevnt her og det er den beste løsningen hvis du ikke skal gå mer drastisk til verks dvs å lage custom dørtrekk osv noe som jeg har gjort. Som nevnt er det beste å kjøpe et komponent sett med 4" og diskant feks. da er det bare å putte det rett nedi og rock and roll..!

 

Mulig Zetec på forumet her har litt mer å komme med, han har nylig kjøpt seg Vito.. litt usikker på om han har modifisert mye eller brukt det som er av muligheter!?!

 

Mvh

 

Raymond

Mercedes Vito 110 CDI

Bilen

Crossern Suzuki 250 RMZ

 

Hvis en jente skal vise seg fra sin beste side, må hun ikke sitte på den..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig Zetec på forumet her har litt mer å komme med, han har nylig kjøpt seg Vito.. litt usikker på om han har modifisert mye eller brukt det som er av muligheter!?!

 

Mvh

 

Raymond

Det er bare plass til 4" i dashen på denne bilen :( så jeg har kappet hull i sidene på veggen bak setene til 5,25". Det jeg også har vurdert er å skru ut vinduet i skilleveggen for å lage en "hattehylle" istedet, altså en stor kasse man skrur bak der istedet.

Skal få meg pioneer 4" komponentsett foran etterhvert.

 

Her kan se hvordan jeg gjorde det.. (kompsettet på bildet er forøvrig til salgs for 2000kr)

 

http://mondeo.bilteknikk.net/vito

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en varebil (vito) og lurer på om noen har noen tips til hvor jeg skal plassere 6*9 høytalerne..

 

Har tenkt på veggen bak, men vil helst slippe å skjære i den + at det blir stygt bak..

 

Er det noen steder som ikke egner seg pga. dårlig lyd??

Om du absolutt må plassere disse 6x9'ene ville jeg gjort det døra eller på en slik måte som canepa har beskrevet her, f.eks med den kassen..

 

Lykke til ! Og synes ikke du skal være redd for å kutte hull i noe, sånn er det jo bare.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare plass til 4" i dashen på denne bilen :( så jeg har kappet hull i sidene på veggen bak setene til 5,25". http://mondeo.bilteknikk.net/vito

 

ahh det der var jo forferdelig smart..! problemet er vel kanskje at det ikke blir noen form for kasse på de ?

 

skal forresten også ha 4" komponentsett ettehvert. Har nå lagd til med 6.5" og 5.25" i dørene pluss at jeg har lagd holdere til diskant på dashen..!

 

Ray

Mercedes Vito 110 CDI

Bilen

Crossern Suzuki 250 RMZ

 

Hvis en jente skal vise seg fra sin beste side, må hun ikke sitte på den..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ahh det der var jo forferdelig smart..! problemet er vel kanskje at det ikke blir noen form for kasse på de ?

 

skal forresten også ha 4" komponentsett ettehvert. Har nå lagd til med 6.5" og 5.25" i dørene pluss at jeg har lagd holdere til diskant på dashen..!

 

Ray

Kasse er det minste problemet i en sånn løsning.

 

Jeg har foreløpig kun sveiv på vinduet noe som gjør en løsning med komp.sett i døra uaktuelt.

 

Noe bilder av ditt opplegg da?

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske uaktuelt i en sånn varebil..

 

Her var det også snakk om 6x9/komp.sett og ikke subber.

 

I denne typen bil burde man, for å gjøre ting så enkelt som mulig lage en bandpass kasse..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe bilder av ditt opplegg da?

 

har faktisk ingen bilder av det ferdig hehe..

 

Bare etter at jeg har lagt på fyller

 

Slik ser det ut :

 

HPIM0370.jpg

 

har du noen bass i bilen enda da Zetec ?

 

Får meg liksom ikke til å komme igang jeg..

Mercedes Vito 110 CDI

Bilen

Crossern Suzuki 250 RMZ

 

Hvis en jente skal vise seg fra sin beste side, må hun ikke sitte på den..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår