Pompiuses Skrevet Mai 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2003 Hva kan være feil når bremsene tar litt ujevnt? Dvs de lugger/nykker litt når jeg bremser ned? Siter EG warrior www.kvien.no/integra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a32 Skrevet Mai 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2003 Tar de bare u-jevnt? eller rister det når du bremser i større hastighet? -Kast i skiver forran hvis det også rister i ratte. -Kast i skiver/tromler bak hvis det rister når bremser med håndbrekk (med håndbrekk-makanisme på calipper hvis skive-brems bak). Kan lett sjekkes på bremse-rulle. Dra til ett verksted å be om pris-overslag på rep. av bremsene dine, så får du mest sansynelig kontrollen gratis (kontrollen i bremse-ruller'n er gjort på maks 5 min.) Kan faktisk også i enkelte tilfeller være p.g.av feil spissing etc. Gir da ikke utslag i bremse-ruller'n. Siter Nissan Maxima QX-R A32 97mod Nissan 200SX S13 90mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Mai 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2003 eller rett og slett belegget som har løsna fra klossen.... gir litt "abs" følelse enkelte ganger..... ta en enkel optisk kontroll, ta av hjulet og titt litt. Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Mai 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2003 Originally posted by Pompiuses Hva kan være feil når bremsene tar litt ujevnt? Dvs de lugger/nykker litt når jeg bremser ned? Det kan være at klossene har lagt gjen et belegg punktvis på skiva. Hvis du kan se at det er et 'ujevnt' belegg på skivene, prøv å puss med sandpapir. Har opplevd det samme selv når jeg brukte litt halvdårlige klosser. Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pompiuses Skrevet Mai 8, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2003 Ja det rister litt i rattet når jeg bremser hardt fra høyere hastigheter også :( Kan nok virke som det er kast i skivene foran. Jeg har tenkt meg på japsetreffet til helga og gasse litt på banen. Kan det være skadelig for skivene hvis det er kast i dem? Originally posted by a32 Tar de bare u-jevnt? eller rister det når du bremser i større hastighet? -Kast i skiver forran hvis det også rister i ratte. -Kast i skiver/tromler bak hvis det rister når bremser med håndbrekk (med håndbrekk-makanisme på calipper hvis skive-brems bak). Kan lett sjekkes på bremse-rulle. Dra til ett verksted å be om pris-overslag på rep. av bremsene dine, så får du mest sansynelig kontrollen gratis (kontrollen i bremse-ruller'n er gjort på maks 5 min.) Kan faktisk også i enkelte tilfeller være p.g.av feil spissing etc. Gir da ikke utslag i bremse-ruller'n. Siter EG warrior www.kvien.no/integra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a32 Skrevet Mai 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2003 Skivene blir i hvertfall ikke bedre ;) Det som er "farlig" med kast i skivene er att hjulene kan lettere låse seg uten att du bremser spes hardt (på det hjule som har kast i skiva). Kan jo bli u-behagelig av og til... men med STORE sann-dyner i alle svingene, så går det vel :D Men sjekk visuellt som foreslått av G60Turbo og eirikoo før du drar opp. Rister like mye i ratte det også. Siter Nissan Maxima QX-R A32 97mod Nissan 200SX S13 90mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pompiuses Skrevet Mai 8, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2003 Har sjekka både skivene og klossene og de ser bra ut. Snakka med en mekaniker som sa at hvis det var kast i skivene så var eneste løsningen og kjøpe nye skiver. Stemmer dette eller? Er litt synd å kjøpe nytt da skivene ikke er halvslitte en gang. Siter EG warrior www.kvien.no/integra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magzmod Skrevet Mai 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2003 Originally posted by Pompiuses Har sjekka både skivene og klossene og de ser bra ut. Snakka med en mekaniker som sa at hvis det var kast i skivene så var eneste løsningen og kjøpe nye skiver. Stemmer dette eller? Er litt synd å kjøpe nytt da skivene ikke er halvslitte en gang. Det var det jeg ble fortalt da jeg hadde kast i skivene mine. Bytta klosser og. Mistenker at de "slo seg" en gang jeg hadde kjørt litt aktivt (varme bremser) og så møtte på en svær vanndam (som strakk seg over begge felter). Skivene mine var ikke så glad i plutselig nedkjøling... Siter - magz - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pompiuses Skrevet Mai 8, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2003 Originally posted by magzmod Det var det jeg ble fortalt da jeg hadde kast i skivene mine. Bytta klosser og. Mistenker at de "slo seg" en gang jeg hadde kjørt litt aktivt (varme bremser) og så møtte på en svær vanndam (som strakk seg over begge felter). Skivene mine var ikke så glad i plutselig nedkjøling... argh... hvis det må byttes så kjører jeg heller med litt kast. Litt risting i rattet har aldri skadet noen :D Siter EG warrior www.kvien.no/integra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a32 Skrevet Mai 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2003 Går ann å dreie skivene også, men det koster også penger, så det blir en vurdering sak. Kommer ann på hvor mye skivene må dreies før de er rette igjen, og hvor tykke de er i forhold til minste tillatte tykkelse. Hvis ikke skivene er spes dyre, er det ofte billigst på sikt å skifte skivene. Eksempel: Ny skive er 26mm tykk Halv-slitt er 25mm tykk Minste mål er 24mm. (ofte 2mm under ny skive) Hvis du da må dreie 0,5 til 1mm, så blir det litt dumt? Siter Nissan Maxima QX-R A32 97mod Nissan 200SX S13 90mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.