Gå til innhold

motorproblemer!!

Ranger emnet


yeepzi

Anbefalte innlegg

hei noen som vet hva dette kan være?

det er snakk om en saab 900Turbo 94modell helt orginal

 

bilen går ugjevnt under 2000o/min når man står utfor bile å hører høres det ut som en sjark! ingen ulyder av motorn! eksosanlegge er mest sannsynlig løst men har d noe å si?? han drar ikke noe før han er over 2000o/min.

 

kan det være falsk luft???

 

må vel ringe til saab å bestille time!!

-Bmw E36cab, Mercedes s124, Volvo 244

X Mercedes 190E 2.0D, SaaB 9000 Turbo 16v 1986, saab 900T -95, Toyota Hi-lux korta -83 3"BL og 33"dekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du muligheten til å kjøre på bukk på en bensinstasjon??

 

om du har det kan du lett få fikset dette...selv om det kan være så mangt som gjør det, men mest sannsynlig høres dette ut som en liten bagatell...

 

det kan være problemer som:

 

Dårlig luftmengdemåler.

Dårlig luftfilter.

DI kasetten din kan være klar.

 

Og:

Det er en kontakt under innsuget (derfor det er best å være på en bukk) som har håppet av eller har dårlig kontakt, den styrer luftmengde tilførselen fra gasspjeldet..skjedde det samme med meg i høst, tok meg 1 uke før jeg fant ut feilen, plugget inn kontakten igjen og bilen fungerte som ei nypult indianer**** :) det vil si, bra :D

 

Håper noe av dette kunne hjelpe deg.

 

mvh Terje

 

EDIT:

*Kan også være tomgangsstabilisatoren din som er dårlig, prøv å rense den.

*Katalysatoren din kan ha tettet seg noe fryktelig..slik at den ikke får ut nok eksos, som kan føre til at bilen omtrent kveles så lenge du ikke gir på gass...

 

Men hvordan er bilen når du gir på gass da?? flytter den seg som normalt, eller er den veldig svak/treig?? i forhold til før..

 

 

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går greit over 2000 o/min syns turbotrykke er litt høyt i forholdt til det det var! satt på open air filter (speedparts) i oktober! har tilgang på bukk så skal sjekke dette!

 

var er det som er koblet til her???

 

Turboen.jpg[/img]

-Bmw E36cab, Mercedes s124, Volvo 244

X Mercedes 190E 2.0D, SaaB 9000 Turbo 16v 1986, saab 900T -95, Toyota Hi-lux korta -83 3"BL og 33"dekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår