Gå til innhold

Info til skoleoppgave. Råne/gatekultur

Ranger emnet


Skullkid

Anbefalte innlegg

Info til skoleoppgave.

Råne/gatekultur

 

Hei og hopp kjære bilvenner, sitter nå med starten på en skoleoppgave som skal leveres ut Mars.

Går ut av 10. i år og skal skrive særoppgave om forskjeller/likheter på råne/gatekulturen i USA og Japan, samt litt om hvordan det er her hjemme.

 

Siden en god del av forumet her driver med råning, hvorvidt jeg kan kalle det råning vet jeg ikke helt, men jeg tenkte dette var stedet og få ut litt info.

Det dere skal hjelpe meg med er ikke Japan/usa, men Norges råne/gatekultur.

 

Sjekklapp til en god reply:

-Alder

-Om dere kan fortelle om deres forhold til politiet hadde vært fint.

-Sivil status

-Bil/mods

-Bosted

 

Kanskje til og med få noen som kan stille til et intevju ved en senere annledning.

 

Tusen takk for reply's

-N.N (Bottolf)

 

 

På sidelinjen

Om en admin kan bytte nicket mitt til Bottolf hadde det vært toppers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke rånekulturen i Norge har alt for mye med streetracingmiljøet i japan og USA.

Det er det i allefall ikke her hvor jeg bor,og jeg kaller meg ikke streetracer,jeg kaller meg selv for råner.

Det handler vel mest om å bli lagt merke til og bli hørt antar jeg.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo gjøre et forsøk...

 

Alder: snart 20

Politiet: hadde et ok forhold, fullstendig ødelagt etter jeg fikk meg bmw

Sivilstatus: Kjæreste

Bil/Mods: Bmw e36 =) ny motor, girkasse, interiør(m3 seter i skinn), nytt understell m/dempere osv, senket alt for mye, litt forskjellig m3 styling, stor stereo, store alu felger, stw vinge, effektanlegg osv...holder på å bygge turbo

Bosted: i bergens-området

 

send PM om det var noe mer du lurte på... (feks hvilke biler jeg har hatt osv..*glise*

 

Har bodd litt i Houston, Texas og... vanskelig å sammenligne egentlig... sinnsykt mye flere tøffe biler på gata der enn her... bare å ta kontakt om du vil høre om mine opplevelser derfra...

-02 BMW 530i

-97 Pajero - Vintertraktor

+div tyske kriegsmaschinen

 

En sjåfør er den farligste delen av en bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alder:18.

Politiet 5 anmeldelser for uvettig kjøring.

sivilstatus:Ja,hadde et fast forhold,men nå tar jeg det som kommer forbi.

Bil:Volvo 245GLT.

Mods:wunder-baum.

Volvo V70 2,5TDI 2000 mod.

Mods.cdskifter.

Alufelger på begge sommer/vinter.

Bakrutesenker på 245.

Hobby:Bil og motorsykkel og allt annet som har med motorer å gjøre.

Frtidsaktiviteter:Bilkjøring og bilkjøring.

Festsjåfør,burning.

Bosted:Brekstad i sør-trøndelag.

Det er faktisk en liten by,med landets høyeste kriminalstatistikk og laveste utdanningsnivå.

 

Send PM hvis du vil ha noe inside info fra stripa på Brekstad da!! :hello:

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alder: 26år

 

Politiet: 4 bøter + mistet lappen 1 gang + div advarsler. Alt pga fart. Har egentlig ingen ting imot politiet pga at de stort sett har vært hyggelige og holdt en fin tone ovenfor meg. Det som iriterer meg litt er at de bruker så mye tid å resurser på å terorisere bil miljøet når det finnes så mye annet JEG mener er mye viktigere at de tar tak i. (Vold/dop/ran/innbrud/etc.etc).

 

Sivilstatus: Singel

 

Bil=Audi S6 4,2l V8 Chip. Effektanlegg. Filter. Senk. Soting. Felger. Stereo. (jobber med kompressor)

Bil=Sierra 2,9l V6 twinn turbo IC byttet ALT av innmat i motor. Data sprut. Felger. All go no show.

 

Bosted: Lørenskog

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei. arti å se at noen skriver en oppgave om slikt ja!

 

Alder: 18

 

hadde ikke noe spesielt ille forhold til politiet før jeg ble 16, etter div episoder med politiet så har de gått over til å bli et litt mere hat objekt..men d vil jeg tro går over med årene...

 

Bil: volvo 244 1979

 

Mods: bulker for det meste... stor sub, wounderbaum, div lys i bilen som aldri blir brukt på grunn at jeg trodde d skulle bli så sinnsykt stygt at d ble harry å "tøft" men d ble fint istedenfor så deblir ikke brukt hehe, setetrekk i baksete, turbo felger

 

Sivilstand: dårlig til faste forhold, er for mange fristelser enda...

 

når oppgaven er færdig så må du legge den ut til oss da!

 

lykke til

VW GOLF 1.8 gl 1989

(x)volvo 244dl 1979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alder: 21 i mai

Politiet: Greie folk, mesteparten av de. Liker ikke folk som stopper meg bare fordi jeg er ungdom og kjører bil med lue. Har ikke fått bøter, men har endel advarsler og visstnok noen merknader på skiltnummere på biler jeg har hatt. Rutinestopper ender somregel i diskusjon om lover/regler/paragrafer og praktisering av disse (jeg elsker å sette meg inn i slike ting, slik at politiet ikke kan lure meg. Har reddet meg fra bøter 3-4 ganger fordi jeg kan det politet vet, men ikke forteller). Enkelte politifolk er litt for tøffe i trynet til at alle kan oppfattes som hyggelige.

Sivilstatus: Kjæreste

Bil: Scorpio Ghia, så og si original

Bosted: Trondheim

 

Vet ikke om jeg er en råner. Har ingen wunderbaum og henger ikke så mye på "råneplassen(e)". Liker bare å kjøre bil og å holde på med bil. Om jeg er en råner så er det helt greit for meg. Ett fett om man kaller meg "råner", "harry", "dust" eller hva det måtte være. Jeg tar det ikke så høytidelig, bil er bare den store interessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alder : snart 20

Politiet : hehe, har blitt stoppet utallige ganger, aldri fått bot, flink til å snakke så prater meg bort fra litt her og litt der. men de er egentlig ganske greie så lenge man har en god tone, er ikke alle som blir hilst på av politiet i trafikken, hehe..

Sivilstatus : kjæreste

Bil : Volvo 740, Kn, senk, ny bakpotte, 760 seter, nye instrumenter ++

Bosted: Rælingen (rett ovenfor lillestrøm)

 

Bare å sende pm om du lurer på noe ( har en og annen avis artikkel der jeg er ;) som "råner" )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår