Gå til innhold

Ny Corrado med småfeil!

Ranger emnet


UltraComp

Anbefalte innlegg

samme beskjeden jeg fikk av deg, :D derfor laderen selges billig, har jo ikke synket i ladetrykk, holdt 1 bar hele tiden! vill vel nesten trodd at hadde rast med en gang etter fikk beskjeden av deg men holder jo og går bra...

Men har intrykke av at alle drev med slik porting før liksom, sittet og lest i gamle tråder og selv om du er guruen på ladere og har mere peil en de fleste på ladere og G60-G40 generelt så drev jo du også med slik porting før, F.eks på kaja sin lader...

Men dette er jo gammelt nytt, laderene du overhaler og porter i dag er det ikke noe og si på!

Litt over på min lader igjen hvis man tar en pris vurdering tror jeg da at jeg kan prise laderen bra hvis man tenker pris-ladetrykk/effekt selv om at man må rekne med overhaling etter hvert da man kjører med Glader.

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

 

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har da fått tak i en 1.9 TDI manifold på huggeren. Og jeg har funnet en turbo som skal passe rett på, en T25 fra en eclipse gsx. Noen som vet hvor mange hk som kan hentes ut max fra en slik en? fant ingen ting på internett.

Broooom! See you when you get there..

Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen!

 

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092

 

90 BMW 320i

(x) 89 VW Corrado G60

(x) 88 Golf mk2 GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, noen formening om hvordan dette vil bli? med tanke på spool up time? holder den hele registeret? Bør jeg gå for en større turbo?

Broooom! See you when you get there..

Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen!

 

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092

 

90 BMW 320i

(x) 89 VW Corrado G60

(x) 88 Golf mk2 GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil få bra gass respons men en T25, det holder vel egentlig med org. cooler også for og gjøre det billigere...

Det vill nok gi deg litt lengre utpå registeret men man har effekten over et større rpm spekter en ed Glader har jeg inntrykk av, må jo nesten gire på 4,500rpm med lader for og kjøre mest effektivt.

T25 er nok et godt valg, ingen av oss som har valgt T3 som får brukt den skikkelig!

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

 

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil få bra gass respons men en T25, det holder vel egentlig med org. cooler også for og gjøre det billigere...

Det vill nok gi deg litt lengre utpå registeret men man har effekten over et større rpm spekter en ed Glader har jeg inntrykk av, må jo nesten gire på 4,500rpm med lader for og kjøre mest effektivt.

T25 er nok et godt valg, ingen av oss som har valgt T3 som får brukt den skikkelig!

 

Ja er dette jeg også har vært redd for at de fleste T3 kan bli for treg. Men har fått tak i manifold nå, så går for T25 i første omgang. om man ikke finner noe SKIT billige T3`er :)

Broooom! See you when you get there..

Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen!

 

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092

 

90 BMW 320i

(x) 89 VW Corrado G60

(x) 88 Golf mk2 GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner masse rart på nettet men ikke kjøp usett! Litt slark loddrett (må vere plass til tynn olje film) ikke noe slark aksialt.

Pass på at den på ingen plasser har subbet i huset for har den det må det byttes turbin eller kompressor hjul og den må avbalangseres = dyrt!

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

 

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ultracomp, velkommen til corrado-eierskap!

 

Det er en slags diagnose-modus på kjørecomputeren, kjent som MFAen, og den aktiveres på følgende måte:

 

1. start motoren

2. sett MFA-bryteren på 2 (den finnes på høyre "pinne" som stikker ut fra rattet)

3. hold inne knappen på tuppen av denne velger-staken. Ikke slipp.

4. slå av motoren (fortsatt med knappen inne)

5. slå på motoren (fortsatt med knappen inne)

6. slipp knappen.

 

Dette er hva du da vil ha oversikt over:

 

MFA-posisjon 1:

1: Motor map kode.

2: Landskode.

3: Speedometer drive ratio.

4: Øvre RPM grense.

5: Nedre RPM grense.

6: Deselerasjon bensin-kutt trykk.

7: Segment test.

 

MFA posisjon 2:

 

1: Test sum av programerte bytes

2: Intaksmanifold vakum/trykk. <-- hva du leter etter

3: Motor RPM.

4: Bensinforbruk (l / 100km)

5: Signal fra fartssensor.

6: Oljetemp.

7: Utetemp.

 

Sorry for litt råtten oversettelse, men jeg er forferdelig i norsk etter å ha vært i usa et år :)

 

Når du kommer deg frem til inntakstrykket, vil du få et tall et sted mellom 450 og 800. Her er hva du vil se, og hva det betyr:

 

 

EURO Hg(# trykk/vakum) Kommentarer

200 -23.7

400 -17.8

600 -11.9

800 -5.9

1000 0 (Atmosfære- Dvs. intet ladetrykk, ingen lader.)

1200 2.9 psi (G-laderen er død og ødelagt, eller en STOR trykklekkasje)

1400 5.8 psi (Laderen er nesten død og ødelagt, eller en STOR trykklekkasje)

1600 8.7 psi (Laderen din trenger en stor overhaling, eller så er det en relativt stor trykklekkasje i systemet.)

1800 11.6 psi (Bra hvis original lader / ladehjul, trenger trolig overhaling hvis 68mm ladehjul)

2000 14.5 psi (Bra for 68mm ladehjul på original lader)

2200 17.4 psi (Bra for 68mm ladehjul på portet lader)

 

Nå, dra ut HELE tredje og fjerde gir, mens du titter på displayet. Skriv ned den høyeste verdien du oppnår.

Håper dette hjelper deg litt.

 

One love

 

Denne testen som det ble skrevet om på 1.siden måtte jeg prøve siden jeg selv har Corrado og lurer på tilstanden til laderen.

Det GIGANTE "minuset" (med et like stort ? bak) er at jeg får 80 på tomgang og max 196 på 3-4 gir ca 4500-5000RPM.

 

Men jeg synest jo det er meget bra drag i bilen (som om laderen er ok)!!!

 

What a FUCK!!!!! :ex_machin

Bedre å spørre 1 gang for mye enn å drite i hele greia!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sensoren som står mellom IC og spjeldet er vel co måleren? Er vel hjernen som sjekker ladetrykket, men en vacumslange fra baksiden av innsuget? den til høyre sett bakfra. sjekk denne. og en ting til, ikke spør om slik i tråden min. dette er min tråd. ikke no dritkast, bare nevner det.

Broooom! See you when you get there..

Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen!

 

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092

 

90 BMW 320i

(x) 89 VW Corrado G60

(x) 88 Golf mk2 GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oooh beef! :D

 

ultracomp, aner ikke jeg! Du har sikkert rett, det er vel MAP sensoren som måler trykket. Den sitter i hjernen. Den er dyr å bytte (2-3000kr hvis du får tak i en), og sikkert ikke altfor lett heller. Stikk på møller og kjøp en ny vakumslange fra spjeldet, de er ikke alt for dyre. husk at slangen må være NØYAKTIG 1000mm (aka. 1.000m) lang, og 3.5mm intern diameter. nøyaktig. ellers får bilen din aids, og dør, og barna dine får ikke gaver til jul.

 

men back to topic!

 

noe nytt med bilen din?

Kris Selbekk

Norwegian emigrant > American Idol

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om hvor jeg får tak i en catch tank? og deler til denne? Leter også etter T25, flens til og sveise på co meteret på og andre ting til turbo

Broooom! See you when you get there..

Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen!

 

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092

 

90 BMW 320i

(x) 89 VW Corrado G60

(x) 88 Golf mk2 GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått tips om en svensk side som selger nye T25, til 5700kr svenske. ikke ille det. Skal sjekke dette mer opp så kommer jeg ilbake til saken. Har kjøpt intercooler i dag, så det blir fontmontert. trenger bare og finne en turbo nå, og få maifolden, så kan jeg begynne og planlegge neste steg, med rør,slanger, flenser osv!

Broooom! See you when you get there..

Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen!

 

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092

 

90 BMW 320i

(x) 89 VW Corrado G60

(x) 88 Golf mk2 GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår