bilgal86 Skrevet Januar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2006 Jeg skjønner ikke helt hvilken volvo motor jeg har. I vognkortet står det at det er en b23et turbomotor, greit nok. Motoren er en 8 ventiler med mekanisk innsprøyting. Men fordeleren er ikke foran på motoren, litt på venstre side. Den fordeleren jeg har er helt bak på motoren. Så jeg skjønner ingenting. Jeg finner ikke bensinfilteret eller bensinpumpa. Får ikke start på bilen, lukter litt bensin så regner med at det er det som er problemet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Januar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2006 du har nok en B230ET. Den har fordeleren hengende bak på toppen. Men hva er problemet med den? Bensinfilteret på 740 er under gulvet rett under førersetet. Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2006 531topp=230ET 405topp=B23ET men filteret er vel rett bak lykta på motsatt side av luftfilteret..er der på min F hvertfal(mener nå det er drivstofffilter da) og pumpa er der under førersetet.. ikke helt sikker men mener det er slik.. men uansett, hvis det er en orginal turbobil, så har vel aldrig B23ET kommet i 740? eller var det den på begynnelsen muligens..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Januar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2006 740 eller 760 har aldri kommet med mekanisk sprut sammen med turbo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-242tic Skrevet Januar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2006 B21ET hvis du har mekanisk innsprut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sportsvagnen Skrevet Januar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2006 Å den kom ikke originalt i 700-serien den heller....;) Siter Fast, faster, to fast, DEAD! *Volvo 240GL++ 1989* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilgal86 Skrevet Januar 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2006 Den bilen jeg har har vært en 1984 740 gl med b230a motor. Senere har det blitt byttet motor. Skreiv dessverre litt feil tidligere, fordeleren skal jo vanligvis være på høyre side, ikke på venstre side :p Har ikke problemer med fordeleren, bare lurte på hvorfor den var bak toppen :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet Januar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2006 er montert på kammen bak på toppen.er sånn det er på 740 og 940 osv...på 240 flytter di den som regel frem når di setter i 940 motor,fordi fordeleren tar i torpedoveggen? Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilgal86 Skrevet Januar 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2006 Jeg fant bensinpumpa og bensinfilteret under bilen. men begge deler funket, nå er spørsmålet om det kommer strøm til bensinpumpa Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sportsvagnen Skrevet Januar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2006 Den bilen jeg har har vært en 1984 740 gl med b230a motor. Senere har det blitt byttet motor.Skreiv dessverre litt feil tidligere, fordeleren skal jo vanligvis være på høyre side, ikke på venstre side :p Har ikke problemer med fordeleren, bare lurte på hvorfor den var bak toppen :p Øhh...den er vel helst på venstre side hvis den ikke sitter bak på toppen..;) Siter Fast, faster, to fast, DEAD! *Volvo 240GL++ 1989* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoraaner Skrevet Januar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2006 Jeg fant bensinpumpa og bensinfilteret under bilen. men begge deler funket, nå er spørsmålet om det kommer strøm til bensinpumpa Siden du vet at bensinpumpa virker, så må du vel ha strøm til den også, for den virker jo ikke uten strøm. Siter Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvovassdal Skrevet Januar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2006 du skal høre en summelyd fra bensinpumpa når du setter på tenninga.. få en kompis til å gjøre det når du ligger under bilen å hører Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilgal86 Skrevet Januar 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2006 fikk start på den i sted, for første gang på flere uker :p men turtallet dro rett opp til 2000 rpm, så etter en stund datt den fort ned å kveltes, så startet jeg den opp igjen og klarte å holde turtallet litt oppe ved å pumpe litt på gassen. holdt på sånn i 2-3 min så stoppet jeg bilen å satt varmekolben fast foran på bilen. er jo 12 minus ute da :p så skal vente en liten stund før jeg prøver å starte den igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 du skal høre en summelyd fra bensinpumpa når du setter på tenninga.. få en kompis til å gjøre det når du ligger under bilen å hører på min F(med LH-2.4) kommer ikke pumpa før jeg vrir nøkkelen helt over..er ikke noe oppbygging av trykk når jeg setter den i 2. hakk.. men du hører tydelig summing når den går, så da vil den jo også gå når du kjinner Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg