V940R6 Skrevet Januar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2006 skal ned å kikke på en 745 nå straks ,kanskje det blir bygget opp med B6304FS samt bruke 940'en som donorbil... tror det kan være fett. har hånd på en norsk bil med litt rust og en liten skade på hjulbuen bak... sikkert greit nok ,skal se nøye etter rust der den gamle 745 min hadde det. Noen meninger om hva jeg kanskje kan gjøre...??? Edit: siden innlegget ble lagt inn så ble det lagt på is frem til jeg kom over en 1989 745GL som er innkjøpt. Blir litt endringer i planer når det gjelder motor o.l.... men men ,er jo fruen som skal bruke den mest... Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Januar 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2006 Har vært å sett på kjerra nå ,så ikke så veldig ille ut. Litt vanskelig å anslå hvor mye rust det var under den. Håper på å få den på bukk i uken som kommer så jeg kan si om jeg skal ha den. Da blir det i så tilfelle vårprosjekt på meg.... Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245 gl Skrevet Januar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2006 Hvis det blir til at du kjøper bilen,så kan du vel hive på hvite blinkers,senking,felger,takvinge,soting av ruter ++,det er vel oppskrifta for å få en clean stasjonsvogn...var vel bare karosseri messigt dette,men det hørtes jo ut som om du har motorplanene klare :) Siter http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=129803&page=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Januar 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2006 He he.. vi får se. Evt planer blir som følger: *B6304FS siden motor mangler. *Sort skinn... har komplett 99% strøkent... *940-front, evt -92 960 med racestuk... *tonede ruter, ikke harrysoting som jeg har bedrevet... *senking *felger og dekk fra interdekk... *takvinge. *senk og avstiving... *LSD-diff... *Recaro barneseter???:p Bilen vil trolig bli enten svart eller svart med lillaskjær i sollys... men får se hva jeg gjør.... Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Januar 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 Hatt litt dialog med Volvohuggeren idag (Åsane Bilopphugging) og diskutert litt. Skal ned ca 30 og kikke på bilen, får se hvor bra den er under. Så at gulvet har vært sveist opp igjen ,og kunne ikke se noen hull fra oven. Fant et dårlig sted ,standard på 700, rett under baksetet der tanken er festet. Satser på å blåse over og under ,hive på arcanol eller rustbeskyttende masse (som også isolerer og ikke kleber). Skal prøve å få ned prisen, er jo ikke dører med ,men fant ut at jeg hadde 4 strøkne dører i kjelleren til min far... og har jo 2 bakluker fra jeg taket den gamle da.... Tullingen som eide den før hadde dunket borti uten forsikring ,så han solgte den bare for å slippe utlegg... Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torjus Skrevet Januar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 veit du ome noen som har 940 front... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Januar 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 se på kjøp/salg du... men er mangel på det. se evt http://www.asane-bilopphugging.no Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Januar 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Har nå leitet gjennom "delelageret" mitt.. Der fant jeg følgende: * komplett sort skinninteriør til 745/945 frem til-93 * 960 dashbord-midtkonsoll * varmeapparat 960( ECC ) klima.... * 4 rustfrie dører fra -86.. og de er 110% rustfrie... * paneler til hele bilen inni samt gulv i bagasjerom * komplett front til 740, dropper 960 inntil videre * hvite blinklys awr * tank * ledningsnett * "sperreaksling" ,blir kanskje true-track med tid og stunder * motor yummy * ruter * takluke * bakluker 2 stk... * hjemmelagede dørsider for anlegg... oppdaterer snart med bilder av lageret... bilen kommer 30.. Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Januar 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2006 he he... nå har jeg funnet den perfekte løsningen for å montere sub i bagasjerommet på 745'en uten at jeg stjeler plass til barnevognene... Det er nemlig det som er roten til stv-prosjekt... 2 vogner.. det går jo ikke i en sedan ,så den selges i juni/juli deromkring.... Subben plasseres mellom reservehjulet og gulvet over i en spesialkonstruert kasse for best mulig lyd... trolig med en smart løsning som ikke hjør at elementet kan bli ødelagt av ting som faller ned. monterer vel et slags gitter da. så må jeg finne er fin plassering av forsterker. Noen som har ideer? Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peety Skrevet Januar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2006 Blir bra dette!!! :) Siter Volvo 240 Lazer blue *Volvo 940 Turbo *Volvo 740 Turbo *Volov 745 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Februar 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2006 Har foreløpig stoppet opp i prosjektet nå. Hadde nesten taket på en søvfarget -90 745 i sandnes ,men så var det en som hadde tatt kjøp på den akkurat da jeg skulle si at jeg ville ha den. 13000 kr med 400000 på telleren. bilen så bra ut. Den hos huggeren har jeg droppet av diverse grunner ,den viktigeste er tid. Ser om jeg kjøper en i løpet av sommeren som jeg kan bruke høsten på å sette i stand. Har husprosjekt på gang også så jeg må prioritere litt(kjipt men sånn er det)... Men jeg skal ha en 740 stv. Hvis noen kjenner noen som har en slik med defekt motor og relativt lite rust ,send en pm. Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hedegart Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 Har foreløpig stoppet opp i prosjektet nå. Hadde nesten taket på en søvfarget -90 745 i sandnes ,men så var det en som hadde tatt kjøp på den akkurat da jeg skulle si at jeg ville ha den. 13000 kr med 400000 på telleren. bilen så bra ut. Den hos huggeren har jeg droppet av diverse grunner ,den viktigeste er tid. Ser om jeg kjøper en i løpet av sommeren som jeg kan bruke høsten på å sette i stand. Har husprosjekt på gang også så jeg må prioritere litt(kjipt men sånn er det)... Men jeg skal ha en 740 stv. Hvis noen kjenner noen som har en slik med defekt motor og relativt lite rust ,send en pm. si fra vis du kjøper deg en da.. har mange deler jeg:) Siter 2 FAST 2 FØRRR 1998 Saab 9-5 Turbo 1988 volvo 245 Glt x1969 volvo 142 x1993 volvo 940 tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Mars 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 har vel ca 2 i deler nå... blir vel til at jeg skaffer meg en 745 tic da 6eren skal i 940 nå siden motoren sa takk for seg... Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Mai 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 Da skal jeg straks avgårde å se på en 745GLE -89 prisen er 23,000 kr. nett godkjent. tror dette kan bli bra. Eneste minus er manglende takluke ,men overlever vel dette da det blir "konebil". men kommer til å ta skiltene av 940r6 i påvente av EU og motorgodkjenning... Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Mai 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 Jeg får meg 745 om en liten stund jeg da.. Helt nydelige biler :) Men det høres jo ut som om at du har endel erfaring med de. Hvilke spesielle ting burde jeg se etter under, angående rust? Er det samme chassis som på 740? Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg