OSR Skrevet Januar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 Er der noen store forskjeller på understellet på disse? Tenker mest i retning Fjærer og dempere... Eller er det nåkken som har ein grei link til sider som inneholder litt info om sånt?? Mvh OSR Siter -Olsen- 93`Vectra ZR 50 SL...Svunne tider prosjekt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet Januar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 Tror understellet er samme på begge to, mulig 16v har noe større bremser, men det er vel alt. Kanskje noe sterkere stag og, men det veit jeg ikke. Fjærer og dempere er det i hvertfall ikke noe forskjell på, meg bekjent Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OSR Skrevet Januar 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 Flott...er logisk om bremsene er større, viss de ikkje har overdim. bremsene på 8v....de eg har på min e steike goe.... Siter -Olsen- 93`Vectra ZR 50 SL...Svunne tider prosjekt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
endorfun Skrevet Januar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 stabstaget er et par mm tykkere også. Det har ikke noe å si med mindre du skal ha nye fester til det. Bremsene på 16v tror jeg er ventilerte også. Siter -endorfun- www.smartforum.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OSR Skrevet Januar 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 Bremsene er ventilerte på 8v og....men kan jo vere dim. e annerledes..... Siter -Olsen- 93`Vectra ZR 50 SL...Svunne tider prosjekt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fluid Skrevet Januar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 Vectra 2000 (2.0-16v) har delt bakstilling, og annet bagasjeromsgulv pga dette. Siter '99 BMW 520iat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spriti Skrevet Januar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 Bremsene på Vectra 8v og 16v er helt like, litt større forbremser på turbo'en Stabstaget mener jeg er litt tykkere på 16v, og endel 2000 har forsterket bærbru foran. Forskjellen ellers ligger i om det er 4x4 bakstilling eller vanlig. Vanlig 8v har hel bakstilling mens 8v 4x4, 16v 4x4 og Vectra 2000 har delt bakstilling (annet oppheng, dempere/fjærer etc.) Første er hel, andre er delt (4x4 og 2000) Siter -91 Opel Calibra 16v -89 Opel Vectra 2000 (under construction) -90 Opel Vectra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OSR Skrevet Januar 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 Bremsene på Vectra 8v og 16v er helt like, litt større forbremser på turbo'enStabstaget mener jeg er litt tykkere på 16v, og endel 2000 har forsterket bærbru foran. Forskjellen ellers ligger i om det er 4x4 bakstilling eller vanlig. Vanlig 8v har hel bakstilling mens 8v 4x4, 16v 4x4 og Vectra 2000 har delt bakstilling (annet oppheng, dempere/fjærer etc.) Første er hel, andre er delt (4x4 og 2000) Eg har et sånt oppheng som på det første bildet....men har skivebremser bak....har ein 2.0i 8v...93mod!! Då kan eg kjøpe fjærer som passer 16v altså!Flott.... Siter -Olsen- 93`Vectra ZR 50 SL...Svunne tider prosjekt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilmann Skrevet Januar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2006 Hvordan får du det til? Det er ikke bremsene som bestemmer hvordan fjærer du kan ha. Er det stiv bakaksling på din bil, så må du kjøpe fjærer tilpasset det. Som du ser har 16V-modellene(og 4X4) delt bakaksling, og egne fjærer for det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Januar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2006 Hvordan får du det til? Det er ikke bremsene som bestemmer hvordan fjærer du kan ha. Er det stiv bakaksling på din bil, så må du kjøpe fjærer tilpasset det. Som du ser har 16V-modellene(og 4X4) delt bakaksling, og egne fjærer for det. Vanlig 16v har stiv aksling, kun 2000 og 4x4 som har delt.. Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OSR Skrevet Januar 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2006 Vanlig 16v har stiv aksling, kun 2000 og 4x4 som har delt.. Var det eg og tolka det som....og då skal jo fjærene og demperene passe på begge deler!:) Siter -Olsen- 93`Vectra ZR 50 SL...Svunne tider prosjekt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spriti Skrevet Januar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2006 Vil nå tippe at de fjærene du får til 16v (stiv bakaksling) er de samme som da er til 8v med stiv bakaksling. Siter -91 Opel Calibra 16v -89 Opel Vectra 2000 (under construction) -90 Opel Vectra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilmann Skrevet Januar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2006 Var ikke klar over at ecotec-16V hadde stiv bakaksling også. Da stemmer det nok at fjærene passer. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg