Torodd Skrevet Januar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2006 Da har jeg endelig fått kjøpt meg en bil (Audi A4 1,8 20v som har rullet 203000 km) Dette er en såkalt "gjør d selv bil" (masse feil på den som førte til at den ikke var EU-godkjent) som blant annet at ABSen ikke virker, 7 ødlakte oppengskuler, veldig slitte skiver forand osv. Det er også litt kosmetisk på bilen som støtfangere som ikke henger helt på plass. Så det første jeg skal gjøre med bilen er og få den EU-godkjent, så for jeg heller se åssen d blir videre.... Regner jo med at den får seg noen felger og litt anlegg etter vært. Utstyr: Klima, el-soltak, el-vinduer, el-speil,el-høydejustering av hovedlyktene, servo, sentral lås, ABS, airbager 2stk, og RADIO :ex_machin ++ Ting som er gjort: Byttet oppengskuler forand (7stk) Byttet mettall plater bak til ABS følerene Byttet bremseslanger forand Byttet bremseskiver forand Byttet registerreima Byttet vannpumpa Byttet stramme hjul Byttet termostat Byttet topdekselpakning Byttet bremsekaliptere bak Byttet bremseklosser Byttet drivmanskjetter Byttet Pollenfilter Byttet batteri Fiksett soltaket Fiksett LCD-skjermen til klimaanlegget Hær er noen bilder av kjerra... Siter BMW 320ia m-teck Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mmh Skrevet Januar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 gratulerer med ny bil da... noen planer for den eller??? Siter Old Volvos Never Die, They Just Go Faster! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rally Koffen Skrevet Januar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 Grattulerer med fin og driftsikker bil :) dere får nok en fin tid sammen :) Siter 89 Mazda 323 4x4 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torodd Skrevet Januar 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 Grattulerer med fin og driftsikker bil :) dere får nok en fin tid sammen :) det får jeg håpe :thumb Siter BMW 320ia m-teck Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torodd Skrevet Januar 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 har ikke så store planer akkoratt nå... men tenkte at jeg skulle bytte frontlyktene, baklyktene og blinklysa på bilen etter vært. så blir det vel noen felger vis jeg får pengene til og strekke til :spider (og sefølgelig en CD spiller) Siter BMW 320ia m-teck Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torodd Skrevet Januar 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 Lurer litt på om termostaten kan være gåen... når jeg er ute og kjører kommer motoren ALDRI over 67 grader, når bilen står på tomgang kommer den til nød opp i ca 75grader. Bilen er tyskinnpotert vet ikke om det har noe og si??? (er foresten nesten -10 grader ute nå) Siter BMW 320ia m-teck Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
auditq Skrevet Januar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 Lurer litt på om termostaten kan være gåen... når jeg er ute og kjører kommer motoren ALDRI over 67 grader, når bilen står på tomgang kommer den til nød opp i ca 75grader. Bilen er tyskinnpotert vet ikke om det har noe og si??? (er foresten nesten -10 grader ute nå) Det er en annen termostat i tyske biler pga. annet klma... Bytt den så ordner det seg nokk... :) Siter 99' Audi A8 4.2 Quattro http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153036 85' Mærche X-96' Audi A4TQ, X-95' Audi A4TQ, X-84' Audi 80cl http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=118129 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TropicX Skrevet Januar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 Lurer litt på om termostaten kan være gåen... når jeg er ute og kjører kommer motoren ALDRI over 67 grader, når bilen står på tomgang kommer den til nød opp i ca 75grader. Bilen er tyskinnpotert vet ikke om det har noe og si??? (er foresten nesten -10 grader ute nå) er vel nesten litt vanlig at biler ikke kommer opp i vanlig temp når det er så kaldt ute, min gjør heller ikke det, vent til sommeren så ser du om du får 90 grader i motoren igjen! Modell er bilen din? Og pen bil BTW! Siter PROSJEKT PASSAT1 '98 PROSJEKT A4 XXLINE '95 gamle bilen NÅ ~ VW Passat GTE '16 X ~ VW Passat `08 SportLine X ~ VW Passat `98 X ~Audi A4 `95 Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
masterboy Skrevet Januar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 Åsså bytter du ut opel gulvmattene :) allerede da er mye gjort :) Siter fwd.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
l4rsh Skrevet Januar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2006 wtf opelmatter i audien!! DET er det første du bytter ut :D ellers var det jo en fin audi :) litt dårlige bilder da Siter xaudi coupe2.8q xpeugeot 205gti xmazda 929lht xford capri2.8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torodd Skrevet Januar 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2006 i dag har vi fått byttet bremseslanger forand og byttet til Brembo yodude bremseskiver forand happyhappy Siter BMW 320ia m-teck Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torodd Skrevet Januar 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2006 Åsså bytter du ut opel gulvmattene :) allerede da er mye gjort :) legg merke til den rå bilen i bakgrunden ;) Siter BMW 320ia m-teck Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torodd Skrevet Januar 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2006 er vel nesten litt vanlig at biler ikke kommer opp i vanlig temp når det er så kaldt ute, min gjør heller ikke det, vent til sommeren så ser du om du får 90 grader i motoren igjen!Modell er bilen din? Og pen bil BTW! det er en 1996 mod. Siter BMW 320ia m-teck Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobertR Skrevet Januar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2006 Tempen bør ligge på 90 grader selv om det er minus 10.... er jo ganske lett å skifte termostat på de bilene også... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sly Skrevet Januar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2006 Fin bil (bare opelmattene blir borte).. Og bilen i bakgrunnen var jo ikke mye å se på ... Siter (X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V (X) Fotgjenger (X) 93 VW Golf III 1,8l (X) 85 Audi 80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg