Bil87 Skrevet Januar 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 Men kan jeg selv klare å sjekke om det er feil i tomgangsmotoren? Hvordan gjør man det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vimael Skrevet Januar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2006 Har bilen din vokstermostat kan du bare bestille denne. Dette er en termostat som styrer tomgangen iforhold til kjølevæske. Når denne er gåen går bilen på 2000 fordi om den er varm. Det er en svakhet på VAG. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slabbadask Skrevet Januar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2006 Nevnes at 1.6 og 1.8L golf (1984 til 1988) bruker Pierburg/solex 2E2 Forgasser.. dette er ikke den beste forgasseren verden har sett, men det fungerer har du problemer med den, så vil det som oftest ligge i vakuum slangene (dette grunnet at forgasseren er vakuum styrt) Det kan også være (hvis tomgangen går høyt) problemer med en vokstermostat som styrer mye av tomgangen (kaldstart etc) .. eller det kan ligge i vakuumlåsene på baksiden av forgasseren, hvis disse ikke lukker(eller var det åpner) så vil bilen ha en tendens til å henge seg opp på ca 3 000 RPM .. dette skyldes i 80% ledningene Good luck,hadde samme problemet på min;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GreenMile Skrevet Januar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2006 Kan være at den trekker falsk luft i systemet. ikke vet jeg, er bare et forslag. :) Da går den vel ujevnt da, når den trekker falsk luft Siter There's no replacement for displacement Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobertR Skrevet Januar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2006 He,he! ser at du har fått mange spennende forslag her... fra vokstermostat til automatchoke... se bort fra disse! Bilen din har jo ikke forgasser... Kan jo være så mangt, men folk har vært bortom tomgangsregulator... det ligger en tilskudsluftventil under innsugsmanifolden din ( går ut fra at du har en NG motor.. ) denne kan lage krøll. Falsk luft på den belgen som går inn til innsugsmanifolden din er ikke ukjent, kan revne på undersiden, og rundt tilkoblingene på undersiden. Om bilen din ikke er ombygd så bruker åndeslangen fra bunnpanna, kommer ut på siden av motoren og går rundt på baksiden og til innsuget, å rivne. Er av gummi, de nye er av metall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bil87 Skrevet Januar 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2006 Hva koster ca. en ny tomgangsregulator da? Er det vanskelig å bytte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sp0ky Skrevet Januar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2006 Hva koster ca. en ny tomgangsregulator da? Er det vanskelig å bytte? tror det var 1100 bror min ga.. Siter Sign.regler:www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.