Gå til innhold

Bytte av fjærer og dempere

Ranger emnet


Pokerfjes

Anbefalte innlegg

Hei

 

Fant nettopp ut at bilen min har en knekt fjær foran, så tenkte jeg at jeg like godt skulle få på senkesett som jeg lenge har hatt lyst på. Men jeg vil gjerne kjøpe dempere også fordi det hjelper vel mye på kjøreegenskapene.

 

Men, nå er jeg ingen mekaniker, og har ikke noe særlig erfaring, men jeg vil prøve å bytte dette sjøl, men vil gjerne vite, ER det vansklig(for en nybegynner)??

 

Og er det noen sett dere anbefaler? Lurte på enten å kjøpe sportsdempere og senkefjærer fra Autorspar.no(ca 3500kr), eller pakke fra in-tuning.de(299 euro), eller pakke fra ebay.de(159 euro!!!!mistenklig billig...)

 

Og hvilken høyde burde jeg gå for 40/40 , 60/40, 60/60? vil gjerne ha muligheten til å ha mennesker i bilen uten ille subbing

 

takk for svar

--GrannyRacer #1----

81 Golf diesel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det slik; vanskelighetsgraden er hyere på polo enn på golf. er mer som må plukkes fra hverandre.

60/40 er en god kombinasjon.

dropp autospar sine sett og kjp noe litt mer annerkjent, svarer seg i lengden. her er hr cup kit et veldig bra valg. http://www.mwi.no skaffer dette, til en rimelig penge, selv om det ikke står på nettsiden.

`04 Skoda Fabia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

for all del ikke kjøp noe billig på autospar... dvs ikke kjøp noe annet enn justerbart. Har hatt begge deler og justerbart kosta ikke mer enn en lapp ekstra og er verdt det.

 

Jeg kan anbefale supersport senkesett på ebay som går for rundt 3000 kr. Montering er veldig enkelt, bare husk forstilling etter du har satt det på slik at dekkene ikke slites

Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned

*sold* Polo 1.4 16v

*dead* Polo 6N 1.6 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for all del ikke kjøp noe billig på autospar... dvs ikke kjøp noe annet enn justerbart. Har hatt begge deler og justerbart kosta ikke mer enn en lapp ekstra og er verdt det.

 

Jeg kan anbefale supersport senkesett på ebay som går for rundt 3000 kr. Montering er veldig enkelt, bare husk forstilling etter du har satt det på slik at dekkene ikke slites

Nå er ikke god gammel polo det samme som plastikkforkledd golf2, gewinde til 86c koster omlag 10k og oppover

`04 Skoda Fabia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Bilstein? Ja takk :)

 

har 35/35 senking på min nå... alt for lite.. men 60/40 veit jeg ikke om jeg hadde satsa på.. Har hørt mye om at det blir ubehagelig å kjøre med, men jeg har'kke prøvd selv så skal ikke si noe for sikkert...

Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår