Gå til innhold

Bygge ut orginal anlegg

Ranger emnet


borabora

Anbefalte innlegg

Hei, i den nye bilen min, en Audi S3 sitter det et orginal Bose anlegg... Med basser(veeeldig liten) og cd skifter. Ettersom spilleren er "litt" over standard størrelse så må jeg gjøre så mye hvis jeg skal ta den ut og det spiller ganske pent egentlig. Men vil ha litt mer bass da.... Og det jeg tenkte var å sette inn et par 12" så blir det sånn ca litt over passe. ;)

Har ikke fått sjekka så mye baki der, for dårlig vær og litt gøy å kjøre bilen oxo..... :D

Noen som har gjort noe lignende i sin egen bil eller skifter folk helt ut anlegget eller ikke gjør noe i det hele tatt?

Det jeg lurer på er om det sitter en liten forsterker ved basseren. Sånn at jeg kan bruke phono kabler og styrestrøm derifra? Eller er det spilleren som driver den? Og uansett er det vel ikke ubrukte phonoutganger på spilleren.....

Burde ha sjekka selv som sagt men er vel noen som har litt erfaringer fra før????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en A4 med orginal annlegg, der er det bytta ut høytalerene med Boston og dratt ut 2 stk Phono bak til 2 forsterkere. (ikke jeg som har gjort dette) Holder på med å planlegge bass, men det tar litt tid.

 

Konklusjon: det er tydligvis Phono utganger på orginal spilleren....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tiny_one

Har en A4 med orginal annlegg, der er det bytta ut høytalerene med Boston og dratt ut 2 stk Phono bak til 2 forsterkere. (ikke jeg som har gjort dette) Holder på med å planlegge bass, men det tar litt tid.

 

Konklusjon: det er tydligvis Phono utganger på orginal spilleren....

 

Oki, da får man prøve å ta ut spilleren....

Noen tips hvordan man tar fram den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
Oki, da får man prøve å ta ut spilleren....

Noen tips hvordan man tar fram den?

 

Hvordan gikk dette?

Tenkte å gjøre akkurat det samme som deg. (Har en a3 1.8 T)

Har originalt BOSE-anlegg med et 8" basselement bak og tenkte å bygge ut med en ekstra bass (12") i basskasse m/ egen forsterker som jeg enkelt kan demontere når jeg trenger plass bak.

 

Forhørte meg hos Audi i dag, og der ssa de jeg måtte ha spesialverktøy for å dra ut spilleren så det har jeg satt i bestilling.

 

Ser denne posten er litt gammel, men er interessert i hvordan du fikset dette.. Er det noen andre som har erfaringer med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe problem, stakk bare innom ett "monteringsverksted" og lånte verktøy der, løsna spilleren og gjorde resten hjemme :-)

 

Har forresten lagd basskasse i reservehjulsbrønnen, så tart den ikke opp unødvendig bagasje plass. Ble meget fornøyd faktisk. Men det tok LANG tid, og mye sliping for å få den så stor som mulig. Fikk plass til en 12'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår