Vwgolfii Skrevet Januar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2006 Har en kompis som nå skal bygge sin A4 om til S4.. Om han gjennomfører dette så kjøper jeg maskinen som står i A4'n.. Chippet og mindre trimmet 1.8TQ.. Opp under 200hk:) Bilen min er jo en GII 1.6 (75hk) Er det noen her som har bygd om en golf ii 1.6/1.8 til 1.8TQ? Passer maskinen eller er det mye ombygging? Bremser, holder det med bremser fra g60? Girkasse, clutch og elektriske.. Gi meg hva som helst av informasjon.. Trenger psykisk støtte slik at jeg får følelsen av at det er mulig:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
algaman Skrevet Januar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2006 OKEI OKEi, seint nyttårsaften, men jeg skyter ut allikavell, skyt meg då ishe gutter hvis eg skriver noe kluss. Så langt hvis jeg har forstått, er dt mye mere enn motoren du må kjøpe og skru av bilen hans hvis du skal ha tQ (turboquttro) i S4en mener jeg dt e samme quattro system som i hans bil og jeg aner ingeting om hvordan dette kan selges enkelt...dt som er sannsynli i dette tilfellet er at du kan kjøpe motoren hans 1.8T og putte den i din bil...men...ha fiklet og erfaring en veldig god del før du gjør noe slikt selv.. lykketil uansett mvh André :mat Siter x Mazda Mx-3 1,8 V6 2006 Opel Astra GTC 2.0T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vwgolfii Skrevet Januar 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2006 Takktakk:) Blir nok bare motoren ja.. Ser mørkt på at jeg kan bruke drivverk fra A4'n.. Hvilken girkasse og clutch kan jeg bruke sammen med motoren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Januar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2006 Du bør hente motor fra en golf 4 , audi a3 eller en annen som motoren står på tvers i. I a4 står motoren andre vei ( på langs ) noe som fører til at du må ha en del deler fra en en motor som står andre vei for å snu den ... Blir dyrt ... Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet Januar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2006 stemmer som sonic sier.. bør få tak i en tverrstillt 1.8T, ellers blir det fort både vanskelig og dyrt.. en annen ting er at du bør ha en bil med injection som utgangspunkt om du ikke vil bytte bensintank og legge opp nye bensinrør Angående resten så burde et g60 oppsett på bremser være nok, iogmed at motoren har 150hk mot g60 sine 160.. så dette burde være nok til å få dette godkjent Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fire&Ice Skrevet Januar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2006 stemmer som sonic sier.. bør få tak i en tverrstillt 1.8T, ellers blir det fort både vanskelig og dyrt.. en annen ting er at du bør ha en bil med injection som utgangspunkt om du ikke vil bytte bensintank og legge opp nye bensinrør Angående resten så burde et g60 oppsett på bremser være nok, iogmed at motoren har 150hk mot g60 sine 160.. så dette burde være nok til å få dette godkjent Godkjent??? Kan en får en golf2 godkjent med en motor som ikke kom på noen av serie produksjonene da? trudde en kun kunne bygge om til motorer som allerede var produsert i golf2. med untak av VR6 som kan godkjennes i Tyskland... Siter ikke noe som en 5'er ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Januar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2006 Det med vr6 godkjenning.. hvilken myte er det? kan man få godkjent i norge, eller må man til tyskland? Siter Fotgjenger! ca 4 uker igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet Januar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2006 Godkjent??? Kan en får en golf2 godkjent med en motor som ikke kom på noen av serie produksjonene da? trudde en kun kunne bygge om til motorer som allerede var produsert i golf2. med untak av VR6 som kan godkjennes i Tyskland... vet nå om noen godkjente g60 turboer og 16v turboer i norge. ingen Vag som orginalt kom med noe av dette Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vwgolfii Skrevet Januar 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2006 Kjenner en som satt i en Chevy V8'r i sin Volvo 240.. Det er jo et mye større steg, han fikk godkjent dette.. Er det samme maskin (1.8T m/150hk) som står i A3 som i A4?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Januar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2006 Godkjent??? Kan en får en golf2 godkjent med en motor som ikke kom på noen av serie produksjonene da? trudde en kun kunne bygge om til motorer som allerede var produsert i golf2. med untak av VR6 som kan godkjennes i Tyskland... Du kan putte hva som helst nedi, bare den står på orginale motorfester, ikke yter mer enn bilen orginalt er godkjent for og at vekten ikke øker drastisk. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Januar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2006 Er det samme maskin (1.8T m/150hk) som står i A3 som i A4?? Ja - men den står andre vei ... ( tverrstilit i a3 - rett i a4) Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vwgolfii Skrevet Januar 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2006 Da får jeg fortsette letingen etter samme maskin fra A3 da:P Noen som har gjort dette før.. Og går maskinen på orginale motorfester? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krazy3en Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 Godkjent??? Kan en får en golf2 godkjent med en motor som ikke kom på noen av serie produksjonene da? trudde en kun kunne bygge om til motorer som allerede var produsert i golf2. med untak av VR6 som kan godkjennes i Tyskland... Hallo Gutter. Kan bygge det meste og få det godkjent i Norge. Men det som produsenten ikke har typegodkjent selv, må man få TÜV-godkjent selv. Grunnen til at man får VR6 og 1.8T 20V godkjent i Golf 2 har nok med å gjøre at det er levert i Seat Ibiza. Og noen som da kan gjette hvilket understell Seat Ibiza faktisk er bygget på? Jepp...Golf 2. Derfor typegodkjente VAG disse ombyggingene. Stilig. Siter Rallye G60 Soon to be 16vT Rallye --> .:R32. Prosjekt. Golf 2 VR6. Prosjekt. Alt går an. Det umulige tar bare litt lenger tid. Mannens oppgave her i livet er å fylle kvinnens tomrom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 omtrent som på bildet.. mangler bare bits'n'pieces.. eneste som er brukbart på'n er vel framdørene.. resten av bilen er vel klar for kast.. står ikke motor i'n da eneste jeg skal bruke'n til er å bygge opp 16v'n min i!.. før jeg transplanterer den inn i min egen golf.. bare finne ut hva som er hva og hvor det skal være osv... Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golfy Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 omtrent som på bildet.. mangler bare bits'n'pieces.. eneste som er brukbart på'n er vel framdørene.. resten av bilen er vel klar for kast.. står ikke motor i'n da eneste jeg skal bruke'n til er å bygge opp 16v'n min i!.. før jeg transplanterer den inn i min egen golf.. bare finne ut hva som er hva og hvor det skal være osv... er det du babler om da? :???: :hello: Siter 1998 Opel Omega 2,5 V6 1988 Volvo 740-Solgt 1987 Volkswagen Golf-Solgt Fartsgrenser er veiledende! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.