Gå til innhold

Zetec: 1984 Fiat Panda dB-drag

Ranger emnet


Zetec

Anbefalte innlegg

Aha, det er derfor "finnene" gjør det så bra altså!? :crazysant

 

Fra spøk til kanoner, vannfast finèr er ett relativt begrep.

Merantifinèr er vannfast, men er av elendig kvalitet.

Tipper det er snakk om bjerk-x-finèr i vannfast kvalitet, det koster litt, men er ikke veldig dyrt.

X-finer er stivere enn MDF i ellers lik tykkelse, men bruker man tykk MDF tror jeg ikke det utgjør så mange millidecibelene forskjell på de materialtypene.

 

Mvh

Dag Johansen

 

 

Jepp, derfor finnene gjør det så bra, fordi disse platene blir laget i finland og koster nada der...

 

Jeg vet at "vannfast finer" er ett relativt begrep, men som jeg har forklart til Nils Petter på MSN så er det snakk om den som er "svart eller mørk brun"....

dB gutta har forsket på dette, og funnet ut at man spiller mye høyere bare pga hva kassen er laget av.... De bruker også "minimum" 50-60 mm tykkelse....

*Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF)

 

Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jepp, derfor finnene gjør det så bra, fordi disse platene blir laget i finland og koster nada der...

 

Jeg vet at "vannfast finer" er ett relativt begrep, men som jeg har forklart til Nils Petter på MSN så er det snakk om den som er "svart eller mørk brun"....

dB gutta har forsket på dette, og funnet ut at man spiller mye høyere bare pga hva kassen er laget av.... De bruker også "minimum" 50-60 mm tykkelse....

Får jo ta en tur til finland å handle litt plater da happyhappy

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var hengeren også bestillt, etter mye leting etter en ok brukt henger så har jeg bestemt meg for å kjøpe en ny en.

 

Så da fallt valget på en Adi-Tek M 2040 BT 19 ( http://www.adi-tek.no/adi-tek_norge/hengere/04%20bil%20maskin/4.html )

 

Planen var først en slik spesialhenger, men når jeg fikk større henger til nesten samme pris så var ikke valget så vanskelig, på den måten har jeg mulighet til å ta med større biler også.....

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe prisliste på de der vel?

Mener på jeg måtte ut med 27 000,- for den hengeren. kan sjekke til uka igjen..

 

Å ringe importør for priser blir hvertfall bare tull, da forhandlerene kan gi deg rabatt, mens importør gir deg veil. prisene...

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått henta tilhengeren, ble 40 mil med kjøring, igjen! :)

 

Skal mest sannsynlig kjøpe kapell også i løpet av uken.. Prisen på hengeren var 26800,- og 9500 for kapell

 

tillatt totaltvekt er 2 tonn, og hengerplanet er 4 x 1,9 meter

DSC00038.JPGDSC00037.JPG

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så helt knall ut for ditt bruk den ;) skjer noe mer med pandaen snart?(bilder)

Jeg skal kanskje få laget en subkasse til helgen, men noe mer enn det skjer nok ikke før etter 27.januar, har kjøpt hus og skal flytte da, så har nok å gjøre her jeg bor nå for å si det sånn...

 

Men nå har jeg bortimot alt på plass hvertfall..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på.... Vi vil ha flere deltagere :-)

 

Gjør så godt jeg kan med rekruttering :)

 

Kan jo da i samme slengen informere folk om at det er absolutt ikke nødvendig å gå så langt som jeg har gjort for å gjøre det bra i dB-drag :)

 

Jeg startet sjøl med en ford sierra med 2 stk 10" subber og 1 stk monoblokk og klarte faktisk å tangere norgesrekorden samt bli norgesmester med det anlegget, som kostet under 10 000kr..

 

I mellomtiden får du finne frem noen datoer for konk. Tor :) må begynne å planlegge ferien snart, hehe...

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi parkert pandaen for Januar hvertfall, holder jo på å flytte så får ikke gjort så mye akkurat nå..

 

Ett lite bilde av hvordan den ser ut oppå hengeren, og den tok jo opp litt plass sjøl om den er liten :)

 

panda.jpg

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hadde vært noe :P du kjører panda og jeg golf 1. rundt og rundt i trondheim sentrum med hørselsværn og snuten etter oss :D

 

hehe...

 

nå nils!? dette går tregt jo! :crazysant skal en tur nedover snart, kanskje vi treffes? skal sende deg en sms først isåfall. Det ser ut som dette blir bra etterhvert og yodude damndamn

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår