Gå til innhold

Zetec: 1984 Fiat Panda dB-drag

Ranger emnet


Zetec

Anbefalte innlegg

Specs:

Bil: Fiat Panda

Motor: 903ccm

Hestekrefter: 45hk (elleville)

Vekt før bygging: 670kg

 

dB-drag klasse: Street A

Sponsorer: Pioneer Norge og BoomCar

Budsjett: hehe, ja den som visste det, her tar vi det som det kommer...

 

Tenker vi begynner på bilen i løpet av søndagen, og fortsetter fremover i ukene som kommer.

 

Bilen skal bygges og brukes til dB-drag. Men siden vi deltar i Street A kommer vi ikke til å modifisere bilen i større grad innvendig. Men utvendig skal nok finne på noe moro ;)

 

panda1.jpg

panda2.jpg

panda3.jpg

panda4.jpg

panda5.jpg

panda6.jpg

panda7.jpg

panda8.jpg

panda9.jpg

panda10.jpg

panda11.jpg

panda12.jpg

panda13.jpg

panda14.jpg

panda15.jpg

panda16.jpg

panda17.jpg

panda18.jpg

panda19.jpg

panda22.jpg

panda24.jpg

panda25.jpg

panda26.jpg

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da er det på tide med litt oppdatering hvertfall :)

 

Dette skjedde i dag hvertfall, kontrakten ble underskrevet og jeg fikk med meg hjem dette :)

 

Mangler foreløpig spilleren da, men den kommer nok i løpet av kort tid.

pioneer.jpg

Har også kjøpt meg dB-måler Term-LAB med to sensorer slik at jeg alltid er beredt :)

 

Begynner å pusse ned bilen i løpet av februar..

 

Hvor mye neste års sesong kommer til å koste meg er jeg litt usikker på, men om noen ønsker å vite av ren nyskjerrighet skal jeg vel alltids hoste opp noen tall, hehe...

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av MDF'en er også på plass

mdf.jpg

 

Fronten på kassa vil være minimum 57mm tykk mens resten av kassa vil være 38mm tykk.

 

Kassen skal limes og skrus, hva mer jeg gjør med den blir hemmelig :)

 

Batteriet som skal brukes er ett Stinger MAX SP2150

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du vil vel at jeg skal bygge i spon du, hehe.....

(skal prøves det også, bare sånn at du vet det :)

 

Om det ikke var noe annet du tenkte på da?

 

Spon suger jo fett.....

 

Værstings gutta bruker "vannfast finner" sånn som koster en formue per plate.....

 

For mye "tap" i MDF....

*Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF)

 

Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spon suger jo fett.....

 

Værstings gutta bruker "vannfast finner" sånn som koster en formue per plate.....

 

For mye "tap" i MDF....

hmmms, kanskje prøve det også da, har jo ett relativt greit budsjett i år, så kan vel alltids koste på noen vannfaste finer plater yodude

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir skikkelig bra dette!! er det 0 kroner du skal ut med siden du virker så hemmelig og lur?? ;) avtale med pioneer norge, eller boomcar?

Er sponset når det angår utstyr fra Pioneer ja, og avtalen er med både BoomCar og Pioneer Norge, men det er jo ingen hemmelighet..

 

Men trekkbil, biltransporter, db-måler, byggematriell, deltaker avgift osv må jeg betale selv...

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir jo noen kroner det også ja! kunne ikke blitt sponset av ditt eget firma?? ;)

Jeg er det også, hehe.. Men firmaet skal avvikles nå på nyåret grunnet satsningen på dB-drag, og at han ene jeg driver med begynner i ny jobb og ikke har mulighet til å drive lenger. Hvorvidt jeg starter opp igjen alene er uvisst, men jeg blir hvertfall i bilstereobransjen uansett :)

 

Og har vel fått en og annen kommentar fra heimen om at jeg kanskje bør sette en grense for pengebruken nå kiddie (Og det tror jeg skulle gå, har noen kroner til å gå på enda, og har det meste i hus så...)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Værstings gutta bruker "vannfast finner" ....

 

Aha, det er derfor "finnene" gjør det så bra altså!? :crazysant

 

Fra spøk til kanoner, vannfast finèr er ett relativt begrep.

Merantifinèr er vannfast, men er av elendig kvalitet.

Tipper det er snakk om bjerk-x-finèr i vannfast kvalitet, det koster litt, men er ikke veldig dyrt.

X-finer er stivere enn MDF i ellers lik tykkelse, men bruker man tykk MDF tror jeg ikke det utgjør så mange millidecibelene forskjell på de materialtypene.

 

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår