Gå til innhold

Bytte av topp.

Ranger emnet


Jarlis

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en B230A, som kjent med 530topp.

Saken er at jeg kan få tak i en topp med innsprut fra B230E som har mekanisk innsprut, og som går litt bedre, denne har vel 531 topp!?

Tenkte da å sette over topp, og innsprut system.

 

Hva mer må byttes på min bil?

Hva kan jeg forvente av effekt i forhold til den orginale toppen, med Pierburg forgasser?

-89 Volvo 740 Sedan B230F

-91 Volvo 240 STV B230F (Vinterbilen)

-93 Volvo 940 TIC

-x Volvo 740 GL 1986 B230A, Volvo Add-on, R-Sport trekk, esab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har en B230A, som kjent med 530topp.

Saken er at jeg kan få tak i en topp med innsprut fra B230E som har mekanisk innsprut, og som går litt bedre, denne har vel 531 topp!?

Tenkte da å sette over topp, og innsprut system.

 

Hva mer må byttes på min bil?

Hva kan jeg forvente av effekt i forhold til den orginale toppen, med Pierburg forgasser?

 

trur neppe B230E kom med 531 topp..standar på B230E er vell 530, og B23E har 405 som oftast...

 

må også sette i pumpe i tank og under bilen + ekstra bensinrør, og ett grønt rele under dashen

General-Aasen

 

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må nokk de ja..er vell mate pumpe den i tanken, og hovud pumpe den under..

 

som en gaffel eller ei skei, når du spiser..maten flyger ikkje i munnen vettø

vel.. det er noen volvo'er som bare har en pumpe (i tanken).

tror det er 7 eller 9 serie.. er ikke helt sikker på hvilken type, om det er turbo eller n/a, men ejg tror det er de nyeste typene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel.. det er noen volvo'er som bare har en pumpe (i tanken).

tror det er 7 eller 9 serie.. er ikke helt sikker på hvilken type, om det er turbo eller n/a, men ejg tror det er de nyeste typene.

 

kan sikkert stemme de ja..driver bare med 200 serien. men trur nåkren/fleste 740er har 2 pumper, var på en 760 ej hadde og en 740 ej høgde på jobben..men 900serien kan de vere litt annaleis da kansje?

General-Aasen

 

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om man kjøper ny pumpe, kan det være idè å sjekke hva som er billigst!

2 pumper (tankpumpe for litt over 700kr, ukjent beløp for hovedpumpe) vs. 1 x tankhovedpumpe

 

armaturet kan man modde selv, om man har verktøy og kunnskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår