Gå til innhold

Bobla er i hus!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Har nå fått meg boble. 1969 1500 med 1600ccm motor.Den kostet meg 14 000, kanskje litt dyrt, men den var i meget bra stand og så og si rustfri. Den har puma forstilling og røde koni bak.Ellers er det satt på en empi shortshift og et ganske ålreit ratt. Gasspedalen er også fikset på , da den originale er ganske håpløs. Ligger ganske lavt, men kunne kanskje vært enda lavere bak?

 

Trenger nå litt hjelp til å finne ut hva jeg skal gjøre med bilen.

 

Har 9000kr å bruke på bilen. Det er ikke noen stereo i den, så dette må jeg skaffe meg. Kan nesten ikke bruker alle pengene nå, den skal på eu i juni, så jeg må nesten ha litt penger i tilfelle de skulle klage på noe som må byttes.

 

Men ihvertfall, det jeg tenkte å kjøpe foreløpig er hvite blinkers, det fant jeg ganske billig på hotshop.

 

Bilstereo tenkte jeg å bruke rundt 4000 på , så jeg regner med at jeg kjøper en brukt spiller og setter inn et par 6*9 foreløpig.

 

Hadde ogå vært flot å fått til et par stoler, men lurer på om dette kanske blir for dyrt foreløpig.

 

Felger hadde også vært fint, noe som vet om noen billige ålreite boble felger tilsalgs? Fint om noen kanskje kunne photoshoppet på noen.

 

Noen andre forslag til endringer?

 

Motoren må nok gjøres noe med, men det har jeg ikke råd til foreløpig, og det sitter en 1600 motor i, så det går ihvertfall ann å kjøre med. Girkasse ,motorfester og bensinslange er allerede oppgradert til å klare betydelig større motor. Urethan foringer o.s.v.

 

Det ver en liten bremselekkasje, men tror jeg har fått orden på den.

 

Hvis noen har noe av dette eller andre ting tilsalgs som kunne vært tøft på bilen så ta kontakt!

 

dagerikskagmo@hotmail.com

post-1370-13804851253194_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp stereo, kjøp noen 40mm Dellorto gassere på innsug, og et skikkelig eksosanlegg. Det er det som er ekte musikk! :)

 

9000 skulle holde til det og litt ekstra stæsj. F.eks en Bosch 009 fordeler.

 

Selv har jeg brukt ca 30 000 på deler til longblock i min 1915ccm motor som skal inn i min 1957 modell. Gosh.. :rolleyes:

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SpeedWell

Et sted mellom 150 og 250hk, alt etter om jeg bestemmer meg for Forgasser eller Turbo/innsprut.

 

60-65hk med bra eksos vil jeg anta.

I en forholdsvis liten og lett bil merkes disse hestene godt.

Også slipper du denne stygge lyden fra org. eksosen.

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BugStar

For de 9000,- ville jeg startet med felger jeg. Det som ville blitt vannvittig lekkert og tidsriktig på denne bilen er klassiske Fuchs fra gamle Porscher. Du får kjøpt tromler og skiver med riktig boltsirkel til en rimelig penge. Evt. Centerline. Du får kopier med orginal boltsirkel billig!

 

Etterhvert er jeg enig i at du bør prioritere gassere og eksos fremfor anlegg. Det hjelper MYE! Dessuten er det bare harry med musikk en slik bil, og det bråker sånn i den at du ikke hører noe allikevel...

 

Behold høyden bak. Bilen er mye tøffere med stuk. Spesielt ettersom den er såpass ny. Senke den bak ser bare teit ut. Kjør 70-talls cal-look stil. Skikkelig fett!

 

Legger ved noen linker til biler som er helt rå og veldig "riktige".

 

http://perso.calixo.net/~dubois1/paul68_2.jpg

http://www.geocities.com/empigtv/pictures.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt på centerline felger ja, de er fete. Ny eksos kan jeg vel altids kjøpe, men det spørs om jeg gidder å gjøre noe mer med motoren foreløpig, tror heller jeg sparer en 3-4 måneder og kjøper en større motor. Hadde fra hverandre en del idag, og den motoren er ganske sliten, svetter en god del. Hva var disse andre felgene du snakket om? Fuchs? Har du noen bilder av de?

 

Må nok ha anlegg, jeg er glad i musikk. Det er lagt inn lyddemping bak i bilen, så det bråker ikke så ille.

 

Hvor mye koster en ålreit motor?

Tenkte på noe med rundt 150hk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BugStar

Her har du felger!

 

Prisen på motor avhenger av ambisjoner. Du kan få en 1835 med 110-120 hk brukt for 6-8000 eller du kan punge ut 100k for en værstingmotor med godt over 200hk og masse gromme biter. Jeg vil anbefale en brukt 1835 eller noe med minst mulig stæsj. My moro for lite penger! Bilen veier ikke mer enn rundt 800kg, så det skal ikke så mye til før du har en lyskryssracer i toppklasse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår