Gå til innhold

Sinnsykt mye støy

Ranger emnet

Gjest

Anbefalte innlegg

God dagen.

Jeg og en kammerat koblet opp et lite annlegg i bilen hans istad. Dette er i en calibra, så det er ganske store, orginale høytalere også har han 2 stk 6*9 i hattehylla.

Broren hans kom hjem i jula og sa at han hadde en forsterker han brukte før, noe som viste seg å være en liten boss-forsterker. Men vi regnet jo med at det uansett ville bli bedre enn sånn det var, for da blei alle høytalerne drevet av spilleren.

Men bedre blei det absolutt ikke. Vi dro på hifi senteret og kjøpte 6 meters-ledningssett. Satte sikringen nære batteriet, strømkabelen på høyresida bilen og lyd og signal på venstresida... alt "etter boka". etter 3 timer ute i kulda håpet vi det skulle funke når vi skrudde på, men det gikk ikke helt etter planen. Det kom bare masse skrike-pipe-skjære-lyder fra høytalerne. Når han skrur av og på spilleren kommer det musikk (når spilleren står på volum 1), men så fort man justerer volumet begynner ulydene.

Noen som kan si hva vi har gjort galt?

Har forsterkeren gått seg en tur?

Mvh. Sindre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er forsterkeren som har gått til H.... Men det kan også være phonoutgangen på spilleren.... elller så kan det være phonokabelen som er kortsluttet, selv om jeg tviler på det....

Det mest sansynlige er at du kan skaffe deg en annen forsterker. Lykke til

*Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF)

Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok =/

Trur nok det er forsterkeren som har tatt kvelden! For det er 4 utganger på spilleren, og alle ga samme utslag! kabelen er jo kliss ny! :S

Jeg har vært borti at helt nye kabler kan være "kortsluttet" eller dårlig kontakt... Tenk på at kinesere også kan være fyllesjuke eller ha en dårlig dag ;)

Det hotteste tipset er forsterkeren... Hvis det er en veldig gammel boss forsterker, så er dette typiske kjennetegn på at den har tatt kvelden.

*Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF)

Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider