The cowboy Skrevet Desember 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 dagen folkens.. og god jul! grunn til denne tråden her nå, er den at jeg er ute på jakt etter en "ny" bil.. og grunnet at jeg kjører ca 80km pr dag (til og fra jobb) så har jeg funnet ut at jeg må synke ned i avgrunnen å kjøpe en diesel bil.. :( og eneste bilane jeg finner som passer min lomme bok (og det er bare så vidt!!) er eldre biler fra 1985 fram til ca 1992! da gjerne van eller suburban! de kommer da med en 6.2L V8. det jeg lurte på er dette: hvor økonomiske er disse egentlig?? har hørt de bruker nesten like mye drivstoff som min vanlige bensinbil gjør i dag.. så at rent økonomisk så lønner det seg svært lite! pluss at det har tendenser til å være en del krøll med disse motorane og evt andre deler av bilen (er snakk om chevy her azza!) noen her som kan hjelpe til med litt mere info?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GreenMile Skrevet Desember 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 Chevy 6,2 smallblock går for å være en av de beste motorene noen gang lagd... mange har gått over 700000 km... Vel, tenk deg en 2,5 tonn sponplate på veien... kan ikke akkurat forvente noen 1,3 liter Lupo diesel forbruk der nei... hehe Siter There's no replacement for displacement Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The cowboy Skrevet Desember 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 hehe.. nei, seff ikke.. forventer jo ikke at de skal gå på 0.3L mila lissom.. hehe :) men tenkte på sånn ca vanlig forbuk, hva er det på? og hva som ellers kan være eller kan oppstå av feil med motor/kasse/bil.. ja, du skjønner! vil jo ikke kjøpe en bil til 15 lapper.. for å så måtte bruke 30 lapper på den før den kan forsvarlig brukes på veien.. hehe :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Desember 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2005 Tja... Van og Sub med 6.2 bruker vel 1.1 til 1.4 på mila, de med TH400 kasse er mest holdbare, og mest slitsomme på motorveien. Bare det er vedlikeholdt, holder det lenge, med f.eks at veiva knekker etter passerte ~500K km. Jeg ville regne dem som ganske holdbare, sålenge glødeplugger og dyser er i orden, men at elektriske detaljer som sentrallåsdrivere og el.vindu motorer og brytere streiker er vanlig. AC som fungerer svinner også hen etter passerte 10år i alder. Ellers; Kurante biler med greie delepriser, og er lette å skru på selv. (Bare litt tiltak - dvs Van) Edit: Glemte RUST. Bruk hodet med andre ord... Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The cowboy Skrevet Desember 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2005 Tja... Van og Sub med 6.2 bruker vel 1.1 til 1.4 på mila, de med TH400 kasse er mest holdbare, og mest slitsomme på motorveien. såå.. hva ville du anbefalt? (tenkte siden det virker som om du har litt peil på dette, kunne du si meg hva som er mest brukbart å få tak i) og når det gjelder rust, vel, det er ikke så nøye for meg.. så lenge bilen er EU-godkjent og ikke ser helt for jævlig ut.. så er det muligheter for at jeg tar den.. om prisen er rett! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Desember 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2005 Hehe! Jeg kan ikke uttale meg på egne erfaringer da jeg ikke har eid noen bil med 6.2, men jeg har skrudd mye på sub og van. Noen kamerater av meg har hatt hver sin, ene var en K5 Jimmy (Blazer) og den andre var en K10 pickup. Vi bytta glødeplugger på den ene, ellers var det bare service som ble gjort. Pickupen hadde store hjul, og han kjørte som en ***** hele tiden, og den brukte 1.5l på mila... Om det blir van eller sub er vel egentlig likegyldig, kanskje litt lettere å skru på sub, men hvis det er en med 4WD er det fler ting som går istykker og da. Du kan evt gjøre som jeg pleier: Kjøpe med hjertet, og svelge noen regninger (og kameler) underveis doh Kjøp den som har gått minst, ser best ut og er mest velholdt hvis mulig - kan jo som med alt annet ha uflaks her og. Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Desember 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2005 Jeg kjører Astro med 4,3L V6 bensin. Bilen går bra, er driftsikker og bruker 1,2L/mil på blandet kjøring, 0,95l/mil på langkjøring. Er jo ikke V8, men brummer bra likevel! Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The cowboy Skrevet Desember 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2005 chevy350: joda, hadde i grunn tenkt å kjøpe med hjerte og.. men man må jo få bruke litt hue og da.. hehe :) men man får jo ikke all verden for 15-20 lapper da så!! og jeg må først bli kvitt den jappsen jeg har.. hehe :) Hot Rod: hehe.. astro er flotte biler det.. kunne tenkt meg slik selv og :) men de er en smule dyrere å kjøpe da.. eneste som er kjipt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Desember 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2005 Vet ikke helt hvilket budsjett du skal handle etter, men i disse hysteriske bensinpris-tider ville du blitt overrasket over hvor mye du kan prute på disse bilene. Kjøp likevel så ny Astro som mulig. Jeg kjører en 95 modell (første året med "ny" type front) med grønne skilter. Betalte 95000kr for den for ca 3 år siden. I dag ville jeg antakelig fått 60-70000 for den. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The cowboy Skrevet Desember 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2005 den prisen jeg kan ofre fra min økonomi for tiden blir nok rund 15-25 000,- alt over det blir i grunn en smule dyrt! men som sagt, jeg må og bli kvitt den bilen jeg har først.. og jeg vet ikke om det er det letteste :S men, om de svar jeg får her fra dere om 6.2L dieselen fra seint 80-tall er oppløftende nok.. skal jeg hvertfall gjøre mitt beste.. hehe :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KingCamel Skrevet Desember 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2005 hvorfor ikke synke enda litt lengre ned å kjøpe noe annet en v8 diesel? for 15000-20000 får du en helt ok litenbil som er mye mer gjerrig på drivstoffet en hva en v8er er :) Siter 1994 VW Golf TDK 2000 Yamaha Dragstar 1100 x 2006 Bombardier Outlander 800 x 2006 Bombardier Rally x 1982 "Chewy" Corolla DX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2005 Har kjört beuville med 6.2, ikke jeg som har fylt å sånn men syns ikke det brukte mye, trenger jo ikke mye gass på disse. Dette var med th400-kasse, men syns ikke turtallet i 90-100 var så ille men er jo ikke tomgang akkurat, syns de egentlig kunne hatt en lavere utveksling på klokka(mere toppfart/mindre aks, men det er jo bygdfor å kunne dra ganske mange tonn da), syns den girer litt tidlig på fart men ellers ok, vet ikke åssen det er med th-400 og bensin, men syns det er litt kunstig at det girer på samme turtallet hver gang uansett med mindre kickdown(er vant med Ford C3 og A4LD). Jeg har blitt forelska i den bilen da for å si det sånn, skal ha en chevy-van sjöl en gang. Har hört om topper som eksploderer(pakning?) og at man må passe på tempen når man ligger i höy fart(120-130+), dessuten at TH-700-kassa ikke tåler nok. Kan jo ikke akkurat regne med noe särlig dra, men går greit og nok dreiemoment. Men egentlig bare positiv erfaring for min del. Kan forresten kjöre en hel kveld(si fra 7-4) uten at dieselnåla beveger seg noe omtrent, i det tilfellet jeg tenker på så flytta den seg fra akkurat ene sida av halv til andre, förste gangen jeg kjörte den og egentlig ikke så forsiktig på den smale pedalen. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The cowboy Skrevet Desember 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2005 hmm.. med tanke på hva du sier der granada, så får jeg jo i grunn bare mere lyst å kvitte meg med jappsen min.. hehe :) og til deg KingCamel, grunn til at jeg vil ha en V8 er for at jeg er an amcar fanatiker.. som fram til dags dato kun har levd på japse bil.. og når jeg nå endelig har fått meg en rimelig godt betalt jobb.. så ska jeg unne meg litt amerikansk stål.. ikke ennå en liten fjært fra chipp chopp sui land!! hehe eneste er at jeg grunnet kjøringen til og fra jobb (80km pr dag) vil ha diesel.. så jeg slipper å ruinere meg på bensin kostnader.. hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Desember 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2005 Hvis du har fått de en bra betalt jobb, hvorfor ikke vente med amcarkjøpet et år? Spare opp litt egenkapital og heller kjøpe en bil til f.eks 50.000 istede? Suburban's og van's er sikkert helt ok biler det, men hvis vi er litt ærlige her nå, så er det vel ikke allverdens bil igjen når de har kommet ned i bruktpriser på 20.000? Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flasher Skrevet Desember 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2005 kjøp en silverado.. kamerat hadde en sånn, med v8 diesel.. mer enn litern brukte den i allefall ikke :) Siter "Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special" Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen Har mange bmw og opel på samvittigheten :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.