Einar Skrevet Desember 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2005 Hallo, S12 ligger neat med traversen etter 2 runder og lite luft i framdekka(ikke flatt) Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Desember 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2005 Krenger??? Da har du ikke gjort nok med den... :???: helt enig... syns min krenget ganske lite, men 22mm stab.stag foran og bak, fjærben stag foran og senket 40mm. Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Desember 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2005 om du gjør lit med bilen som stive dempere, senk og grommere stag/foringer, så krenger nok ikke bilen så veldig mye, men om du åker med orginale båtstolene, så ligger du å velter frem og til bake i strikken, som gjør at det føles som om bilen krenger! heh egentlig er det jo du selv som står for krenginga men.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J-A-E Skrevet Desember 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2005 4.krengningshammer 21mm framme og 25mm bak … Hmm, pleier man ikke ha tykkere foran enn bak? Jeg tenkte jeg skullha 25mm foran og 22mm bak Siter Volvo 945 LT Volvo 242 L - 2,6L N/A "Go bilen" Volvo V70 TDI - www.garaget.org Volvo 242 B20 - Til salgs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Desember 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2005 Dette er en smakssak,, du får teste litt.. for grov framme vil gjore bilen understyrt. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J-A-E Skrevet Desember 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2005 Ok, da skal jeg teste litt når den tid kommer. Hvor fikk du tak i 25mm til bak? Siter Volvo 945 LT Volvo 242 L - 2,6L N/A "Go bilen" Volvo V70 TDI - www.garaget.org Volvo 242 B20 - Til salgs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Desember 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2005 Eg kjøpte satsen brukt.. men er sikker på at de er Volvo sin R-Sport Ring Volvo i morga de selger den rimelig. Målt med skyvelær. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Desember 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2005 Når madamen kommer heim så får eg spenne på meg treskoa å få målt de staga.. vart jaggu usikker... mye av delene eg har på bilen stammer fra en gamal GT. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 Noen som har vert på billøp og sett hvilke biler som hevder seg?? Jo det er volvo 240 det. De sklir ja,men kjører fra alt som er,til og med WRC biler. Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 etter hva jeg har fått med meg er det ingen som selger i stort så grove stag som ipd og det er 25mm forran og bak..gt'n har vel samme som turbo? 21mm har litt lyst å prøve å skru av forran på min en gang å se åssen den oppfører seg da..25mmbak og helt løs forran Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 Har man tykkere stag bak enn foran vil bilen understyre... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 ']Skal du ha fjærbenstag må du montere lengre bolter enn originalt. nei' date=' nei.. på min goførtito, var det mer enn lange nok bolter! kjører OMP hjulhus-tårnstag, gt-stag, samt de nedre stagene ipd kaller "Lower tie bars", også kjent som stag-bærebru. jeg kjører også 24mm volvo 264 stabstag, polyforinger, etc. etc. gule koni på hardest, lesjöfors 45mm.. bilen er som en gokart på sommerdekk! selv på vinterdekk, er den RIMELIG hard i fjæringen.. det er ikke noe for komfort akkuratt, men er det derfor vi kjører volvo? henger som fan! jeg kunne kanskje fått bedre grep om jeg myker opp demperene litt, på justeringen.. men, men.. jeg elsker bilen slik den er satt opp nå. Oppskrift: + dekk + senkefjærer + gassdempere + hjulstilling (etter alle mods) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvovassdal Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 Noen som har vert på billøp og sett hvilke biler som hevder seg??Jo det er volvo 240 det. De sklir ja,men kjører fra alt som er,til og med WRC biler. Må ikke overdrive nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 WRC er vel å ta i? Skal litt til for åp kjøre fra biler som begynner på 5 mill når de er nye! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 ps folkens.. en bil henger ikke bedre om du senker den 100mm :P faktisk værre! over 45-50mm, vil gjøre at du får "bump steer" og ikke får justert nok camber. da må du ha camberplater fra http://www.samsteffanson.se, evnt. file de originale. det vil forøvrig ikke fikse "bump steer" (funkye vinkler). virker som mange tror at jo mer du senker, jo bedre henger bilen. jo stivere ditt understell er, jo lettere kan du få hjulspinn feks! ps. jeg er fullt klar over at standard 240 er for myk :P Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg