bonnleif Skrevet Mai 4, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2003 motor med turbo + kablar + boxar 12500kr + frakt till no 1000kr Bilmodell: VOLVO 940 91-98 > Delnamn: motor bensin > SBR-kod: 5060- > Lagernummer: 75231 > Bilanmärkning: 4DR SED 2,3T 5VXL SRS AC > Anmärkning1: B230FT > Anmärkning2 165HK KOMP 4x11KG > Kvalitetskod: B1 > Årsmodell: 1995 > Mil: 24000 > Chassienummer: 944861S1218173 > Motor: 2,3_TURBO > Växellåda: 5VXL > Bilfärg: MGRÖN > Reg.datum: 1995-06-14 Er dette en bra motor? kom start spæren i 95 da er det kansje på denne Siter 1979 Volvo 242 DL 1999 BMW 320 D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Mai 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2003 Originally posted by Ascona Det eneste du kan bruke er en resirkulerende ventil, da vil du ikke miste effekt. Det samme gjelder faktisk en god del andre turbomotorer.. Hvorfor er det slik? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet Mai 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2003 Originally posted by Robert Hvorfor er det slik? på grunn av hvordan ECUen virker, og hvor luftmassemåleren er plassert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Mai 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2003 Vel, greit nok at den pøser på med bensin når den ikke skal, men sant, det er jo ikke mange omdreiningene før dette er langt nedi eksosen,så... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bonnleif Skrevet Mai 5, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2003 men får man resirkulerende ventiler med lyd i? vis ikke hva må man bygge om får å få til å bruke en vanlig dump ventil? Siter 1979 Volvo 242 DL 1999 BMW 320 D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab_alex Skrevet Mai 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2003 hvorfor ikke satse på en 16 v motor som har ordentlig potensiale? Broder'n bygger værsting volvo med grom motor, han bruker 16v. kjenner jeg deg rett, er du en kar som alltid vil forbedre ting. Bare se, du begynte med en rimelig drept 240, og endte opp med en stylet volvo som folk snur seg etter. er det ikke sånn med motoren også, da er det vel greit og satse på noe som du ikke må kjøpe ny motor når det ikke er mer potensiale i den? korriger meg hvis jeg tar feil;) Siter MITT PROSJEKT: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=70438&highlight= SAAB 900 TURBO: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bonnleif Skrevet Mai 6, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2003 joda sant det men det er vel ikke noe problem og montere en 16v topp på en b230FT motor og denne motoren har jo et godt potensial. Siter 1979 Volvo 242 DL 1999 BMW 320 D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mk1GTI Skrevet Mai 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2003 Originally posted by Robert Vel, greit nok at den pøser på med bensin når den ikke skal, men sant, det er jo ikke mange omdreiningene før dette er langt nedi eksosen,så... Stemmer det, det er bare det at nedi den eksosen sitter det en lamda måler som sier : Nå får bilen alt for mye bensin da må vi justere ned bensinmengden, Akkurat da gir du gass igjen, hva skjer ? Jo nå har hjernen justert ned bensinmengden sånn at motoren går for magert, da går det litt tid før den får justert oppigjen bensinmengden. Vet ikke om det er Bankesensor på volvoen, men det er jo alltid en fare for å få litt banking på en motor som går for magert. Dette er sånn jeg har forstått det i allefall :) Siter Team dalatrekk rasing 99 Golf Mk4 Tdi highline 86 Audi 90 Quattro 20vt Autronic 90 Golf "Miljødiesel" 87 Golf mk1 cab (snart 16v) 83 Golf GTI Stillestående prosjekt til salgs x mange vw Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Mai 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2003 Originally posted by mk1GTI Stemmer det, det er bare det at nedi den eksosen sitter det en lamda måler som sier : Nå får bilen alt for mye bensin da må vi justere ned bensinmengden, Akkurat da gir du gass igjen, hva skjer ? Jo nå har hjernen justert ned bensinmengden sånn at motoren går for magert, da går det litt tid før den får justert oppigjen bensinmengden. Vet ikke om det er Bankesensor på volvoen, men det er jo alltid en fare for å få litt banking på en motor som går for magert. Dette er sånn jeg har forstått det i allefall :) Sant nok, best uten lambda:) Dem før 1989 har vel neppe lambda, sats på slik insprut om du skal ha dump...? Har ikke lambda selv heldigvis, så jeg får ikke dette problemet:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nitrofish Skrevet Mai 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2003 Har mistet lappen i 3 månder nå så jeg skal montere turbo :D :D :D :D :D Siter - 92 BMW 318iS - 86 Sierra iS - "SR5000" -prosjekttråd her 4sale - 86 Sierra iS - prosjekt? - 98 323i Coupe banebil - 83/87 Audi 200 TQA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bonnleif Skrevet Mai 14, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2003 men vis jeg skal godkjenne bilen med en turbo motor i hva må jeg bytte? har ventilerte skiver. kan jeg bruke de orginale motor festene fra b230A motoren på turbo motoren? og er det vanskelig og bytte akslingen oljepumpa går på er det hull i bloka til og monter en fordeler fra en B230K? foresten tror dere at det hadde blitt fint med hvite felger på bilen min? Siter 1979 Volvo 242 DL 1999 BMW 320 D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik H Skrevet Mai 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2003 volvoen er godkjent for 200hk og 220hk med ventilerte bremser foran. Siter -77 242 Turbo -66 Ford 17m Super Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Speeder Skrevet Juli 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2003 ^^^^^ Upper denne tråden jeg... Er det korrekt at det ikke har noe å si med åpen dump på en Et motor hvis den ikke har Lambda sonde? Har en kompis som skal ha seg dumpventil til 740 TIC`n sin, Dette er en 86 modell uten Lambda.... Kan han da kjøpe en åpen dump eller må den være resirkulerende? Mener at dette har bært diskutert mere nøyaktig på volvomotorer før, men finner det ikke igjen... hHåper noen kan Bekrefte\avkrefte bruk av åpen dump på DENNE bilen Takker på forhånd... PS: åssen går det med turbo projektet ditt bonnleif? Originally posted by Robert Sant nok, best uten lambda:) Dem før 1989 har vel neppe lambda, sats på slik insprut om du skal ha dump...? Har ikke lambda selv heldigvis, så jeg får ikke dette problemet:) Siter - 1995 Celica 2.0 GT- med slicks og coilovers til bane - 2015 Passat 2,0l 150hk TDI - 2015 Zoe R210 - 1998 Corolla 1.3x 1974 Boble, 1993 Vectra, 1998 Corolla 1,3, 2011 Outlander, 2008 Passat 4motion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bonnleif Skrevet Juli 1, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2003 Joda begynner og ta litt form men må få tak i en girkasse og bensin tank. skal lakkere nedi motorrommet men måtte bare prøve motoren først nedi motorromme. Siter 1979 Volvo 242 DL 1999 BMW 320 D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bonnleif Skrevet Juli 1, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2003 hva i faen er dette trenger jeg den? Siter 1979 Volvo 242 DL 1999 BMW 320 D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.