kjetil 70 Skrevet Desember 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 Har noe klirring inne i eine bakdøra på ein opel zafira.har prøvd å dele døra uten noe større hell.Har løsnet det jeg så av skruer å klips.men døra henger.Hva er cluet????? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Desember 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 Hva mener du med å dele døra? Ei bildør er som oftest falset (ikke skrudd) sammen i en ytterdel, "dørskinnet" og en innerdel. Å ta disse fra hverandre skal ikke være nødvendig for å fjerne/reparere noe av "innmaten" i døra. Skaff deg en Haynes manual for etpar hundrelapper, så står det bra forklart der. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zipp0 Skrevet Desember 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 han skal sikkert ha av dørtrekket.. tatt av vindusåpner'n osv? hvis du ser noen små deksler på døra så prøv og vipp ut disse, da finner du sikkert noen skruer til. hvis du har skrudd ut alle skruene så sitter dørtrekket som regel bare klipsa fast, prøv og vipp ut med en skrutrekker eller lignende Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fiat 131 acing Skrevet Desember 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 Noen trekk må du vippe ut klipsene på først, for så å ta trekket oppover, da disse ofte er presset på plass ned på toppkanten av døra. Om du skjønner hva jeg mente nå da, skjønte knappt min egen forklaring men.. hehe Men vær forsiktig, på denne tiden av året er som regel plastklipsene veldig sprøe.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjetil 70 Skrevet Desember 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 har vippet å sjekket alle deksler,men øverste del av dørtrekket (der elbryter til vindusheisen+høytaleren sitter montert sitter klistret.øverste del av døra er forøverig plast,mens nedre del er laget av den "vanlige"massen.dårlig forklart????Neeeeida. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bue Skrevet Desember 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 Har du skrudd ut høyttaleren? Vet ikke hvordan det ser ut i denne bilen, men i min må du skru ut høyttaleren og endel skruer som sitter bak diverse deksler. Siter [ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS [x] 2001 Volvo V40 1.9D [x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler [x] 1974 VW 1300S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Desember 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2005 Hvorfor er det så om å gjøre å IKKE kjøpe en Haynes manual? Hvor kjapt tror du ikke de to hundrelappene forsvinner til verkstedet hvis du knekker noen klips eller herper en vindusbryter? Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fiat 131 acing Skrevet Desember 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2005 Haynes boka er topp ja. Har en selv til min Fiat 131 Racing. Sparer inn den mange ganger om man vil gjøre litt selv ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjetil 70 Skrevet Desember 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2005 Boka er ikke laget til Zafiraen ennå,den er for ny,og etterspørselen er forliten.,men jeg gikk inn på http://www.workshopmanuals.co.uk, der fant jeg cdrom program som inneholdt det meste man trenger å vite om bilen.(pris 30$) (Programmet finnes til de fleste mod og merker.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg