Gå til innhold

chevrolet US forsvinner fra Norge snart.

Ranger emnet


Stianmh

Anbefalte innlegg

Såvidt jeg har sett og hørt er vel Danmark det eneste landet som er værre eller like ille... Mulig jeg tar feil men...

 

Dette vil jo ikke ha noen effekt på "oss" likevel som egentlig ikke brydde noe særlig om det som kom til landet likevel... Tror jeg var 6 år siste gangen jeg snudde meg etter en SUV langs veiene, dem er jo ganske kjedelige ettersom det finnes så sinnsykt mange av dem.

Sideimportørene, som i utgangspunktet har stått for importen av litt spesielle US cars, vil nok klare helt fint å holde markedet ved like.

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er som en del sier, Daewoo er bare en tapetsert mopedbil.. Men se det på en annen side, for samme pris av en Tahoe, får man 3-4 Matizer, så dvs at Chevrolet taper store summer på det..

 

og som tidligere nevnt av en annen, Norge har en veldig stooor engangsavgift ved import. f.eks en bil som koster 800.000,- veier 3.5 tonn, har en 6.0 Motor og 300 hk koster ferdig regga i Norge: 1 960 449,-. Vektavgiften er da på: 394 558,- Volumavgiften er på: 353 634,- og effektavgift er på: 210 958,-. også kommer andre avgifter, som mva, vrakpant, o.l. Så det vil koste FLESK å importere US Chevy etter nyttår.. Det er bare å innse det, Amcar er en utryddningstruet art i Norge!

Men ifølge norsk lov så kan ikke staten nekte dere å importere biler som er typegodkjent i USA. Så har du to millioner til gode, importer en amerikansk SUV..

 

Men det er en smarting som har funnet ut at Dodge Durango no kan kjøpes på grønne skilter varebilklasse 2. Da slipper den fartssperra o.l.

Hadde de bare gjort dette med Chevroleter å, da hadde det kanskje vært et håp. GM har planlagt å bytte ut Tahoe med GMC yukon, og suburban med yukon XL, så de bilene er mulige å få tak i som nybiler f.o.m etter nyttår.

Det er veldig synd for disse amerikanske SUVene som vi kaller på godt norsk, LUKSUSBILER, er desverre ikke egnet for det amerikanske markedetet..

 

 

Norge er definitivt ikke det beste landet å bo i når det gjelder amcar..!!!!!

smil til verden, og verden gir deg en på tryne og lurer på hva FAEN du smiler av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta nå ikke sorgene på forskudd. Tahoe og lignende vil bli ca 20% dyrere over nyttår.Tilgjengjeld blir de da Varebiler klasse to med totalvekt under 3,5 kg. MAO kan de kjøres på vanlig sertifikat, EU kontroll bare annet hvert år, du slipper dobbel pris i bompengebodene osv.Det er slett ikke sikkert salget vil gå så mye ned. Uansett har vi mange sideimportører her i landet og de kan jo importere så mye de bare vil.

Jeg tipper den eneste forskjellen vi vil merke er litt navne-endringer ol.

 

Ellers må vi huske at det europeiske markedet er utrolig lite i forhold til det amerikanske. Det antall biler GM selger i hele Europa på et år tilsvarer det som den største forhandleren i Los Angeles selger på 2 uker!!!(LA's største forhandler selger 25000 biler i året.I hele Norge selges det vel litt over 100000 totalt)

 

hmm...håper du får rett i den. Kanksje de kommer under GMC?

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller vel ingen rolle om vi får inn GMC'r som er lasta med utstyr standard eller om vi får inn Chevroleter med alle options? Hvor mange dårlig utstyrte Chevroleter har du sett her i landet egentlig? GMC'n har jo til og med en penere snute enn Cheva.

Av biler solgt ny i Norge har sett to biler uten El. vinduer, el seter, A/C, sentral lås, og alt annet krimskrams som kan krysses av for. Og de to bilene forundrer meg enda ettersom de går i kameratgjengen...

 

Og at man får 3-4 Matizer for samme prisen gjør da vel ingenting for Chevrolet hvis dem selger 10 ganger fler av dem, og i tillegg kanskje har høyere fortjeneste pr. bil.

US bilfabrikker er nødt til å finne på noe før dem går konkurs vet dere, og det smarteste dem kan gjøre er å føye seg etter markedet. Vet ikke om US GM har vært blant topp 50 av mest populære bilmodellene i Europa siden 1970...

Ville jo vært for dumt om de skulle gå konk da. Når en kjempe faller, faller han hardt.

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verden strekker seg til Europa eller hva?

 

Nei.

Europa strekker seg VEKK fra USA. Se bare på Tyskland og Frankrike.

Det er derfor GM og andre amerikanske produsenter etablerer seg i Europa.

 

På grunn av dette tipper jeg at ekte amerikanske biler (dvs motorsterke biler som selges på det amerikanske markedet) vil bli mindre tilgjengelige for oss på litt lengre sikt.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår