Boosti Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Gratulerer....detta ser ut til og bli bra....åssen bremser går du for? Siter Kvalitetsbevisst Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sink Skrevet Juni 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Gratulerer....detta ser ut til og bli bra....åssen bremser går du for? Er egentlig litt usikker på det, har nye orginal callipere bak så der blir det å sette på greenstuff eller noe sånn og muligens noen ventilerte skiver. Fram bremsene er jeg veldig usikker på enda. Har egentlig tenkt på G60 kasse, og jeg mener at man trenger større bremser uansett. Ville vært fornøyd med G60 callipre, slissa og ventilerte skiver fra for eks black diamond, brembo etc Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
demogorgon Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Med andre ord har jeg en porta topp til overs hvis noen er intresert?? Som nevnt i trådsen tidligre er det ganske høy komp på denne toppen. Justerbart kamdrev er også på vei :) du, det frister. hvis du ikke kvitter deg med den umiddelbart, kunne det vært intresant å tatt en titt på det i sommer, når jeg har litt kroner igjen. Siter -86 golf2 gti, mye drømmer lite planer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sink Skrevet Juni 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2006 Nå begynner jeg å få det jeg trenger av trim til motoren. Når neste lønning kommer tror jeg at jeg skal bestille meg autotech kammer og fjører. http://www.autotech.com/prod_engine_camshafts.htm#16v Kammen er ganske snill men har trua på at det vil gi meg et bra kompromiss mellom bånndrag og effekt, spessielt med justerbart drev:) Planen er å ta ut motoren og hone blokka hvis den ikke er alt for herja med. Har ny toppakkening, overhalt topp og veiv. Noen her som har noen erfaring med overhaling av 16v motorene? Har ikke peilig på hvor mye moment som skal brukes når man skrur igjen osv. Ellers hva må jeg ha av slite deler? Pakkninger,rådelager,stempel ringer+++. Hvordan er det med oljepumpa,bør denne skiftes overhales, (hva er dyrest)? Hvis noen har noen gode tips eller har lyst til å hjelpe meg så er jeg evig takknemlig. Målet er å få alle delene og så gyve på en uke eller to og få en ekstremforvandling av motoren. Liker også tanken på hvor mange chassi denne motoren faktisk kan passe i så gleder meg til august, da ska jeg prøveå være ferdig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulfern Skrevet Juni 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2006 toppen er jo overhalt.. så blokka er jo lett.. husk nye strekkbolter da.. skal væra litt forsiktig med å hone så du ikke gjør sylindrene dine større.. kommer ann på honeutstyret og da.. kjøp fullt pakningssett til toppen, og bunnen.. samt nye bærelager og rådelager.. bytt pumpa da vel.. skader ikke.. man kan vel si den er verdt det mot det som kan skje.. får vel ikk overhalt de mener jeg.. Siter Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330 Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Juni 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 Skal si du driver og handler inn deler gutt ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sink Skrevet Juni 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2006 Noen som har bytta ut orginal clutchen på 1.8 16v med såkalt sport/race kits? Noen anbefalinger når det kommer til pris og ytelse? Tror jeg må ha noe litt mere solid når jeg får på trimtopp og kammer :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sink Skrevet August 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 Stått litt stille med bilen nå, men har ventet på sikkert det tregeste container skipet på havet + kampen om kronene. Deler jeg har fått nå er: -større porta throttle body -justerbart kamdrev -Topp porta i england av en guru på vag topper :) Han har selvsagt brukt luftmengde måler for å finne tangeringspunktet mellom mengde og hastighet:) Fikk også med nye tetninger ventiler og løftere i oem kvall eller bedre! -Overhalt blokk med s2 råder ballansert "butterfly" veiv og ny oljepumpe. -Vassere toppakkining og power-rohr! Også fått tak i noen strøkne stoler med trekk :) Det eneste jeg venter på nå er trimkammer. Fått på dem så går blokka og toppen sammen. Imellomtiden så har jeg levert topplokk til aluminium oxidbehandling... blir blankt og fint håper jeg. Videre fremover så må jeg bruke litt penger på bedre kjøling, ny oljekjøler. Har også et senkesett på hånden. Gledere meg villt til å endelig få bytta motor:) håper på et sted mellom 165-170 gamp i første omgang! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sink Skrevet August 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 Btw noen her som vet om det er noe man kan gjøre med selve manifolden/innsuget for å forbedre flowen? Har 50mm euro manifold Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ultimateVW Skrevet August 30, 2006 Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 rått.. så litt bedre ut den toppen der enn den jeg kjøpte av deg:-) Siter 92 Audi V8 Quattro 90 Corrado G60T 71 VW 1302S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sink Skrevet August 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 rått..så litt bedre ut den toppen der enn den jeg kjøpte av deg:-) hehe ja kosta litt mere også gitt ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulfern Skrevet Mars 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2007 ja sturla..!!! ikke så mye inne på dette forumet jeg lenger.. men uansett, kanskje du skal oppdatere litt ;) det er vel noen planer for hva motoren skal sitte i ;) snart sommern nå.. ut i verkstedet og tørke støvet av villdyret ;) (hørtes nesten litt magisk ut) ;P Siter Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330 Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg