sek700iafc Skrevet Desember 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 Hei, Bare lurte på om det er noen som vet hvor de originale delefilterene til fronthøytalerne ligger i en Golf GTI 93 modell ligger? Har tenkt til å bytte ut høytalerne foran og lurer på om jeg ikke skal bytte ut delefilterne i samme slengen... Er dette nødvendig eller vil jeg ikke merke forskjell mellom originalt og de som følger med de nye høytalerne? Siter VW Golf GTI 8v 93' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tikka Skrevet Desember 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 vet ikke hvor de ligger, men kan tenke at de ligger inni dashbordet en plass. så du må nokk fjerne det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 Trekk nye ledninger så slipper du tenke mer på det! Filteret på høytoneelementer er som regel kun en kondensator, grovt sagt, denne slipper gjennom høye frekvenser og sperrer for lave frekvenser. Kapasitansen (mikrofarad) bestemmer delefrekvensen. Denne kondensatoren sitter ofte bak på selve elementet! Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sek700iafc Skrevet Desember 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 Ok, Men jeg har lyst til å bruke de gamle ledningene som er i døråpningen. (Inni den gummi greia som blir synlig når man åpner døra... Hvordan skal jeg gjøre det da med nye delefilter? Siter VW Golf GTI 8v 93' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 Bruk et multimeter innstilt på ohm. Mål motstanden i hver leder, om du får 0 ohm på begge går ikke ledningene via noe filter. Du kan da koble ditt delefilter i hvilken som helst ende av ledningen, enten på utgående ledning eller i enden ved elementet. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sek700iafc Skrevet Desember 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 Er det noen som har erfaring med å legge helt nye kabler til høytalerne foran? Er det pes å trekke de gjennom til selve døren?(Gjennom den gummi greia som kommer til syne når man åpner døra) Siter VW Golf GTI 8v 93' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VipS_VimS Skrevet Desember 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 Er det noen som har erfaring med å legge helt nye kabler til høytalerne foran? Er det pes å trekke de gjennom til selve døren?(Gjennom den gummi greia som kommer til syne når man åpner døra) Det er litt dritt ja :P Men alt er mulig, er det comp-sett orginalt i GTi a? i min var det ikke det. Er vel plass til 6,5" i dørene og 4" i dash'n. Har 6,5" i dørene og 1" i dash, har dreid monteringsringer til dem selv på jobb. Siter <3 VW <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sek700iafc Skrevet Desember 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 Ok. Vet ikke om det er comp-sett originalt i GTI, men er hvertfall separate diskanter og woofere i min originalt. Diskantene ligger i dashen... Hva må du gjøre for å trekke ledningene "gjennom" til døren? Siter VW Golf GTI 8v 93' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tikka Skrevet Desember 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2005 nei. det er ikke vanskelig. hvis du tar ut askebegeret, tar av knottene til vifta (3stk). tar et skrujern og vipper ut det dekslet der vifte symbolene står på. da skal du se 6 skruer. to i toppen, to midt i, to nede. skru ut disse så kan du se inn i MK. hjelper veldig når du skal strekke kablene. begynn i døra, og strekk deg modt MK. ei stiv stake snor er grei å ha. MK= midtkonsollen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg