Gå til innhold

S e l g e s : delebil - rævkjørt Sierra Dohc 92'mod Sapphire 2.0 8V

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 2 weeks later...
DOCH = Double Overhead CamsHaft

OCH = Overhead CamsHaft

Fiat har TC= Twin Cam de er også 8 og 16v..

DOHC= Double OverHead Camshafts.

OHC= OverHead Camshaft.

Vet ikke helt hva Haft er, som du mener er et eget ord i den forkortelsen... :) ... en DOCH-motor eller OCH-motor har jeg uansett ikke hørt om... kom gjerne med eksempler. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DOHC= Double OverHead Camshafts.

OHC= OverHead Camshaft.

Vet ikke helt hva Haft er, som du mener er et eget ord i den forkortelsen... :) ... en DOCH-motor eller OCH-motor har jeg uansett ikke hørt om... kom gjerne med eksempler. ;)

DOCH motor er jo enhver motor med to kamakslinger.. ikke no verre enn det.

er jo bare ford som finner på å lage en motor med to kamakslinger og bare 8v.. latterlig. volvo greier 8v utmerket uten to kammer :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DOCH motor er jo enhver motor med to kamakslinger.. ikke no verre enn det.
Det er ikke noe som heter DOCH-motor, var poenget mitt da... det heter DOHC. Det er en forskjell der... :)
er jo bare ford som finner på å lage en motor med to kamakslinger og bare 8v.. latterlig.
Det har forøvrig italienske motorfabrikanter gjort lenge før Ford... og endel millioner italienere og andre eiere syntes faktisk at det var riktig så morsomt ja, spesielt når de kjørte bilene sine. :)

Er det noen som kan forklare meg hovedforskjellen på en ohc og en doch?

vet at ohc`en har 115 på min modell (88) og visstnok 120 på doch..

Vel, regner med du mener DOHC.

Enkelt og greit: OHC-motoren har én overliggende kamaksel, DOHC-motoren har to overliggende kamaksler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider