Gå til innhold

Rudskogen kan bli stengt

Ranger emnet


2bb1nordli

Anbefalte innlegg

Det er ikke snakk om å ikke ha flere baner i norge. Det er vell mere snakk om at man trenger ikke 3 baner på østlandsområdet enda. Det er andre steder det trengs en utbygging først. Self hadde det vert fint for de som på fra drammen og nedover og oppover telemark at det hadde kommet en bane på eggermoen. Men nå tar det ikke lange tiden til rudskogen fra disse stedene.

Så da skriker vi bare ut: DETTE VIL VI IKKE HA!!!!! :aug:

Rar mentalitet det der...

Men med de oljepengene som Norge har, så burde jo ikke dette være noe problem! Eggemoen burde vært bygd, Rudskogen, Våler og Lånke burde blitt pusset opp skikkelig! Pengene finnes :crazysant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hadde vært morro å sett på mo i rana (artic circle) i virkeligheten og :) synd den er så langt opp..

ACR er en genial bane, bortsett fra at den ligger laaangt fra folkemassene her i landet. Nå er det ett par år siden jeg var der sist, men de kompisene som har vært der, sier at det har blitt veldig dårlig standard på bygningsmassene etter hvert. Det er jo litt synd, egentlig. Men de gikk vist med 1,9 mill i underskudd i 2004, så noe av forklaringen ligger nok der. Bare de som driver banen klarer å holde den i orden, så kan man fortsatt ha mange fine år der, men... De er nok opptatt på andre kanter av landet nå.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da skriker vi bare ut: DETTE VIL VI IKKE HA!!!!! :aug:

Rar mentalitet det der...

Men med de oljepengene som Norge har, så burde jo ikke dette være noe problem! Eggemoen burde vært bygd, Rudskogen, Våler og Lånke burde blitt pusset opp skikkelig! Pengene finnes :crazysant

Klart det er fint med en bane i hver en bygd, men faktisk så koster det en del å drive en bane også, og hvis man ikke har noenlunde full belegg i sesongen, så er det vanskelig å drive.

Se bare på ACR. Den gikk, som nevnt tidligere her, med 1,9 mill i underskudd 2004. Det er ikke bare å slenge opp baner i øst og vest, og tro at alt blir bra. Ting må kunne drives forsvarlig, og det gjør man kun ved å ha nok inntekter til å betale utgiftene.

Men det er klart, hvis brukerene, dvs alle som leier banen, er intressert til å punge ut enda flere kr for å leie, så kan vi vel bygge baner over alt? hvis ikke 30.000++ for en dag(8 - 16) er så ille, så er det jo ikke noe problem. Det er bare 60 stykker som betaler 500 kr hver, så går man i 0,- (På 30.000,- i leie).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

s90r:

Nå må vi vel ta med i betraktningen at du høyst sannsynlig bor innenfor en radius av 20 minutter unna eggemoen??Det er etter min mening veldig naturlig at du roper høyt FOR det anlegget, men problemet er at man må sette det hele litt i perspektiv!

Hvis vi tar Rudskogen (ja, jeg bor i Rakkestad kommune) så drev det anlegget med røde tall frem til for noen få år siden, etter at Harald Huysmann hadde etablert et skikkelig "system" på stedet. Nå derimot, går senteret med millionoverskudd hvert år, og hvorfor det???? Fordi det er et veldrevet og veletablert senter.

Det sier seg i grunnen selv at det vil være lettere å bygge videre på noe som fungerer bra pr. nå enn å bygge ut noe som ikke er i det hele tatt,skjønner?

Så kan vi jo videre nevne det som har blitt nevnt ovenfor, med beliggenhet, utbyggingspotensiale, osv,osv,osv.

 

Nå har ikke den endelige avgjørelsen blitt tatt, den taes av kulturdepartementet rett utpå nyåret, og det overrasker meg hvis de går i mot den instillingen som kom for noen få uker siden...

 

Håper du skjønner at det ikke lønner seg å satse på Eggemoen. Skjønner ditt brennende lokalengasjement, men de som styrer har andre hensyn å ta hensyn til. økonomien skal ikke holde kun til å bygge anlegget, det må drives også!!!

-JpRacingPerformance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artic Circle Raceway hadde nok også gått og drive med dundrende overskudd hvis folk her til lands hadde giddet og kjøre en bit for og få kjørt på en stor bane. :well

 

Hvorfor er det egentlig så fælt for dere fra Oslo traktene og dra opp til ACR da ?

Er da vel ikke verre for dere det enn hva det er for oss andre her oppe ?

Men så lenge den ikke er like utenfor stuedøra så ser det temmelig uintressant ut og bruke den for østkandfolket.

 

Kjører 50 mil en vei flere helger hver sommer for og kjøre litt på banen i Mo vi, og da kjører vi både med Mc og biler der oppe.

Og ACR er en mye bedre bane og kjøre på en Rudskogen fks,med sitt elendige banedekke.

 

Hvorfor tror dere eller Autofil Larsen og Tommy Rustad driver og tester råe biler der oppe ? Og hvorfor skal alt bestandig konsentreres rundt Oslo Gryta ?

Uansett hva det er her til lands så skal det ligge nærmest Oslo hele tiden.

På tide ting blir dratt litt utenfor det sentrale Østlandet også.

Det er tross alt en verden Nord for og Vest for Sinsenkrysset også.

 

Er jo ikke helt villmark her da:deng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

galant turbo:

hvorfor tror du de velger å legge et motorsportanlegg i Rakkestad, og ikke i Mo i Rana?? Det sier seg vel i grunnen selv.. Må jo legge et anlegg der det er folk!hvor mange bor det innenfor en radius av 2 timer fra acr i forhold til rudskogen..samtidig er det viktig for å få til de aller største treffene, at det er en viss nærhet til grensetrakter. det er vel heller ikke realiteten i mo i rana..

tviler på om svensker og dansker gidder å kjøre til acr for et treff. si hva du vil, men min mening er at de aller største treffene trenger utlendinger for å sette sitt preg på dem.(quarnis, getaway-ligaen, osv osv)

 

Det er vel å bra at du vil ha en stor bane der oppe, men da tror jeg du ikke er helt realistisk i tankegangen :cook

-JpRacingPerformance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er kanskje ikke min mening så veldi nyansert, men jeg ser på Rudskogen med det etablerte navnet og deltagerkretsen som det naturlige valget i debatten Eggemoen vs. Rudskogen ganske enkelt fordi folk kjenner til det.

Grunnen til at få tar seg turen opp til ACR er nok desverre fordi det ligger 70-80mil unna. Og banen spiser dekk som kakemonsteret spiser kaker. Slenger man da til at det ikke er NOEN på området som selger dekk, ja da er galskapen fullstendig.

At man kan lage en bane som spiser så sinnsvakt mye dekk, såpass langt fra byen (Mo i Rana) uten å sørge for at dekkselgere er tilstedeværende virker ikke særlig bra planlagt.

ACR mangler tre ting: Publikum innen rekkevidde, flere sponsore tilstede under arrangement som Sommertreff og litt bedre organisasjon.

Grunnen til at veldig mye samles rundt Oslo/Akerhus er enkel. 530.000 mennesker bor i Oslo, 450.000 i Akershus og Østfold med sine 255.000 innbyggere er heller ikke til å kimse av. Og med Hedmark, Buskerud, Telemark osv. osv. like rundt hjørnet så faller det meg helt naturlig at ting som krever alvorlige mengder inntekt havner der potensialet er størst. Man starter jo ikke iskrembu på Nordpolen?

Og i tillegg kan man vel si at Rudskogen har en temmelig mye lengre sesong enn ACR noen gang kan drømme om. Jeg føler meg rimelig sikker på at i begynnelsen av januar, når de 3cm med snø har smelta kan vi ha banetreff der igjen... Og hvor mye er det på ACR nå? Bør vel minst nærme seg meteren, det har vel ikke forandret seg så mye der oppe siden jeg bodde der (Flytta til Oslo da jeg var 9)?

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår