Gå til innhold

Galant Turbo

Bruker
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Galant Turbo

  • Bursdag 11/10/1963

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Foto, MC, RC Biler, Fiske, Jakt
  • Modell (eks S4)
    Instyle+
  • Biltype (eks Audi)
    Pajero
  • Årsmodell (eks 1995)
    2005
  • Yrke eller sivil status
    Sjåfør
  • Motor (eks 1.6)
    3,2 DI-D
  • Fylke
    Nord-Trøndelag

Contact Methods

  • Bosted
    Verdal

Galant Turbo's Achievements

  1. Galant Turbo

    Daf?

    Største møkkabilen jeg noen gang har kjørt når det gjelder og få ulende alarmer på all slag dritt i displayet. Enten er det Exhaust Warning, Truck brake Warning, EBS osv osv osv.... Og det der DAF verkstedet på Heimdal skal dere få billig. 1,5 uke for og få skifte en fjær på forakselen på en av CF`ene ? De leveres med bare 7500 tonns aksel, men de påstår at det er 8 tonns ? Ikke rart fjærene går ad dundas i snesevis da nei. Og 3 mnd for og få bytta pitmann arm på den ene trekkeren vår ? Med et annet merke man har kjørt så hadde man vært igang dagen etter jo.... Og den ene CF dritn ble ompakket etter kun 198000 km, grunn ? Den brukte nesten 24 liter olje i mnd. Hørte om en som satt 8 dager utafor porten til Scania på Sortland med en sånn DAF sak også, en luftbelg som var gåen. Men de kunne ikke sende den med ekspress oppover for det ble for dyrt. Ikke rart det ble veldig dyrt heller da når en belg koster over 6000,- + MVA på møkka!! Og så er de spesa så inn i granskogen dårlig, ikke rart de er opptil 300000,- billigere enn Scania og Volvo iflg sjefen. Euro spes fungerer dårlig i kalde Norge gitt. Så noe uhemmet skryt av DAF får dere dessverre ikke ifra meg. Eneste som er bra er plassen i skapene i hytta...
  2. Disse bilene har KUN 124 HK, de som sier noe annet lyver dere rett opp i trynet...........
  3. Hvis du ser foran på bilen din, altså under ved bærebrua, på høyre el venstreside, så skal det sitte en sensor der med noen stag som registrerer alt av bevegelser og justerer demperene ved og sende signaler til Hjernen som sitter på høyre side bak i bagasjerommet hvis dette er en E15A Galant. Likedan vil du se en sånn liten sensor med et stag på bakakselen din, med ledninger til hjernen. Muligheten er stor for at det er denne sensoren som jukser litt. :deng Jeg hadde en helt vanlig Galant GLS fra 85 med dette systemet på og likedan var den utrustet med digitalt speedometer. Har forresten Styreservoen til den liggende enda. Etter info fra Mitsu verkstedet her så skal det kunne gå og bygge om, men det er priklete pga masse ledninger og styr. :pray
  4. Artic Circle Raceway hadde nok også gått og drive med dundrende overskudd hvis folk her til lands hadde giddet og kjøre en bit for og få kjørt på en stor bane. :well Hvorfor er det egentlig så fælt for dere fra Oslo traktene og dra opp til ACR da ? Er da vel ikke verre for dere det enn hva det er for oss andre her oppe ? Men så lenge den ikke er like utenfor stuedøra så ser det temmelig uintressant ut og bruke den for østkandfolket. Kjører 50 mil en vei flere helger hver sommer for og kjøre litt på banen i Mo vi, og da kjører vi både med Mc og biler der oppe. Og ACR er en mye bedre bane og kjøre på en Rudskogen fks,med sitt elendige banedekke. Hvorfor tror dere eller Autofil Larsen og Tommy Rustad driver og tester råe biler der oppe ? Og hvorfor skal alt bestandig konsentreres rundt Oslo Gryta ? Uansett hva det er her til lands så skal det ligge nærmest Oslo hele tiden. På tide ting blir dratt litt utenfor det sentrale Østlandet også. Det er tross alt en verden Nord for og Vest for Sinsenkrysset også. Er jo ikke helt villmark her da:deng
  5. Normalt Turbotrykk er ca 0,4 til 0,5 bar, sier Mitsubishi folka og da må man vel stole på de. Med 0,7 bar i ladetrykk så har du ca 175 hk. Og det er det samme som den bakhjulsdrevne Galant Turbo 2000 modellen fra 81 til 83 hadde. Innsprøytnings anlegget fungerer likedan som en elektronisk totrinns forgasser på disse (Mikser kaller MMC gutta den), og det er forøvrig likedan som på Starion, så det skulle jo være mulig og plukke over litt deler ifra en sånn.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår