Glenn` Skrevet Desember 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 Hei. Har som sagt en b230fk som er chippa å litt snacks.Har BSR chip.Den ladder i 2 forskjellige steg.Først 0,5 fra ca 2000 og 1,2 fra 4000 og opp. Det jeg lurer på er: -Hvis jeg monterer på boost controller for å justere trykk.Justerer jeg bare topptrykker da eller?Ladder den fortsatt 0.5 fra 2000? Takker for svar :) Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Desember 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 Hei. Har som sagt en b230fk som er chippa å litt snacks.Har BSR chip.Den ladder i 2 forskjellige steg.Først 0,5 fra ca 2000 og 1,2 fra 4000 og opp. Det jeg lurer på er: -Hvis jeg monterer på boost controller for å justere trykk.Justerer jeg bare topptrykker da eller?Ladder den fortsatt 0.5 fra 2000? Takker for svar :) Sitter det Turbo + på motoren? Hvis ikke så har jeg vanskelig for å tro at chipen klarer å styre ladetrykket. Er kun mekanisk styring av ladetrykket på en FT/FK. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet Desember 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 uansett vil boostcontrolleren holde stengt til den får det trykket den er satt til! Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Desember 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 Hvis ladetrykket ditt oppfører seg slik, så er det vel heller at wastegate`n ikke er helt god... Turbo+ skal heller ikke øke ladetrykket med 0,7 bar...! J har samme fenomen med min bil, den drar jevnt på 0,5 bar helt opptil 3500-3700 RPM, og da skyter ladetrykket opp til 1,2 bar...! Dette skjer hver gang hvis j gir bånn gass og bilen må jobbe litt, som f.eks i en slakk oppover bakke... så j prøver å kjøre minst mulig med fullgass over 3500 rpm helt til j får ny BSR wastegate og vikingchip, siden bilen min ikke er chippa... (Og nei, er ikke turbotryksmålerenen min som er feil, bilen går MERKBART bedre så fort den er over 3500 ved litt belastning...) Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet Desember 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 er ikke når jeg kjører i oppåverbakker osv...er sånn hele tiden.skal være sånn tror jeg... Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Desember 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 er ikke når jeg kjører i oppåverbakker osv...er sånn hele tiden.skal være sånn tror jeg... det j mente, er at bilen lader mye lettere 1,2 bar ved litt belastning... har du orginal wastegate da glenn? Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Desember 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 Er ofte at ladetrykket kan stige sånn ved montering av et stort effektanlegg. Har måtte frese opp wastegaten på endel FK/FT mtorer pga. det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet Desember 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 har 16t.er sikkert orginal wastegate... stort å stort effektanlegg...har 3" JT med 1 demper. Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Desember 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 3" regnes som stort :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Desember 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 hmm.. det forklarer jo hvorfor jeg sleit så jævlig med å justere trykket på min med strupeventil (og orginalturboen).. Det hoppa jo bare opp i langt over 1 bar (var oppe i 1.5 bar 1. gangen.. uten chip. ikke spesielt sunt) men nå får jeg større turbo. noe t3/4 hybridgreier. den har vel noe større wastegate så den fikser det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet Desember 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 men hjelper detta problemet med boost controller a?? fundert litt på det problemet der.. har det selv bare litt høyere opp.. går først til 0,9 så videre til 1,3 ve høyere turtall.. Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet Desember 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 På noen biler med boostcontroller (som eg har prøvd selv) er at når den er aktiv kommer du på f.eks 1.3 på 3-4000 omdreininger og den holder seg stabilt der.. Ikke slik at den øker med turtallet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Desember 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 Vil ikke hjelpe med boostcontroller nei. Problemet er at wastegaten er ikke stor nok til å regulere ned trykket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet Desember 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 Vil ikke hjelpe med boostcontroller nei. Problemet er at wastegaten er ikke stor nok til å regulere ned trykket. Men funker vel viss du vil ha 1bar+ ladetrykk, og bruke boostcontroller for å stabilisere trykket på høye turtall.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Desember 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 du kan ikke bruke boostcontrolleren før du har en wastegate som greier å holde igjen makstrykket. boostcontrolleren styrer vel bare wastegaten.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg