audi 100 Skrevet Desember 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2005 Har et problem med våres mb300 1986 mod (automat). Når motoren blir varmkørt så hender det at bilen bare kutter ut (den stopper helt, dette hender også av og til når den er kald). Den er vanskelig å få start på etter dette.... Nå har jeg ikke bytta fordelerlokk og rotor, men kan det være det? Prøvde med kondensvæske, men det funka ikke... Noen som har tips om hva det kan være?? Siter Bil nå: 1985 Audi 100 2,2 CS Quattro Antall biler tidligere: 9 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
90-300te Skrevet Desember 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2005 Prøv samme spørsmål hos MB Entusiastklubb eller hos Mercefreaken Siter 02 MB C220T CDI Avantgarde 93 MB 220E x - 86 MB 230E x - 90 MB 300TE x - 88 MB 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_turbo Skrevet Desember 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 230 E er en driftsikker bil,kjenner mange som har hatt disse bilene og de har både passert både 3 og 400.000 km.,vet at svakheter som utette soltak og slitte kamaksler og differensial,et annet problem jeg har sett er at de er utsatt for fukt i lyktene. Men totalt sett er 230 E (W124) en svært solid,kansje den beste Mercedesen totalt sett som er laget kvalitetsmessig. Generelt er også 230 E med manuelt gear og uten soltak mer tungsolgt enn de med automat og soltak. En vanlig listepris på den du fåreslo bruker og ligge på rundt 20.000 i den standen den er nå... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_turbo Skrevet Desember 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 Svarte på feil innlegg gitt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GT-555 Skrevet Desember 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 Har et problem med våres mb300 1986 mod (automat). Når motoren blir varmkørt så hender det at bilen bare kutter ut (den stopper helt, dette hender også av og til når den er kald). Den er vanskelig å få start på etter dette.... Nå har jeg ikke bytta fordelerlokk og rotor, men kan det være det? Prøvde med kondensvæske, men det funka ikke... Noen som har tips om hva det kan være?? Ett lite tips... Neste gang den plutselig stopper, så hør om bensinpumpa slår inn når du skrur på tenninga! Det har skjedd på flere biler at relèet ikke slår inn... Da hjelper det å gi den "litt" hard behandling alla slag og kjefting! Bare sjekk dette neste gang det skjer... Irriterende problem! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Januar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2006 setter også tommelen på at det kan være dårlig jording eller dårlig relè til bensinpumpen. Det kan også være bensinfilteret som er tett eller selve bensinpumpens termiske vern som slår ut. Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi 100 Skrevet Januar 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2006 setter også tommelen på at det kan være dårlig jording eller dårlig relè til bensinpumpen. Det kan også være bensinfilteret som er tett eller selve bensinpumpens termiske vern som slår ut. Det er ikke beninfilteret for det er byttet, men det andre har jeg ikke sjekket opp ennå Siter Bil nå: 1985 Audi 100 2,2 CS Quattro Antall biler tidligere: 9 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi 100 Skrevet Januar 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2006 Ett lite tips... Neste gang den plutselig stopper, så hør om bensinpumpa slår inn når du skrur på tenninga! Det har skjedd på flere biler at relèet ikke slår inn... Da hjelper det å gi den "litt" hard behandling alla slag og kjefting! Bare sjekk dette neste gang det skjer... Irriterende problem! Ja, den slår seg på når jeg vrir om tenninga Siter Bil nå: 1985 Audi 100 2,2 CS Quattro Antall biler tidligere: 9 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
90-300te Skrevet Januar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2006 Ja, den slår seg på når jeg vrir om tenninga Joda, men en periodevis feil trenger ikke å være der hele tiden. Bilen har mekanisk innsprøytningssystem, dvs at motoren går selvom det elektroniske i forbindelse med systemet konker ut. (blandingsjustering og slikt, ikke tenning eller bensinpumpe) Årsaken til at det da stopper er en av 2. enten problemer med tilførsel av bensin eller ingen gnist. Kan være pumpa som er gåen. Hadde en på MB forumene som hadde problemer med fusking når motor ble varm. Skyldtes slitt bensinpumpe. Lenge siden filter ble bytta? Siter 02 MB C220T CDI Avantgarde 93 MB 220E x - 86 MB 230E x - 90 MB 300TE x - 88 MB 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi 100 Skrevet Januar 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2006 Joda, men en periodevis feil trenger ikke å være der hele tiden. Bilen har mekanisk innsprøytningssystem, dvs at motoren går selvom det elektroniske i forbindelse med systemet konker ut. (blandingsjustering og slikt, ikke tenning eller bensinpumpe) Årsaken til at det da stopper er en av 2. enten problemer med tilførsel av bensin eller ingen gnist. Kan være pumpa som er gåen. Hadde en på MB forumene som hadde problemer med fusking når motor ble varm. Skyldtes slitt bensinpumpe. Lenge siden filter ble bytta? Filteret er byttet for ca et par ukers tid siden.... Jeg fikk også tips av den lokale bilopphuggeren og han mente på at det var pumpa som var slitt... Han hadde nesten det samme problemet, men var ganske sikker på at det var pumpa Siter Bil nå: 1985 Audi 100 2,2 CS Quattro Antall biler tidligere: 9 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvosix Skrevet Februar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2006 Joda, men en periodevis feil trenger ikke å være der hele tiden. Bilen har mekanisk innsprøytningssystem, dvs at motoren går selvom det elektroniske i forbindelse med systemet konker ut. (blandingsjustering og slikt, ikke tenning eller bensinpumpe) Årsaken til at det da stopper er en av 2. enten problemer med tilførsel av bensin eller ingen gnist. Kan være pumpa som er gåen. Hadde en på MB forumene som hadde problemer med fusking når motor ble varm. Skyldtes slitt bensinpumpe. Lenge siden filter ble bytta? Viss det er mekanisk bensinsystem så har vel ikke elektronikken noen innvirkning på det overhodet? motoren går vanligvis ikke når elektronikken til pumpa kobles ut. BEnsinfilteret er forbruksvare->bytt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.