J-A-E Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 Noen som har gjort dette før? Jeg ville tro: Tykkere stål topp-pakning, lage turbo manifoil (eller er det noe som passer?), t25/t3 turbo, Haltech F5 får å få nok bensin og IC. Å da kjøre 0,6-0,8bar trykk. Tåler innmaten dette? Er det noen bra sted å ta ut olje til turbo`n? En kollega som lurer Siter Volvo 945 LT Volvo 242 L - 2,6L N/A "Go bilen" Volvo V70 TDI - www.garaget.org Volvo 242 B20 - Til salgs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Desember 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2005 Noen som har gjort dette før? Jeg ville tro: Tykkere stål topp-pakning, lage turbo manifoil (eller er det noe som passer?), t25/t3 turbo, Haltech F5 får å få nok bensin og IC. Å da kjøre 0,6-0,8bar trykk. Tåler innmaten dette? Er det noen bra sted å ta ut olje til turbo`n? En kollega som lurer Det går å lage et t stykke der oljetrykkføleren sitter. Det gjorde vi på volvo'n. Det fungerte bra. Da ser man også om trubo'n plutselig mister oljetrykket. Husk at retur slangen skal ha den dobble indre diamter enn slangen inn på turbo'n. (Det skal ikke være motstand å få olje tilbake) Den kan du kjøre rett i bunnpanna. Monter gjerne en oljekjøler når du har laget t stykke ol. Fint å forindre at turbo'n varmer olja for mye. Blokka tåler det nok. ville tro det. Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jølle-ascona Skrevet Desember 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2005 Ta deg en tur på calibra.no. En som akkurat har gjort dette... masse bilder Siter "Suddenly, I heared a tapping, as of someone gently rapping, rapping at my chamber door." Ascona B/J 16V ombygging Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenobi Skrevet Desember 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 gå på http://www.jma.no Meiner dei nett har gjort det. Siter Stord gatebil klubb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jølle-ascona Skrevet Januar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2006 Jma er på calibra.no Siter "Suddenly, I heared a tapping, as of someone gently rapping, rapping at my chamber door." Ascona B/J 16V ombygging Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spriti Skrevet Januar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2006 Hør med http://cwtp.no/ De har nettopp gjennomført denne operasjonen på astra'n til autoshine Siter -91 Opel Calibra 16v -89 Opel Vectra 2000 (under construction) -90 Opel Vectra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superthomas Skrevet Januar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2006 Hør med http://cwtp.no/De har nettopp gjennomført denne operasjonen på astra'n til autoshine Kjører de dette uten tilleggssprut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Manta Skrevet Januar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2006 ska gjør d her på en x20xev i en omega B. Har så å si alt klart så ska begynn å monter snart. bruke kun 4 større dyser. har handlet alt fra jma.no. på x20xev er det en umbrakoskrue på blokka under dynamoen som er fin til å ta olje ifra. sikkert likedan på 1.8 og. skal kjøre me dobbel toppakning og ca 0.5-0.6 i trykk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamannen Skrevet Februar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2006 (c20xe)---- er det gammle 8 ventilern som satt i omega a 115hk? Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Februar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2006 (c20xe)---- er det gammle 8 ventilern som satt i omega a 115hk? Nope. c20xe er 16v motoren som satt i calibra, kadett gsi, astra gsi, osv.. 150hk... 8v i omega kalles C20NE, 20SE, osv... Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamannen Skrevet Februar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2006 ok tøff det passer også på motor festene mine etter hva jeg har hørt fra mine kollegar.fant turbo kit til den skjønner du :) bygg ivei(tenker jeg nå) :) Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg