Gå til innhold

Turbo konvertering av C18XE?

Ranger emnet


J-A-E

Anbefalte innlegg

Noen som har gjort dette før?

 

Jeg ville tro: Tykkere stål topp-pakning, lage turbo manifoil (eller er det noe som passer?), t25/t3 turbo, Haltech F5 får å få nok bensin og IC. Å da kjøre 0,6-0,8bar trykk. Tåler innmaten dette?

 

Er det noen bra sted å ta ut olje til turbo`n?

 

En kollega som lurer

Volvo 945 LT

Volvo 242 L - 2,6L N/A "Go bilen"

Volvo V70 TDI - www.garaget.org

Volvo 242 B20 - Til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har gjort dette før?

 

Jeg ville tro: Tykkere stål topp-pakning, lage turbo manifoil (eller er det noe som passer?), t25/t3 turbo, Haltech F5 får å få nok bensin og IC. Å da kjøre 0,6-0,8bar trykk. Tåler innmaten dette?

 

Er det noen bra sted å ta ut olje til turbo`n?

 

En kollega som lurer

 

Det går å lage et t stykke der oljetrykkføleren sitter. Det gjorde vi på volvo'n. Det fungerte bra. Da ser man også om trubo'n plutselig mister oljetrykket.

Husk at retur slangen skal ha den dobble indre diamter enn slangen inn på turbo'n. (Det skal ikke være motstand å få olje tilbake) Den kan du kjøre rett i bunnpanna. Monter gjerne en oljekjøler når du har laget t stykke ol. Fint å forindre at turbo'n varmer olja for mye.

 

Blokka tåler det nok. ville tro det.

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

ska gjør d her på en x20xev i en omega B. Har så å si alt klart så ska begynn å monter snart. bruke kun 4 større dyser. har handlet alt fra jma.no.

på x20xev er det en umbrakoskrue på blokka under dynamoen som er fin til å ta olje ifra. sikkert likedan på 1.8 og.

skal kjøre me dobbel toppakning og ca 0.5-0.6 i trykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
(c20xe)---- er det gammle 8 ventilern som satt i omega a 115hk?

 

Nope. c20xe er 16v motoren som satt i calibra, kadett gsi, astra gsi, osv.. 150hk...

 

8v i omega kalles C20NE, 20SE, osv...

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår