Gå til innhold

Styling/tuning til Omega???

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

lurer på et par ting om syling og tuning til en Omega 2.0i 88mod..

har lett litt etter styling, men jeg finner ikke noe annet enn øyelokk:P så jeg lurer på om noen har bilder av styling/side med styling på???

lurer oxo på om noen har tips til "lett" trimming av denne bilen, uten at man må skifte stempel og div:P

 

mvh kjetil

Biler:

* 1996 Mod Opel Omega 2,0 16V Stv

* 1963 Mod Chevrolet C10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjerne katalysatoren, (88, da er det vel C20SE, og da har du ikke kat da.. hehe)

Grenrør på de motorene skal vistnok hjelpe litt på det øvre turtallet.

KN filter funker fint, da det er dårlig luft gjennomstrømning i orginal luftfilterboksen. Så kan en jo koste på seg en mild trim kam, og justere opp bensintrykket. Da blir den brått mye friskere, og en får gjort nytte av KN og grenrøret..

 

Jeg har nye typen forntspoiler til den bilen. Samt alt av deler du kunne tenke deg. Ekstra motor, girkasse. innsprut. osv.. om noe skulle ryke, så er det kjekt å ha litt i reserve...

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

inegn ting som heter C20SE den C'en først i koden står for catalysator, ikke meningen å vere pirkete men nå vet du d til neste gang :well

 

Den motoren som står i denne omegaen heter c20ne og det er ikke katalysator på den!

 

Men uansett, så finner du et styling kit, det "standard" wannabe lotusomega settet på realcar.se. Det er dårlig passform på det og ikke like fint som orginal lotus. For trimming kan du også se på enem.se

Mvh FastOmega

____________________

Opel Omega A 3.0i 24v

Opel Omega A 2.0i

Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår