GreenMile Skrevet Desember 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 Lager en ny tråd om dette isteden Hvorfor har bla. Ford Thunderbird fra 80-tallet kjip lyd? Hva har Ford gjort med 5 liter'n, slik at den låter dårlig? Er det så vrient å gjenskape gromlyden da, man selger jo fler biler ved å ha slik lyd vil jeg tro... funker iallfall på meg=) Hvorfor hadde amerikanske V8ere intern balansering, når det medfører store motvekter på veiva? Dessuten lurer jeg på hvordan dette med crossplane er? Og hvorfor får man ikke fet lyd med "flatplane"? Ha'kke akkurat enorm peiling på V8ere, slik som dere andre her=) Siter There's no replacement for displacement Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kane Skrevet Desember 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 Det som gjør 302'n kjip i lyden er nok eksos og generell struping. Når det gjelder resten har jeg tenkt til å la T/A455 svare, han har god greie på sånt. Siter Matpakketransport: 85 Volvo 740GL Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI 740 hugges. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GreenMile Skrevet Desember 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 Merka det... men takk for svaret ditt da=) Siter There's no replacement for displacement Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dart360 Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 Kundegruppen til Thunderbirder på 80'tallet var nok ikke de som satte mest pris på gromlyd, så det var nok ikke prioritert når bilen ble konstruert. Pga eksosanlegg og kamaksel blir lyden tam. Innsug har nok litt å si også men ikke så mye. Ford 5 liter (302) har flott lyd med riktig kamaksel, innsug og eksosanlegg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg