pacecar Skrevet Desember 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 hei.. byttet bremse sylideren, men nå bremser den for hardt :crazysant .. noen som har hatt samme problemet..stod en uorginal på før.. nå orginal,men kan det bare være bremse kraft forsterkeren.??. låser helt feil og drar.. :usa: Siter Nissan 180sx skrensetøy http://nafmotorsportkristiansand.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet Desember 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 Regner med at det er snakk om bak..? Justert ordentlig..? Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pacecar Skrevet Desember 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 det blir feil trykk til bremsene .. for kraftig hvis jeg forstod onkel ..riktig.. for den hoggde noe jævlig da jeg kjørte den opp, en her i byen fikk de ikke til(amcar verksted????) gav opp selv etter xxx timer:) Siter Nissan 180sx skrensetøy http://nafmotorsportkristiansand.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kane Skrevet Desember 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 Høres ut som bremsekraft forsterkern ja. Siter Matpakketransport: 85 Volvo 740GL Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI 740 hugges. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pacecar Skrevet Desember 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 ja, håper jo det,,men stod en uorginal sylinder der først?????som var diger.(dobbelt så stor nesten).men kjøpte ny orginal og passet på, men hvorfor fant ikke han på amcarverkstedet ut dette.. betalte og fant jo fort ut at det ikke var bedre enn da vi hadde skrudd selv.. så håper det løser seg med ny bremse kraft forsterker( men med min flaks er det noe annet) Siter Nissan 180sx skrensetøy http://nafmotorsportkristiansand.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blackbird Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 Høres absolutt ikke ut som bremsekraftforsterkeren. Funksjonen til den er at det skal bli lettere å tråkke inn pedalen. Har ingen ting med at bilen bremser skeivt å gjøre. Er kansje en caliper som henger med deg. Da vil du få mer veske til de som virker, og den drar skeivt. Har du SELV sjekket nr på den nye hovedsylinderen? Og at det er den du skal ha? Det er så mangt som kalles eksperter og amcar verksted. Men alle gjør feil innimellom. Derfor bør du sjekke dette selv og ikke legge vekt på tidligere teorier/meninger. Jeg hadde demontert bremsene på alle 4 hjulene og sjekket at de gikk uten å henge og at de ikke var skadet på noen måte. Dette er endatil gratis og kansje lærerikt. Mener å huske at det var endel heft med caliperne på eldre corvetter. Tror det var rustproblem. Er der gamle slanger er det en fin anledning å skifte de og. Lykke til :crazysant Siter -71 Vista Cruiser -79 Trans Am Blackbird -96 Suburban 5,7 Vortech X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kane Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 Hvis pedalen hugger tak er det bremsekraftforsterkeren men 95% sikkerhet. Hvis den bare drar skjevt kan det være jævlig mye rart. Gjør som blackbird sier, hvis ikke det hjelper, sjekk diameteren på bremserørene, sånt kan også stelle i stand ****skap. Siter Matpakketransport: 85 Volvo 740GL Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI 740 hugges. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pacecar Skrevet Desember 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 problemet er at de ble bare gitt ut med en type sylinder.. den som er på nå???? så ringt corvette klubb og div men ingen som har hørt om samme prb? Siter Nissan 180sx skrensetøy http://nafmotorsportkristiansand.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 er den som sitter på andre siden lik? det er første post på programmet! hvis det er satt på sylindre med høyere kapasitet kan det jo være at det sitter kraftigere bremsekraftforsterker og en regulerbar bremseventil.... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blackbird Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 Det er hovedsylinderen du snakker om du har skiftet?? :crazysant Ring de du kjøpte den av og be de dobbelsjekke delenr på den du skal ha, uten å fortelle de nr på den du har. OT: Hadde et jævlig problem for noen år siden da vi skiftet bensinpumpe på en TPI motor. Den gikk jo verre etter vi skiftet pumpen enn før. Det viste seg etter jævlig mye styr og måling av bensintrykk at vi hadde fått bensinpumpe til en TBI. I tillegg var han på verkstedet så drittsekk at han nektet å ta tilbake pumpen for vi hadde kastet orginalesken. Han skulle fått den der sola aldri skinner. (Så Nørve i Vegsundet Ålesund er ikke plassen jeg anbefaler.) :deng :usa: Siter -71 Vista Cruiser -79 Trans Am Blackbird -96 Suburban 5,7 Vortech X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70' Chevelle Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 OK, går ut ifra at det er hovedsylinderen det er snakk om. Forskellige typer kan gi forskjellig bremseeffekt, det er normalt. Dro det til siden først etter du byttet denne? Da kan det være luft nær hovedsylinderen som er problemet. Hadde det problemet på en Chevelle. Noen hovedylindre har egne lufteventiler. Har du ikke det er det kan det være vanskelig, mulig du må flushe gjennom hele systemet. Siter 68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE** x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pacecar Skrevet Desember 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 ja er den som er byttet ,på eu kontroll viste den feil på sånn bremse test.. kanskje prøve å få det papiret(for å se hvor det er mest trykk) men dro til sia.. men er vel luftet av fire personer nå..så **** ikke lett Siter Nissan 180sx skrensetøy http://nafmotorsportkristiansand.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70' Chevelle Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 En annen "rar" feil er at bremseslangene gror igjen. Selv om de ser fine ut utvendig kan de gro igjen og lage skjev fordeling. Dette er vanskelig å finne ut av, men man kan muligens merke det om bremsepedalen er litt treg i retur. Du må da bytte slangen på den siden som det ikke trekker til. Siter 68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE** x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pacecar Skrevet Desember 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 skal sjekke dem og men gjerne fler feil kilder da jeg blir gal snart, men kan jo ikke det.. er jo bil he he men litt lei nå Siter Nissan 180sx skrensetøy http://nafmotorsportkristiansand.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 Hvis bremsene trekker skjevt fra side til side er det garantert hverken hovedsylinderen eller bremsekraftforsterkeren.Luft i systemet gir sjelden skjevhet fra side til side ettersom trykket uansett vil forplante seg likt. Mest sannsynlig har du en defekt bremseslange (Umulig og se, og vanskelig å kontrollere.Bytt for sikkerhetskyld) eller du har en caliper som er treg/henger. Vettene ble levert med både servo og manuelle bremser .Disse har forskjellige hovedsylindre.Vet ikke helt når servo ble standard men du har kansje fått feil? Hva mener du med at den bremser for hardt? Hvis du har fått en hovedsylinder til en bil uten servo vil det bli en voldsom bremsevirkning med servo.Bilene med servo har større diameter på stemplene i hovedsylindrene. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.