Gå til innhold

Trailer på sommer dekk

Ranger emnet


passat kara

Anbefalte innlegg

Jepp. Stod en her på ørskogfjellet i fjor tror jeg det var. Stod fast, Viking nekta å hjelpe lastebilen fra Russland pga av at selskapet nekta å stille bankgaranti. så den sperra trafikken mellom Ålesund og Molde i 4 timer før Politiet stilte garanti. Da drog de den til nærmeste rasteplass oppover bakken. Der måtte sjåføren sove i 3 dager da politiet tok lappen til sjåføren grunnet sommerdekk og manglende kjetting. (Mange av dekka var under kravet = nesten blanke). Ikke hadde han mat eller varme. Jaja. Hurra for utenlandske biler i Norge.

 

angående pigg på biler. Vet om en som kun kjører trondheim - nord-norge. Han har spikermatter på biler. 6 rekker pigg på bilen og 4 rekker på tilhengeren. Hører isen skriker under lastebilen hans :D

 

 

Går jo fint å kjøre med pigg i norge, men i utlandet er det forbud mot pigg på lastebil..

Har jo mye med at vei nettet i dei fleste andre land i norden er litt bedre enn i norge...:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sorry at jeg meldte meg ut av samtalen litt, men sånn er det når jeg får oslo - stockholm ruta.

 

men tilbake til topic.

 

ser at mange sier at mer kontroller løser alt, men det er ikke så lett.

da må hver eneste grense overgang bemannes med et par hundre folk fra biltilsynet for å bare sjekke utenlandske biler. og det er ET PAR overganger de kan komme.

desverre så er denne verden så kynisk at de må ta sånne ting i ettertid, og resultatet av det er desverre at det går med et liv eller flere.

 

men jeg har et bilde her av bilen jeg kjørte til bergen med. ligger omtrent her. ånkli ekte boggi på bilen, samt akselløft på hengeren. og etter å ha telt over, så viste seg det at det var nok kjettinger ombord til samtlige dekk. pluss at de 2 dager gamle dekka var nyseipa. (ikke spør meg hva det er, men det er visstnok en bra ting)

with no power, comes no responsibillity

* volvo 740 '86 (bruksbil)

* porsche 944 '86 (prosjekt)

* suzuki GSX-R 750 '92

* nissan 200 S14 '95 (driftebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en som kjører bergingsbil. Han dro opp det samme utenlandske vogntoget fra grøfta 8 ganger i løpet av en måned. Var et par ganger utfor veien hver gang han var i Norge.

Særlig øst-europeiske vogntog er en trussel for sikkerheten. Vi vet det godt, men gjøres det noe? Hvordan vi kan akseptere sånne tilstander på norske vinterveier er uforståelig for meg. Vi snakker om landet der en liten fartsovertredelse straffes like hardt som voldskriminalitet..

Når de i tillegg ødelegger for ansvarlige transportører som følger norsk lov, er det hinsides. Samferdselsminister - hallo!!

Volvo 444ES -53, MB C180-00

MB SLK200K-09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en som kjører bergingsbil. Han dro opp det samme utenlandske vogntoget fra grøfta 8 ganger i løpet av en måned. Var et par ganger utfor veien hver gang han var i Norge.

Særlig øst-europeiske vogntog er en trussel for sikkerheten. Vi vet det godt, men gjøres det noe? Hvordan vi kan akseptere sånne tilstander på norske vinterveier er uforståelig for meg. Vi snakker om landet der en liten fartsovertredelse straffes like hardt som voldskriminalitet..

Når de i tillegg ødelegger for ansvarlige transportører som følger norsk lov, er det hinsides. Samferdselsminister - hallo!!

Vi aksepterer det ikke, men hva kan vi som vanlige mennesker gjøre som er lovlig.

 

Bare for å rett deg opp litt, så er det billigere å dele ut noen never enn å kjøre fort.

 

Jeg tror det ville vært mer fornuftig å bemannet alle grensestasjonene enn å la disse dødstrailerne drepe uskyldige mennesker langs veien.

 

En dødsulykke koster samfunnet en god del.

 

Jeg må bare si at det frister sånn å sabotere utenlandske trailere med sommer dekk så inni granskauen. Skru ut tappeplugg på motor og girkasse frister, samt å punktere disse utslitte tørre sommerdekkene deres.

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annnen ting som er litt skremmende er hvordan enkelte sjåfører kjører fra sverige mot norge sent på kvelden. Er helt desperate etter å ligge på fartssperra hele tiden. Forbikjøringer av trailere i blinde svinger osv...

 

Merk at jeg skrev enkelte....

http://www.300power.com

http://www.teamsideways.com

 

Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det forekommer veldig sjeldent at tunge kjøretøy tar farlige forbikjøringer. Jeg har ialleflal aldri sett det. Hvorfor er det så ille å ligge på fartsperra? Det er jo bare irriterende for de som sitter i det aktuelle kjøretøyet. Det stanger litt når man treffer det fartssperra er stilt inn på. Selv så ligger jeg konstant rett under fartsperra når jeg kjører buss opp til gardemoen fra oslo ca 98km/t. Jeg må stadigvekk ta forbikjøringer fordi personbiler kjører i mellom 80-90km/t og det skulle vært unødvendig når fartsgrensa der er 100km/t.

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom forresten på en liten ting. Jeg regner med at disse utenlandske lastebilene med få unntak (russerne) stortsett kommer inn til Norge via Svinesund. Endel kommer nok med båt også så det er ikke snakk om så mange grensestasjoner. Det beste hadde vært om man kunne fått til ett samarbeid med f.eks sverige slik at de også kunne sjekket all trafikk over brua ved malmö samt fergene der. Vansklig for meg å uttale meg om det, uten å se på kart, men jeg regner med at det kommer inn mye trailervrak med Estonia ferga fra Estland til Finland.

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

ånkli ekte boggi på bilen, samt akselløft på hengeren. og etter å ha telt over, så viste seg det at det var nok kjettinger ombord til samtlige dekk. pluss at de 2 dager gamle dekka var nyseipa. (ikke spør meg hva det er, men det er visstnok en bra ting)

 

Var det med 14 kjettinger? Hehe, brutalt mye:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husker ikke helt hvordan det er, men det er vel påbudt med 3 kjettinger, 2driv og en styrekjetting. Hvis man har henger, må man ha 5 på bil (4 til driv og en styre) og 2 på henger. Men man må gjerne ha med seg flere:)

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har bare måtte ha på kjetting en gang i år, og det er det mest talentløse jeg har noen sinne vært med på.

kjørte en 2 aksla trekker og skulle ha på hengeren, men pga snøen, så ble jeg stående foran hengeren og spant.. på flatmark.. knock

 

men når jeg fikk på hengeren og fikk litt vekt på hjula, så var det ikke no problem.

with no power, comes no responsibillity

* volvo 740 '86 (bruksbil)

* porsche 944 '86 (prosjekt)

* suzuki GSX-R 750 '92

* nissan 200 S14 '95 (driftebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår