Gå til innhold

1) Utladning av batteri 2) Startproblemer med varm motor

Ranger emnet


BWM320i1985

Anbefalte innlegg

Gjelder: BMW 320 1985-modell. Ca. 330.000km.

 

Problemer:

1) Batteriet lades ut i løpet av 24-timer når motoren ikke er i bruk.

 

2) Bilen starter uten problemer når den er kald, men den starter ikke når motoren er varm (dvs. når man har kjørt mer enn ca. 20 min.). Når jeg vrir om tenningen så slår alle lysene seg på og jeg hører releet klikker. Det kommer imidlertid ingen antydning til kjinning.

 

(Kan det vere en sammenheng mellom de to problemene?)

 

Foreløpig løsning:

Kobler fra en av polene hver gang motoren er av. Og starter kun bilen når den er kald. Med andre ord: Bilen fungerer til kjøring til skisteder for å stå på ski - men ikke noe mer.

 

Er svært interessert i bedre permanente løsninger på problemene. Hva er diagnosene? Hvilke tiltak må jeg iverksette? Hvordan iverksetter jeg disse tiltakene? (Evt. hva vil det koste?)

 

 

Foruten disse problemene så går bilen som en klokke, men kjøregleden er ikke maksimert.

 

Takker for all hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: bilen din har en eller flere strømtyper.

2: har du releer på startmotor og alt ellers?

 

Flere strømtyper? Nå ble jeg forvirret hvertfall :hvaskjera

 

Høres ut som batteriet et utslitt. Hjelper ikke stort at det blir/er blitt utladet.

Hvor gammelt er batteriet?

Kjøp en syremåler og sjekk syrevekten på batteriet.

Finn et voltmeter og sjekk ladingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike probs. er vanlige............hvis du har stereo med masse forsterk... trekker dette tomgangsstrøm i avslått tilstand. Har du ikke det har du en overledning fra plussen til jord(chassi) som er eneste muligheten for å tømme bat. Sjekk alle dårlige koblinger du har gjort i det siste , hvis alt er bra kan det være dynamoen/regulatoren som tømmer batteriet ditt.

Gaterace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår