turbo666 Skrevet Desember 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2005 elementene som står i kassa er GTO1002D trenger også tips om monoblokk i furnuftig pris og koblingsmåte.. jeg er ikke noe hifi fanatiker, så etter hva jeg har lest kommer jeg ikke til å merke at de står i samme kasse... ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Desember 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2005 "et forslag er en RF Punch 10002 med 2*335 ordentlig reele ikke jukse watt.. på tilbud om dagen til 4300Kr. hos auto hifi. koster egentlig 8500Kr har selv ikke prøvd den enda, men det ligger vist to stk på gulvet her så.." har ikke skjekket spesifikasjonene til den frosterkeren. ser bare at det er en 2-kanaler og tenker med en gang min. 4 ohm last. med 2 sånne elementer har du valget mellom 8 ohm, 2 ohm, eller 1/2 ohm. 8 ohm blir ofte litt lite effekt. 2 ohm blir passe for de fleste monoblokker, men veldig mange 2-kanalere tåler ikke så lav impedanse. 1/2 ohm sliter de fleste rimlige forsterkere med å takle, men finnes en del monoblokker som klarer det. *undersøke forsterker* Rockford Fosgate P10002: Effekt RMS @ 4 Ohm 2 x 250 Watt Effekt RMS @ 2 Ohm 2 x 500 Watt Effekt RMS brokoblet 4 Ohm 1 x 1000 Watt altså ikke stabil i 2 ohm, som jeg tenkte. men den vil antageligvis levere nok effekt i 8 ohm også siden den er såpass kraftig. du vil vel få rundt 250-300W pr element om du kobler opp i 8 ohm. edit: er så gøy når man svarer å ett innlegg, og når man er ferdig med å skrive er plutselig innlegget man har svart på borte... :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Desember 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2005 he he (fant ikke skamfull smilien, den skulle vært her) får ta dette her da selv om det er off-topic. det var dette her med kunskap og erfaring som fkk meg til og ta den vekk. skulle vel egentlig ha hold figra i ro... angående effekt se her http://www.rockfordfosgate.com/products/amp_watts.asp#punch forusettningen er jo at man har strøm da. hva synes du om forslaget? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo666 Skrevet Desember 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2005 tenkte på en monoblock ja.. seriekobling av disse gir vel 2 ohm? er det i det hele tatt noe som gir grei lyd(prisklasse på forsterker bør ikke overstige 3k)?hvis ikke havner de fort i konebilen;) ps.. hører kun på metal.. trenger ikke noe lang tung bass, bare kjapp basstromme osv:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo666 Skrevet Desember 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2005 På strømmen bilstereo ble jeg anbefalt Sony Explode XM-D500X Mer info og test her Virker dette fornuftig? tenkte å koble det i 2 ohm. 550w er vel mer enn nok til de subbene? ps: Den forsterkeren er på tilbud nå. Satt ned fra 2990 til 1850:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg