RoFFen Skrevet Desember 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2005 Heisann! Jeg skal bygge en weber med turbo, men det jeg lurte på var bensintrykket. Har prøvemontert weberen men det sprutet bensin ut av lufteskruene, så da er trykket for høyt for den stakkars flotørventilen i bensinhuset på weberen. (den greier ikke stenge når flotøren går opp for å lukke ventilen) MEN, det heter seg vel sånn at bensintrykket alltid skal være høyere enn turbotrykket.. Har en 89gl (monopoint) så pumpa mi gir fra 0.8-1,2 bar. Har hørt med flere "weber" folk og de sier at trykket skal ligge på rundt 0,3-0,4 på weberen.. Er jo mulig ved å sette på en trykkregulator, men da kommer det i underkant av turbotrykket....0,5-0,7 BAR Er vel sånn at når turbotrykket blir høyere enn bensintrykket, så vil ikke bensinen komme seg ut. blir tykkt tilbake av lufttrykket på en måte?? Er det noen som har erfaring eller teori om hva som kan gjøres her? Weberen er en dobbeldysa "synkron" forgasser.. På forhånd takk.. =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Desember 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2005 for det første: er forgasseren en trykkforgasser ? vil ikke få en sugagasser til å fungere bra under trykk. Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoFFen Skrevet Desember 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2005 Hva mener du med trykkforgasser?? Er ikke så kjent med weber enda. Kikk på denne: http://www.piercemanifolds.com/36DCNVH.pdf Eller denne: http://www.piercemanifolds.com/36DCNVHpl.pdf det er H typen men det er jo ikke store forskjellen.. flotøren er det eneste jeg har sett foreløpig. Men jeg vil vel tru at det er en sugegasser siden den opererer på så lite trykk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Desember 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2005 Har fått ny data, så har ikke adobe :) men uansett, finn ut om den er beregnet på overlading.. er nemlig konstruert spesiellt de som er ment for å bruke med turbo.. har sett folk som har fått det til å fungere med ¨å sette forgasseren før turboen, men blir noe jall.. Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Desember 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2005 Tror ikke forgasseren du har er laget for overtrykk - at det er det som er problemet. Så helt forsøksmessig kunne du prøvd å lage en boks rundt hele forgasseren slik at du setter hele gasseren under trykk. Skal funkerer teoretisk ivertfall. Problemet er da bensinslanger , gassvier og slike ting som må gå inn i denne boksen. Og så må du kunne åpne den for justering. Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Desember 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2005 morsom ide iallefall :) Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Desember 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2005 Hehe - noe jeg har tenkt på i mange år - lite gjenomførbart vil jeg tro Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet Desember 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2005 Turbo trykket må gå inn også i flotør kammeret slik at det er samme trykk i bensin kammeret som der luften går igjennom. Om du ikke har forgasser som er laget for dette så får du ringe McGyver eller søke på google hvordan du kan bygge dem om. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoFFen Skrevet Desember 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2005 tøfft.. takk skal du ha! Kan tenke meg åssen det er byggd opp, men skal søke litt forde. Men jeg må vel allikevel ha en bensintrykkregulator...?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoFFen Skrevet Desember 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2005 Vet ikke om noen har misforstått meg her.. men jeg har IKKE montert hverken turbo eller weber enda. Har barer prøvemonter weberen, men det var for stort bensintrykk til at jeg kunne fastmontere den.. Har alt av overganger og sånt liggende så det er igrunn bare bensintrykket som er problemet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Desember 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2005 Sjekk ut vilket trykk forkgasseren skal ha. Må kanskje ha en annen trykk regulator. Kan også hende at det er tettninger i forgasseren som er gåne... Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2005 Webere skal ha rundt 0,3 bars trykk, (25000 - 30000 Pascal) Kanskje du har defekt nålventil eller flottøren har hengt seg opp? Edit. Leste tråden litt bedre nå og ser du har monopoint, og da er det ikke rart bensinen spruter ut av forgasseren! Du må ha bensintrykksregulator, om du i tillegg skal ha turbo må denne regulatoren bli styrt av turbotrykket (MAP-sensor). Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoFFen Skrevet Desember 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2005 Ja.. altså det er mulig å bruke denna forgasseren bare jeg får meg en slik MAP sensor?? Flotøren er hel og fin den.. samme med nålventilene. hmm.. får kikke etter en slik MAP-sensor da. Forslag på hvor jeg kan finne det og tilhørende trykkregulator?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2005 Ja.. altså det er mulig å bruke denna forgasseren bare jeg får meg en slik MAP sensor??Flotøren er hel og fin den.. samme med nålventilene. hmm.. får kikke etter en slik MAP-sensor da. Forslag på hvor jeg kan finne det og tilhørende trykkregulator?? Spør Velox Motor om de har noen tips, mulig de også selger slikt. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2005 Weber DCO kan fint brukes sammen med turbo. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.