Gå til innhold

Å ha en 944 Porsche

Ranger emnet


petter944

Anbefalte innlegg

Vel.. Alt med porsche er forsåvidt dyrt.. Service, deler etc etc... Så jeg ville ha regnet med kjøpesummen på en 944x2

ikke svar når du ikke har peiling.

 

944 er en "enkel" bil og tåler endel juling, deler koster heller ikke skjorta. rask er den også!

 

deler til noen modeller 911 har til tider vært ganske dyre, men fra 996 og opp er de billige, vennene mine med porsche bruker mindre på service enn meg :(

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt en slik og jeg syntest det var en kannon bil

 

Men som alle porscher så har de svake girkasser,,

 

jeg ødela 3 stk på en vinter men det var nok min kjøring og dårlige kasser som var skyld i dette...Ellers så gikk ikke noe annet i stykker.

 

Men om du kjøper en NA sørg for å kjøpe den med det nye type interiøret, Mye mere lett solgt osv. pluss at det ser mye bedre ut.

 

en 944 S er ikke å anbefale da denne er et mas å kjøre. Om jeg skulle hatt en ny 944 nå så hadde det blitt en S2, veldig mye fint å velge i der,

I like big butz and I can not lie!

 

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Har du kommet til noe kjøp enda?

 

Forsikringer er også ganske greie, om du får en bra avtale med en selger som har skjønt litt.. 1200kr, 8000 km, 75% bonus, og kun ansvar på 924en min, 944 ligger noe over. Service er overkommelig, spes. om man kan gjøre noe selv.

 

Girkassene er av variabel kvalitet, men kasser som ikke er misbrukt eller er nye er vanskelige å knekke, det spørs bare på vedlikehold, og bruken av de tidligere (de eldste 924ene er 30 år i år, kan være mye misbrukende sjåfører i løpet av den tida). Så med tanke på alder og normalt bruksområde (herjing) så er det kanskje ikke så ille. 944 turbo s kassa er i tillegg forsterket ganske kraftig. 944 kassa er sterkere enn 924 kassa, unntak av 924 turbo. (Noen sjeldne 924er uten "Audi"-kasse, og disse er dårligere. Er servicer og sånt fulgt opp så er det få svake punkter på disse bilene. Lykke til med valget.

S.C.E.

'76 924, '82 944 RS, '87 951, '01 Viper GTS, '94 855 T5, '04 307 HDi, '99 V40 TDI, x 20 stk med forskjellige merker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår