Gå til innhold

effektannlegg?

Ranger emnet


über_rolleyes

Anbefalte innlegg

allrigth.. er sugen på og kjøre hele veien jeg, og bare feste med to bolter i grenerøret, så det er enkelt og bytte når jeg skal vise den =O heh.. har kon-filter selv, men uff.. gir ikke nok lyd ass.. hehe.. =)

Subaru Impreza GT 1998

x opel vectra 94mod 2.0i 8v (solgt)

x Ford sierra 2.0iS (spiker eller what ever)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bakerste lyddemperen stjeler masse lyd jah, jeg monterte K&N filter i går og lyden ble mye bedre :) Jeg har bare 2 lyddempere på mitt anlegg, den som sitter midt under baksetet og den som er helt bake som endestussene kommer ut av. Lyden er helt ok, er ikke gatas mest hørbare effektanlegg da, men det er heller ikke meningen. Jeg har og sveiset et rør som erstatter katalysatoren min, dette hjelper også masse på lyden.

 

Er ganske så fornøyd med mitt Simons anlegg, kosta 2400 ,- på Bilxtra, ble kjøpt av forie eier, men jeg som monterte det på bilen.

Honda Integra Type R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katalysatoren stjeler ABSOLUTT INGENTING med mindre den er tett. Du får heller ingen effektøkning ved og kun øke str. på rørene hele vegen. Skal du øke str. på rør bør også motor ha blitt modifisert. Alle motorer skal ha en viss motstand på eksosen, det er derfor det er forskjellig str. på rør fra bil til bil. Hadde det gitt noen form for effekt ville det kommet orginalt ettersom det da har vært en "enkel og billig" måte for produsenter og ta ut større antall hk. Og derfor mere attraktivt hos kunden. Skal du hente ut noen hk på eksos er eksosbandasje og anbefale. Det vil muligens gi 2-5 hk ekstra, alt etter motor og normal motortemperatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksosbandasje er noe du kan kjøpe på de fleste bilrekvisita forhandlere, meningen med det er at varmen fra grenrørene skal holdes inne i røret og ikke skli ut i motorrommet. Så ved og holde grenrøret varmerer blir eksosen varmere, og sklir lettere ut i høyere hastighet. Men den store saken med bandasje er at det holder varmen inne, og derfor får du lavere innsugstemperatur. Så motoren får mere kald luft og går bedre.

 

Edit: Slik virker det. http://www.thermotec.com/technology/dynamometer/dynamometer.html

 

Men dette er en big-block på flere hundre hk. Så ikke forvent og få like stor økning. Ikke i nærheten engang for den saks skyld. Håper det var til hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår