Gå til innhold

Mitt 740GL Turboprosjekt..Masse bilder&info!!

Ranger emnet


Radial

Anbefalte innlegg

nei, for bandasjen sørger for at varmen forsvinner med eksosen og ikke ut igjennom manifoilen!

 

mmm skeptisk... hvor er kilden din til dette da? jeg mener nå at så er det bandasjen som isolerer inne varmen og motorommet blir kjøligere og eksosen varmere og raskere. varmere eksos gir varmere manifold. ferdig med den saken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 548
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hele poenget med eksosbandasjen er jo nettopp det du sier, bare litt teit formulert.

 

Eksos bandasjen gjør at eksosens varme forsvinner ut igjennom anlegget og ikke til motorrommet, og si at manifoilen vil sprekke fortere MED eksos bandasje en uten stemmer nok ikke.

 

det er en grunn til at alle grom gutta har slik i motorrommet sine ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det du sier om at alle gromgutta har det, gromgutta har skikkelig rør i rustfritt, og om det re "feste" skikkelig sprekker ikke det med det første, så der er det nok motor rom tempen som skal holdes nede.. klara jo senke temperaturen ufattelig mye! ser det på min også, må bare få pakka det inn, ellers er jeg redd lakken kan bli litt lei noen plasser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hele poenget med eksosbandasjen er jo nettopp det du sier, bare litt teit formulert.

 

Eksos bandasjen gjør at eksosens varme forsvinner ut igjennom anlegget og ikke til motorrommet, og si at manifoilen vil sprekke fortere MED eksos bandasje en uten stemmer nok ikke.

 

det er en grunn til at alle grom gutta har slik i motorrommet sine ;)

 

Den grunnen der er like teit som

"Derfor bruker alle Windows"...

 

og alle ? :angry:

 

 

pent prosjekt, har noe ala det samme på gang:D

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, direkte PENT er ikke prosjektet mitt...;) Bruksbil er bruksbil...:)

 

Men, blir uten bruksbil nå framover...selger bilen min til uka mest sansynlig. Har et par interesserte..

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Som skrevet tidligere, så ble Volvo'n Solgt den 20 Juli, for den rette sum av 25000 kr til en tidligere Arbeidskompis av meg som lever og ånder mye for volvo.

 

jeg har derfor hatt en del oppfølging av bilen i godt over en mnd nå, og følgende har skjedd med bilen:

 

- Bremser forran er byttet og oppgradert fra 262mm til 282mm skiver m/ Bendix bremseklosser. 4000kr komplett fra volvo med nye slanger og alt. Detta funker Supert, bremser som Hælvete i forhold til de gamle små bremsene.

 

- Turbotrykk er nå på 1,2 bar (tørr ikke mer pga org. IC), Bensintrykk på 4,5.

 

- Turbotrykk og Smalbåndslambdamåler montert i A-stoplen

 

 

Han tok med bilen til Gardermoen nå i helga, og kjørte både Lørdag og Søndag.

Bilen klarte hele 14,92 på 402meter'n!!

Slo en BMW 528 med superturbo (Mega spoolup-tid) og 280 hester med ett halvt sekund ;)

Bilen kan klare raskere tider, men da MÅ det bedre sko på felgene, for det er hjulspinn store deler av 1. giret og litt i 2.

 

Så prosjektet lever videre, men ikke i mine hender da... jeg skal komme bortom å kikke på bilen en tur til uka, jeg Måtte visst bare prøve å sitte på nå... og kjenne forskjellen, hehe.

 

takk for meg ;)

 

Mvh

LFK

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår