Gå til innhold

Mitt Rekord E2 prosjekt

Ranger emnet


white_volvo

Anbefalte innlegg

Jeg må legge ut litt info og bilder av prosjektet mitt også:) Jeg har holdt på ei stund me bilen nå og d jenstår noe småtteri.

Fakta om bilen:

Opel Rekord 2,o S E2

-Pusset opp og lakkert i mørk blå metallik me lilla perlemor (lakkerte selv i garrasje med kompressor og lakksprøyte, så d er ikke helt proft lakkert akkurat)

-Skiftet motor og girkasse selv på grund av at registerkjeden hoppet over og ødela et stempel og et par ventiler.

-Holder på å tilpasse frontfanger fra mazda 626.

-Matt svart panser.

-Streamer i frontrute.

-Sota baklys og blinklys framme.

-Hvite sideblinklys.

-Biltema ratt.

-Lakkert noen detaljer i sølv på dasjbordet.

-Anna girkule.

-Mattig grill og lyktespoilere.

-Pluss noe småtteri.....

 

Her e bil'n mens æ holdt på å pussa'n opp.... d som va så fint va at æ trång ikkje å sveis nå røst, karroserie va så å sei røstfri.... altså et bra utgangspunkt.

Digitalbilde027.jpg

Digitalbilde003.jpg

 

Her e et bilde tatt ette æ ha satt i nymotor'n:)

Digitalbilde002.jpg

 

Her e'n akkurat nylakkert:

Bilde073.jpg

Bilde074.jpg

Bilde402.jpg

Bilde081.jpg

Bilde085.jpg

 

D kjæmm flære bilde ettekvart frå tepassinga tå frontfanger å bilde tå interiøret.

 

Håpa å få kommentara:)

-1991 Volvo 960 Turbo - Planer om å bygge om til S90 utseende etterhvert

-1992 Volvo 850 GLT - Solgt

-1987 Volvo 240 GL - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig gromt du! Har egentlig ganske lyst til å lakkere min Rekord også, og har vært inne på tanken med kompressor og lakksprøyte, er vel ikke helt umulig? Lakken din imponerte på bildene i alle fall! En kommentar kanskje, hva med litt GL-interiør eller.no?

-Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;)

Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omega dashbord faller vel ikke akkurat inn av seg selv..

Jeg skal sette i Senator dashbord har jeg tenkt, det er jo mer eller mindre samme bilen så. Ikke så mye vits å stashe en helt standard original motor syns jeg. Men har white_volvo noen planer på motorfronten også eller, 2.2, 2.4 eller no?

-Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;)

Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig gromt du! Har egentlig ganske lyst til å lakkere min Rekord også, og har vært inne på tanken med kompressor og lakksprøyte, er vel ikke helt umulig? Lakken din imponerte på bildene i alle fall! En kommentar kanskje, hva med litt GL-interiør eller.no?

Jeg brukte en 50 liter kompressor og en lakksprøyte for grunning og en lakksprøyte for lakk og klarlakk. Jeg ble ganske fornøyd selv med resultatet, men d er jo selfølgeli ikke helt perfekt da. Skulla kanskje hatt bedre lakksprøyte.

Jeg hadde noen råe recaro seter som jeg skulle sette inn, men jeg solgte dem for å få penger til noe annet og d angrer jeg på. Har tenkt på å satt inn svart velour interiør ja:)

-1991 Volvo 960 Turbo - Planer om å bygge om til S90 utseende etterhvert

-1992 Volvo 850 GLT - Solgt

-1987 Volvo 240 GL - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville satt inn omega-dashbord og svart velour-interiør jeg.. når først bilen skal gjøres så pen =) og kanskje vasket, gnikket og lakkert litt motordeler før jeg satte den inn.. men bra utgangspunkt, artig prosjekt, og MORSOM bil å kjøre med :D

Jeg har faktisk tenkt på å sette inn omega dasjbord, men jeg får se hva d bli te:) Jeg har lakkert toppdekslet svart, skjifta pluggledninger og fordelerlokk etter jeg tok bildet. Men jeg skulla kanskje ordna litt finere rundt motoren og.

D er en morsom bil å kjøre me ja, lett på rumpen er den også:) Får se om jeg setter inn en større motor senere:) kanskje d blir turbo også damndamn

-1991 Volvo 960 Turbo - Planer om å bygge om til S90 utseende etterhvert

-1992 Volvo 850 GLT - Solgt

-1987 Volvo 240 GL - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omega dashbord faller vel ikke akkurat inn av seg selv..

Jeg skal sette i Senator dashbord har jeg tenkt, det er jo mer eller mindre samme bilen så. Ikke så mye vits å stashe en helt standard original motor syns jeg. Men har white_volvo noen planer på motorfronten også eller, 2.2, 2.4 eller no?

Tror d er lettere me senator dasjbord ja...... får sjå ka d bli te:)

Når d jells motor så har æ løst på nå så går ber enn 2,0s'n vertfall..... har lyst te å prøv å monter turbo shu, men æ trur ikkje æ ska monter d på dein motor'n så står i no.... får sjå ka d bli te, har ikkje så go råa fær tia shu.

-1991 Volvo 960 Turbo - Planer om å bygge om til S90 utseende etterhvert

-1992 Volvo 850 GLT - Solgt

-1987 Volvo 240 GL - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft prosjekt gleder meg til å se den færdig! men jeg tror jeg hadde lakkert pansret mitt viss jeg hadde vert deg.. men smaken er som baken, delt i to så...

 

Lakken ser da fin ut bildene da!

Jeg skulla egentli lakkere alt i samme farge, men jeg gikk tom for lakk..... og så e d vanskeli å få tak i samme farge pga. at jeg har ikke lakk-koden:(

Men fronten blir sikkert lakkert i sølv da.... ska få en fin overgang fra blåfargen, så jeg skal lakkere panseret og ja:)

-1991 Volvo 960 Turbo - Planer om å bygge om til S90 utseende etterhvert

-1992 Volvo 850 GLT - Solgt

-1987 Volvo 240 GL - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser tøfft ut.

 

Senator A/Monza dash er plug&play bortsett fra ene staget på varmereguleringa,

og koblinger av diverse brytere og belysning.

Men alle fester er like.

Okay..... ska sjå ka d bli te.... men først så bli d anna motor å fælga, å eventuelt senking/kapping..... Får kanskje tak i æn turbo som har sittet på en audi, så jeg får se ka d bli te..... vet om en som satt i en volvo b21et motor i en rekord e1.... d va rått d:p

-1991 Volvo 960 Turbo - Planer om å bygge om til S90 utseende etterhvert

-1992 Volvo 850 GLT - Solgt

-1987 Volvo 240 GL - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår