Gå til innhold

Erfaring med Audio Control Epicenter

Ranger emnet


Hifonic

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd denne? Har litt lyst å kjøpe bare for moro skyld slik at også eldre musikk kan bli litt show-off musikk :D

Både jeg og Mr. Nautiluz har EPIC-160.

Så vidt jeg har forstått er dette samme enheten som Epicenter, bare at den har dB-måler i tillegg.

Har selv ikke kommet så langt at jeg har fått montert den ennå, så jeg har ikke testet annet enn dB-måleren.

Skal etter ryktene funke meget bra!

 

Mvh

Stian

Mvh Stian

 

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

funker meget bra den, men det krever en strøm sterk amp... gjerne med mye headroom da den øker "dynamikken" og kan gi signaler opptil 10 volt i inngangen på ampem... den fungere på den måtte at den "genererer" en undertone av frekvensene som kommer inn slik at aen bass tone på 50Hz vil også få en 3dB lavere undertone på 25Hz -derfor får du mer trøkk og vandring på elementene... det aller beste er jo at man kan begrense den laveste frekvensen som den gjengir og sparer litt strøm elementer med en "justebar subsonisk filter.

 

Virke måtten er egentlig benyttet i kino sammenheng da man "begrenset" de laveste frekvensene som man kunne prente på lydsporet i filmene -nesten på samme måtte som gramofon platene- og den Epicenter "gjenskapper" toner som er tatt bort...

 

funker bra til film og show men når en gitar/piano spiller så merker du at den har noe unaturlig og overdrevent med bass liksom og blir "kunstig". men aktion filmer er bare helt råe... husker en film der man en pratter med sjøferen foran men så kommer en stump DUNK og man får dotter i ørene -joda, bare en annen som lukket bagasjerommet i bilen men som ikke synes på skjermen... har hatt mye moro med sånne en gang i tiden, skal koble den opp en gang og prøve igjen, har et par stk liggende her yodude

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og Mr. Nautiluz har EPIC-160.

Så vidt jeg har forstått er dette samme enheten som Epicenter, bare at den har dB-måler i tillegg.

Har selv ikke kommet så langt at jeg har fått montert den ennå, så jeg har ikke testet annet enn dB-måleren.

Skal etter ryktene funke meget bra!

 

Mvh

Stian

 

Hvor har dere kjøpt disse?

 

Jeg må få tak i dB-måler, men AudioControl-importøren er umulig å få tak i. Så vet ikke hvem som selger, heller! :/

 

mvh

Jan Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

funker meget bra den, men det krever en strøm sterk amp... gjerne med mye headroom da den øker "dynamikken" og kan gi signaler opptil 10 volt i inngangen på ampem... den fungere på den måtte at den "genererer" en undertone av frekvensene som kommer inn slik at aen bass tone på 50Hz vil også få en 3dB lavere undertone på 25Hz -derfor får du mer trøkk og vandring på elementene... det aller beste er jo at man kan begrense den laveste frekvensen som den gjengir og sparer litt strøm elementer med en "justebar subsonisk filter.

 

Virke måtten er egentlig benyttet i kino sammenheng da man "begrenset" de laveste frekvensene som man kunne prente på lydsporet i filmene -nesten på samme måtte som gramofon platene- og den Epicenter "gjenskapper" toner som er tatt bort...

 

funker bra til film og show men når en gitar/piano spiller så merker du at den har noe unaturlig og overdrevent med bass liksom og blir "kunstig". men aktion filmer er bare helt råe... husker en film der man en pratter med sjøferen foran men så kommer en stump DUNK og man får dotter i ørene -joda, bare en annen som lukket bagasjerommet i bilen men som ikke synes på skjermen... har hatt mye moro med sånne en gang i tiden, skal koble den opp en gang og prøve igjen, har et par stk liggende her yodude

 

Jepp, jeg synes også det hørtes ut som et morsomt leketøy. Kan jo bare skru den av om man skal nyte musikken også :) Tror nok at jeg har strømsterk forsterker nok for dette og subkassa er tunet til 28hz..

 

Du har et par stk liggende? Selge? :)

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har et par stk liggende? Selge? :)

 

Epicenter er AudioControl som lager de, men Bass Cube er Phoenix Gold som lager og begge fungere på samme måtte.. well

selge? knock :cocain: :crazysant sorry...

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har dere kjøpt disse?

 

Jeg må få tak i dB-måler, men AudioControl-importøren er umulig å få tak i. Så vet ikke hvem som selger, heller! :/

 

mvh

Jan Rune

Jeg fikset begge to fra USA...

 

Mvh

Stian

Mvh Stian

 

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hmm, fant i dag ut at jeg har liggende en ny, ubrukt Audiocontrol Epicenter, i original eske her så hvis noen skulle være interessert så er den til salgs :)

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår