Gå til innhold

Il Tempo Gigante

Ranger emnet


eiriksmil

Anbefalte innlegg

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bilen hadde i utganspunktet en 500cids(8.2L) Cadillac V8. I dag sitter det en CHevrolet 454 (7.4L) i den. Turbinmotoren skal vistnok yte over 1000hk.

 

At Jan Erik Larsen har sakt 254 i stedet for 454 forbasuer meg ikke mye. Han har også omtalt en 396cid motor som en 7liter, noe det ikke er...

 

Det er ikke Jan Erik Larsen som sier dette, men Remo Caprino. I Autofil innslaget.

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt utrolig hvor mange bedrevitere som var her.

 

Alle kan vel ikke være sikre når dere har forskjellige meninger om det.

 

Det er Bare en motor i den pluss jetmotoren.

 

Noe sier meg at eieren vet best hva som sitter i den.

 

Så da er det vel bare høre på hva REMO sa i autofil.

 

Det er og må være det som er riktig.

 

Snakkas!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at de ikke fyrer opp med det ene og andre er vel for at de er LITT redd for at bilen skal gå ått skogen! Er ikke bare å sette den på "Felgen Service AS" for å reparere denna... På bakkeløp på Lillehammer for noen år siden, røyk bakakslingen når de dro på litt. Spennende og se hva som kan skje om de fyrer opp jetmotoren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyrer de den opp i det hele tatt? Sist gang var vel på bakkeløpet i lillehammer, som det står over.

Fy f... skulle ha likt å sett den med turbinen i gang ja!

en jetmotor må jo han noen luftinntak?... på bildet på side 1 ser jeg ingen, utenom grillen da, men det er vel ikke akkurat for gassturbinen bak...

There's no replacement for displacement

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har fått med seg at il tempo gigante besøkte lagunen kjøpesenter her i bergen i helgen?

 

 

Imponerende bil ja..

 

Har visst Norgesturne nå tror jeg, for å reklamere for den DVD-samlingen eller noe, i tillegg til fjernstyrt Il Tempo Gigante, og snakkende Ludvig og Solan. Remo satt jo og signerte noe greier i Sandvika, iallfall...

Hadde jo med seg Il Tempo Gigante (BL 50000), og Flåklypla Racing Team-bussen (BL 50001)...

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en jetmotor må jo han noen luftinntak?... på bildet på side 1 ser jeg ingen' date=' utenom grillen da, men det er vel ikke akkurat for gassturbinen bak...[/quote']

En jetmotor kan godt suge inn luft fra et rør som peiker bakover..

På en jetmotor suges det luft inn i et rør, og det blir sprøytet brennstoff inn i røret, der anntennes det av en gnist, som gjør at det blir trykk, og dermed går bilen/flyet osv framover.. Jo fortere drivstoffet blir dyttet inn i røret, og jo fortere gnisten anntennes, jo fortere framover går det.. :P

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1983 VW Golf MK1 OldSchool

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår