Gå til innhold

Il Tempo Gigante

Ranger emnet


eiriksmil

Anbefalte innlegg

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

nordmen er gale, når det kommer til bil sier mange :D

 

men bil er for å brukes :D

 

 

vært i byen her 3 ganger den bilen, sitte i den 1 gang :D

Mitt Prosjekt:

- Mercedes 190e w201 90"

"You should never underestimate the predictability of stupidity!"

Macgyver can build an airplane out of gum and paper clips, but Chuck Norris can kill him and take it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg var 6 så satt jeg på en runde med den på hunderfossen yodude

 

det var stilig happyhappy

 

Satt også på med Il Tempo Gigante da jeg var rundt 7 (?) år gammel.. Ivo Caprino selv som kjørte! :D Hadde muligheten da jeg var enda mindre, men ble redd fordi den bråket. Ville heller grine og blåse snørrbobler.

 

Fattern kjente IC gjennom jobben - dynga meg ned med Flåklypa stæsj! Så ikke helt verdien av dette da jeg var kid, men tror nesten at det må graves frem igjen nå..

 

-

Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pratet med Caprino på et biltreff på Jessheim i -94, og da fortalte han at det satt to V8ere i bilen, og at den hadde 4X4, men mulig jeg misforstod litt. Dessuten fortalte han at den teoretiske toppfarten var MYE høyere enn den realistiske: over 180 var visstnok bilen umulig å håndtere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herre... må jo bruke turbinmotoren da... fyre den opp på treff o.l Går den ikke?

Autofil klippet kan man se på nrk.no og nett tv.. han sier der at det er en Cadillac V8er på 500 hk. Har noen sett turbinen gå?

Hvorfor står det 800 hk på hjemmesida da?

Vetr noen hvor mye sånn ca. den kosta å bygge?

There's no replacement for displacement

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg jobber ved ss og ir så på lørdag og i går snakka jeg med han som kjørte bilen nå han sa at han hadde kjørt bilen i 220km/h men da var bilen veldig ustabil og vanskelig å kjøre, det var en v8 sa i hvertfall han og en turbionmotor det var rå lyd når han rusa den på sperra når alle andre en vi som passa på var igjen ass yodude yodude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da nærmer vi oss ,altså v8, sikkert big block. og den er gitt av lauda, det har jeg sett på film, hvordan fungerer turbinen tro!!!.hvem som får kjøre en sånn?? heldig gris, skulle filmet det.. så de solgte fjernstyrt typr på hjemme sia, må nesten ha.. norges råeste bil..

Nissan 180sx skrensetøy http://nafmotorsportkristiansand.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da nærmer vi oss ,altså v8, sikkert big block. og den er gitt av lauda, det har jeg sett på film, hvordan fungerer turbinen tro!!!.hvem som får kjøre en sånn?? heldig gris, skulle filmet det.. så de solgte fjernstyrt typr på hjemme sia, må nesten ha.. norges råeste bil..

 

En turbo er jo også en turbin... Fungerer sikkert som en jet-fly motor...

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og har sittet i den bilen en gang i Bergenshallen når jeg var 5-6 år ca 1987-88 sammen med Ivo sjøl. Så stjerner i flere uker etterpå. På den tiden så jeg flåklypa grand prix ca 3-4 ganger i uken.

Regnet over en gang og fant ut att jeg minst har sett filmen 250 ganger!!

 

Tro det eller ei, den filmen fungerer merkelig nok bra som "date-film" i heimen med nytt dameprosjekt...

 

Har funket for meg 2 av 2 ganger, full pott på første date. he ehhe

"Hvorfor kan ikke kvinner rygge?"

Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe fint drag i den da?Må vel klare å holde seg på asfalten uten og spinne når den veier mye over 2 tonn + 4*4 og dem H******** dekka?

har sitti på med den engang, var vel 10-11 år gammel..Bråkte mer enn en Ford Mustang GT350 med fri eksos =) :D

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen hadde i utganspunktet en 500cids(8.2L) Cadillac V8. I dag sitter det en CHevrolet 454 (7.4L) i den. Turbinmotoren skal vistnok yte over 1000hk.

 

At Jan Erik Larsen har sakt 254 i stedet for 454 forbasuer meg ikke mye. Han har også omtalt en 396cid motor som en 7liter, noe det ikke er...

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å sitere Remo Caprino fra Autofil-innslaget : Foran er det en 7-liters "2,54 høykomprimert" (hva nå enn det betyr) 8-sylindret motor som de (som allerede er kommentert her) i sin tid fikk av Nikki Lauda. Bak sitter det en turbinmotor, men den er ikke lenger i bruk da den blir for kraftig. Dessuten ga den et støynivå som PK-kontrollen ikke aksepterer. :)

 

Bilen er bygget på et Cadillac chassis, og motoren er en V8 fra Cadillac på 500hk pluss...

BMW CCN Member #7856

 

(-)93 BMW 325i Coupé Mtechnic

(x)90 Mercedes 230E

(x)98 Honda NX125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår