PrOxY Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 jeg skulle sette på lendningene inne på basselementet til terminen så plutselig oppdaga jeg at det var 2x pluss og minus kobling... skal jeg bare ha en av hver eller må jeg koble alle 4 sammen? hvis jeg skal koble alle 4 trenger jeg to terminer / skal den seriekobles eller paralellkobles? etter hva jeg forstod så kan du velge hvilken du vil ha? dette er viktig... har lagd den ferdig med bare en av her så jeg håper det er riktig? mvh krister Siter Mistubishi Colt GLi 1,3 75HK 12Ventiler Volvo 940 GL 2,3 131hk xVentiler Vamp dc-12", plad3300d, plad412, 2x 6x9" magnat 4veis, panasonic spiller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hifonic Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 Du skal bruke begge. Er en dobbelspolet element du har. Om du har 4ohms spoler får du 8 ohms last ved seriekobling og 2ohm ved parallell. Du må koble slik at dette passer til din forsterker. Og hva mener du med en av hver? Siter -'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass -'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger Team Lydtrykk.no avd. Finnmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jeez Skrevet Desember 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2005 http://www.bilradiospes.no/index.php?aID=39&ids=artID Bilradiospesialisten hjelper deg! Siter Volkswagen - Da weißt man, was man hat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Desember 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2005 denne her og kansje http://www.rockfordfosgate.com/rftech/wiringwizard.asp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Desember 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2005 http://www.bilradiospes.no/index.php?aID=39&ids=artID Bilradiospesialisten hjelper deg! de har til tross for å ha hatt den feilen der i maaaange måneder fremdeles ikke giddi å rettet på den, og det kaller jeg latskap fra butikken! en seriøs forhandler hadde jeg forventet at skulle rettet opp en så kritisk feil på dagen for å ikke forvirre kundene. de 2 nederste bildene er byttet om. serie er den i mitten, ikke den nederste. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Desember 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2005 her er en side som også kan være nyttig. http://www.ajquick.com/cars/guides/sub_wiring.php#d2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Desember 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2005 hvilken side er den egentlige opprinnelsen til denne sida her og rockford sin a? ser de er veeeeeeeldig like.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PrOxY Skrevet Desember 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2005 det er denne bassen :http://www.boomboom.no/index.php?act=viewProd&productId=41 hvordan skulle jeg koble den nå? det tår 4+4 ohm, men forsterkeren blir det bare oppgitt effekt i 2 ohm, 4 ohm og 1,3 ohm... for å si det slik så er det 2 terminaler bak på elementet og det vil si to utganger for minus og 2 utganger for pluss, må jeg koble alle sammen eller behøver jeg bare å koble en av minus og en av pluss? jeg skjønner ikke dette helt kan noen gi meg en grundig forklaring? trenger jeg 2 terminer til kasssa eller bare en? dette er forsterkeren : http://www.boomboom.no/index.php?act=viewProd&productId=2 Siter Mistubishi Colt GLi 1,3 75HK 12Ventiler Volvo 940 GL 2,3 131hk xVentiler Vamp dc-12", plad3300d, plad412, 2x 6x9" magnat 4veis, panasonic spiller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Desember 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2005 på elementer med flere tilkoblinger må du bruke alle tilkoblingene. i dette tilfellet skal du koble sammen begge + og begge - på elementet, og koble det videre til forsterkeren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PrOxY Skrevet Desember 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2005 som jeg har forstått det skal du ta den ene minus koble til den andre minus så videre til terminalen , det samme med pluss.... dette gjør at det blir 2 ohm selv om at elementet er på 4+4 omh? blir effekten 1800wrms siden det er 2 ohm da på forsterkeren? Siter Mistubishi Colt GLi 1,3 75HK 12Ventiler Volvo 940 GL 2,3 131hk xVentiler Vamp dc-12", plad3300d, plad412, 2x 6x9" magnat 4veis, panasonic spiller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Desember 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2005 ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PrOxY Skrevet Desember 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2005 hmm, det blir ikke noe galt med det da ? jeg trodde at alle bilanlegg skulle ha 4 ohm? Siter Mistubishi Colt GLi 1,3 75HK 12Ventiler Volvo 940 GL 2,3 131hk xVentiler Vamp dc-12", plad3300d, plad412, 2x 6x9" magnat 4veis, panasonic spiller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Desember 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2005 neinei. alle annlegg kan ha alle impedanser, alt fra under 1 ohm til over 16 ohm. men det Mest vanlige er 2-4 ohm i bil, og 4-8 ohm inne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PrOxY Skrevet Desember 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2005 har det noe å si om bassen er på 2 ohm og diskantene / 6x9" er på 4 ohm? Siter Mistubishi Colt GLi 1,3 75HK 12Ventiler Volvo 940 GL 2,3 131hk xVentiler Vamp dc-12", plad3300d, plad412, 2x 6x9" magnat 4veis, panasonic spiller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Desember 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2005 nei, det har ingen betydning i dette tilfellet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg