Gå til innhold

kobling og terminer

Ranger emnet

PrOxY

Anbefalte innlegg

jeg skulle sette på lendningene inne på basselementet til terminen så plutselig oppdaga jeg at det var 2x pluss og minus kobling... skal jeg bare ha en av hver eller må jeg koble alle 4 sammen?

hvis jeg skal koble alle 4 trenger jeg to terminer / skal den seriekobles eller paralellkobles?

etter hva jeg forstod så kan du velge hvilken du vil ha?

dette er viktig... har lagd den ferdig med bare en av her så jeg håper det er riktig?

mvh krister

Mistubishi Colt GLi 1,3 75HK 12Ventiler

Volvo 940 GL 2,3 131hk xVentiler

Vamp dc-12", plad3300d, plad412, 2x 6x9" magnat 4veis, panasonic spiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal bruke begge. Er en dobbelspolet element du har. Om du har 4ohms spoler får du 8 ohms last ved seriekobling og 2ohm ved parallell. Du må koble slik at dette passer til din forsterker.

Og hva mener du med en av hver?

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de har til tross for å ha hatt den feilen der i maaaange måneder fremdeles ikke giddi å rettet på den, og det kaller jeg latskap fra butikken! en seriøs forhandler hadde jeg forventet at skulle rettet opp en så kritisk feil på dagen for å ikke forvirre kundene.

de 2 nederste bildene er byttet om. serie er den i mitten, ikke den nederste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er denne bassen :http://www.boomboom.no/index.php?act=viewProd&productId=41

hvordan skulle jeg koble den nå? det tår 4+4 ohm, men forsterkeren blir det bare oppgitt effekt i 2 ohm, 4 ohm og 1,3 ohm...

for å si det slik så er det 2 terminaler bak på elementet og det vil si to utganger for minus og 2 utganger for pluss, må jeg koble alle sammen eller behøver jeg bare å koble en av minus og en av pluss? jeg skjønner ikke dette helt kan noen gi meg en grundig forklaring?

trenger jeg 2 terminer til kasssa eller bare en?

dette er forsterkeren : http://www.boomboom.no/index.php?act=viewProd&productId=2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som jeg har forstått det skal du ta den ene minus koble til den andre minus så videre til terminalen , det samme med pluss.... dette gjør at det blir 2 ohm selv om at elementet er på 4+4 omh?

blir effekten 1800wrms siden det er 2 ohm da på forsterkeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider