andyG Skrevet Desember 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 Har en -89 1.8GL med elektronisk innspøytring... Men nå om dagen er bilen helt sinnsyk:( Bilen dauver nesten hele tiden når det spyr ut noe helt sykt med tykk, svart eksos. Jeg kan ruse motoren litt å "spy ut" masse av denne eksosen, så blir golfen bedre for et lite øyeblikk... Virker som om bilen drukner i sin egen eksos...Helt merkelig! I tillegg harker den voldsomt, akkurat som om den plutselig hogger på akslingen idet jeg trykker på gassen. Tomgangen er også totalt føkka. Ligger på mellom 200 og 2500omdreininger. Turtallet kan også variere av seg selv mens jeg kjører, av og til helt dævv og av og til på over 2000rpm. Lurer på om noen har vært borti lignende problemer?? På verstedet mente de at det nok var fordeleren som var problemet med all den tykke eksosen.... Håper på noen fornuftige svar:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Desember 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 tett katalysator kansje? Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andyG Skrevet Desember 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 Kan det være det? Hva må jeg gjøre for å få "rensa" den da? Det lureste er vel å skifte katalysatoren..... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Desember 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 fjern faenskapet helt om det er lenge til du skal på EU kontroll Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andyG Skrevet Desember 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 Er det så jævlig lurt da? :P Må vel erstatte med et eller annet rør...? Fins det ikke måter å rense dritten på, eller er det lurest å skifte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Desember 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 lureste er jo og skifte det.. men det er billigere med rør i grunn raceland.no selger rør som er ferdigtilpassa med flens osv.. men du må nok på møller eller andreplasser og kjøpe foringa som sitter mellom "downpipe" og katalysatoren.. ;) ellers vil det aldri komme til å bli tett desverre ;) Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golfthedud Skrevet Desember 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 Istedenfor å kjøpe ny kan du enten slå ut innmaten eller du kan kjøpe ein brukt kat av meg well Siter Corrado G60 - Bruksbil Golf Rallye - Bruksbil Bobla 1300 - Søndagsbil Golf 2 16vT - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars-frr Skrevet Desember 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 Raceland sine rør passer ikke. Det vet jeg alt om, men med litt modding så passer det. Har et hvis du vil kjøpe. Dra på svendesen eksos og hør med dem evt Siter 89 Golf 2 - lowrider Solgt 86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP 86 Golf 2 - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Desember 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 blir stygg lyd om man tar ut innmaten i kat'n ... passer ikke raceland sine rør? fordi? Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet Desember 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 Det er lambda sonda di som er gåen!!!!! Alt du forklarer tyder på det. Dra ut kontakta til sonda så kan du kjøre som normalt til du får satt i ny. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andyG Skrevet Desember 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2005 Lambda sonden ja.... Har faktisk hørt det før også. Men kan den føre til at bensinforbruket er noe helt sinnsykt??? Bruker nemlig 10liter bensin til dagen når jeg kjører 2-3mil...Synes det er jævlig kjipt!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Desember 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2005 ettersom lambdaen registrerer blandingen du har .. så er det logisk at når den er gåen at den vil gjøre at systemet PØSER på med bensin Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andyG Skrevet Desember 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2005 Takker for fornuftige svar:) Føler jeg må stikke en tur til autospar imorgen å kjøpe ny lambda.....! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet Desember 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2005 Det er ingen tvil ! Det er lambdaen som er gåen når bilen oppfører seg sånn. Men før du bytter lambda så lønner det seg og kjøre litt med kontakta ute på den gamle. Da vil den gå som normalt, kanskje litt bedre, men da får du rensa motoren for den sorte guffa som kommer ut av eksosen din nå ellers legger den seg på den nye sonda og da virker den ikke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andyG Skrevet Desember 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2005 Okei...Men hvordan vil det være å kjøre uten lambda når det er den som registrerer mengden??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg